Zwanger naar een doopfeest en trouw...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nath1986, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Dag,

ik heb eventjes raad nodig van vrouwen die dit misschien al eerder hebben moeten doen :)

20 september wordt het petekindje van mijn man gedoopt samen met haar zusje dat eergisteren is geboren

27 september moeten we naar een trouw van 1 van mijn beste vriendinnen

Ik had op 10 weken zwangerschap zwangerschapskledij nodig omdat mijn broek niet lekker meer zat, natuurlijk toen ook een heel mooi marineblauw kleedje gevonden in het zijde. Ik heb dit toen gekocht met de gedachte van "het kan wel eens gepast zijn voor de trouw van mijn vriendin"

Nu het hier solden zijn begon ik uit te kijken voor schoenen, ik zou graag hakken willen dragen maar niet te hoog! en zou natuurlijk platte meedoen voor tijdens het dansfeest...
    Nu pas ik dit kleedje en het zit nu goed maar heel veel overschot heb ik niet meer, toch niet om het binnen 3 maand nog eens aan te doen :)

Ik zal tegen die data 32 - 33 weken zwanger zijn..

Nu is de vraag, wanneer ga ik best om een kleedje kijken en doe ik 2 keer hetzelfde kleedje aan? Uiteindelijk zit er maar een week verschil tussen en zijn het compleet andere mensen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het verschillende mensen zijn, kun je sowieso twee keer hetzelfde aan. En eerlijk gezegd vind ik dat als je met een bolle buik loopt door een zwangerschap, dat je je dan zelfs met 2x dezelfde kleding kunt vertonen op feestjes waar wel dezelfde mensen komen. Ik denk dat mensen dat wel snappen. En anders: jammerrrrr.

Waneer je best kunt gaan passen. Tja, ik snap dat je gebruik wilt maken van de solden. Maar het is alsnog duur geld als je nu iets aanschaft in de uitverkoop en dan straks nog iets nieuws moet kopen omdat het niet meer past. (En wat je nu koopt past je na de zwangerschap ook niet meer, dus dan draag je het echt nooit!)
    Ik zou dus wel eens kijken of je toevallig iets leuks tegenkomt dat echt berekend is op een zwangerschap (positiekleding dus). En anders zou ik toch nog wachten tot half / eind augustus.

3. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ik had afgelopen weekend 2 bruiloften en ben pas begin juni gaan shoppen. Uiteindelijk het geshopte niet eens aan gehad, maar iets dat ik nog had liggen :D maar het nieuw gekochte dat paste nog wel! Dus een paar weekjes vantevoren is prima!

4. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Ik zou in dezelfde kleding gaan. En wel vast een beetje kijken wat je leuk vindt, maar pas 1-2 weken van te voren kopen. Je lichaam kan nu zo snel veranderen en het is wel belangrijkst je je er prettig in voelt :)

5. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb toen ik 22 weken zwanger was een jurkje gekocht en die groeit ''met de buik'' mee :) Ik heb hem aangehad op een bruiloft met 27 weken en nu volgende week weer. En als ik 39 weken ben weer :) Zit nog als gegoten. ik moet wel zeggen dat ik alleen puur aankom op mijn buik dus misschien dat dit een verschil is.

Deze heb ik gekocht:

Noppies LIANE - Cocktailjurk - Roze - Zalando.nl

Hij gaat eigenlijk naarmate je buik groeit ook mooier zitten!

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Idd kijken voor een jurk die wat meerekt. Zijn erg veel te vinden.
    Zo'n zijden ding is leuk als je staat maar zitten met buik in niet stretch lijkt me niet prettig.

Schoenen zou ik ook niet krap of chique kopen, in sept kan t nog best warm zijn en dan zetten je voeten wel wat op.

7. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips! De jurk die ik had gekocht was die van noppies Liane maar in het donkerblauw dan en ik moet zeggen, nu zit dat goed maar ik vrees ervoor dat het in sept nog zal passen, zoveel overschot heb ik niet..

Ik heb er ondertussen nog gezien maar online..

8. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hoe groot je buik eind september zal zijn, valt moeilijk te voorspellen natuurlijk. Maar de meeste zwangerschapsjurken zijn wel zo ontworpen dat er veel groeiruimte is.

Ik vind dat je er zwanger wel mee weg kan komen om twee keer hetzelfde te dragen. Daar heeft men vast wel begrip voor. Trouwens, je kan met accessoires (ander sjaaltje, juwelen, tasje, jasje, schoenen, hoed, haarband...) toch een heel andere look creëren.

Deel Deze Pagina