Moeders voor Moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door josephinevh, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb ze al gebeld, want zonder pregnyl zou ik niet zwanger kunnen worden. Maar ik heb wel aangegeven dat ik pas wil starten als volgende week de echo goed is. Ik zou het niet aankunnen om te moeten plassen voor MvM terwijl het mis gaat....

2. Josje83

Josje83 Lid

8 okt 2010
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier twee keer meegedaan en ben nu waarschijnlijk weer zwanger. Als ik dat zeker weet, doe ik absoluut weer mee. Ik voel me er haast een beetje toe verplicht omdat het bij ons altijd zo makkelijk gaat en omdat ik het anderen ook zo gun. Echt een gevalletje kleine moeite, heel groot plezier!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Met N vanaf het begin tot eind mee gedaan. Ging me prima af en vond het (toen) een kleine moeite.
    Met deze zwangerschap niet mee gedaan. Op het moment dat ik er achter kwam zwanger te zijn heb ik er geen seconde aan gedacht en ben zo misselijk geweest dat het me waarschijnlijk toch niet was gelukt.

4. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Ik heb ze gister gebeld. Ik wil heel graag meedoen. Ben zelf net vlak voor de start in de mmm zwanger geraakt en wil dit gewoon heel graag doen voor meiden waar het anders niet zo makkelijk bij gaat! Wil ook pas na de echo/vakantie starten.

5. LinOo

LinOo Bekend lid

6 mei 2014
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ninja? Hahaha leuk :D

6. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drie keer meegedaan, maar na de laatste keer (missed abortion) besloten om deze zwangerschap niet mee te doen, omdat ik het de kinderen zo laat mogelijk pas wilde vertellen en dat niet gaat als je kannen en blauwe flessen in huis hebt. Anders zeker weer meegedaan, vind het altijd voor mij een kleine moeite en voor anderen een groot plezier.

7. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    In mei aangemeld, moest me helaas afmelden omdat ik helaas een miskraam kreeg. Nu op nieuw zwanger ongeveer 6,5 week, omdat ze afgelopen vrijdag een lege vruchtzak zagen heb ik me nog steeds niet aangemeld. Vind het vervelend om me weer af te moeten melden.
    Vandaar dat ik de echo van volgende week even afwacht, mocht het goed zijn is het eerste waar ik me aanmeld mvm.

8. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Ook ik doe mee!
    Inderdaad kleine moeite. Ik breng ze wel zelf weg, aangezien ik niet wilde dat het dorp het al meteen in de gaten had en ik werk als leerkracht o.a. in hetzelfde dorp..
    Nog 3 weken en dan zit het er al op!
    Om me heen veel vruchtbaarheidsproblemen meegemaakt, dus voor mij was de keuze om mee te doen snel gemaakt.

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Vanavond komt de informatrice bij mij langs.. En dan gaat ze testen of ik al mag beginnen.. Bij ons was het heel snel raak maar om me heen best wel mensen met moeilijkheden.. Kleine moeite voor mij toch om in een flesje te plassen?

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb meegedaan, met liefde gedaan vanaf week 5. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste 3 weken niet heb gedaan omdat ik toen echt hondsberoerd was en die flessen écht niet meer trok.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik heb net de eerste flessen weer binnen! Ben vooral dankbaar weer zwanger te mogen zijn dus natuurlijk doe ik weer mee :)

12. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Ik ga ook meedoen. Vrijdag komen ze langs.
    kan ik eindelijk zelf een bijdrage leveren:)

13. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Zojuist was de informatrice hier. Ik ben gelijk gestart en de blauwe flessen staan boven bij het toilet... Hierbij mijn testfoto!

Bijgevoegde bestanden:

14. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Hoi meiden!
    Ik heb me vandaag ook aangemeld voor MvM! Binnen hoeveel dagen nemen ze contact met je op?
    Ik wil eigenlijk pas beginnen na de eerste echo :)!

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik werd binnen een paar dagen gebeld en wilde eigenlijk ook later starten, maar ze vertelden dat er echt een te kort aan hCg is en stel je voor dat je de mmm in moet en dan niet behandeld kan worden omdat het hCg op is... Toen heb ik maar besloten om meteen mee te doen.

16. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Ik heb ook meegedaan. Ik zal wel de enige zijn maar ik vond het lastig om me elke week aan het flessen wegbrengen te houden. Moet er 15 km voor rijden en werk fulltime...vond het best pittig...denk niet dat ik het weer zou doen als ik eerlijk ben.

17. Lon24

Lon24 Bekend lid

8 jan 2014
    668
    0
    16
    Daar heb je gelijk in.. zonder de pregnyl was ik ook niet zwanger geraakt. We zijn na een jaar in de mmm zwanger geworden! Dus ja idd je hebt gelijk! Alleen voor je gevoel, als je eerst echo hebt gehad en zelf heb kunnen zien dat er een beeb zit.. dat was meer mn gedachte.. ik wacht het telefoontje af :)!

18. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi van harte met je zwangerschap!

Ik zelf was er vlot bij wat moeders voor moeders betreft: heb 10 weken meegedaan!

Als ik thuis was plaste ik in een soort maatbeker en deed het in de blauwe flessen. Elke week bracht ik het naar het ziekenhuis naar een inzamelpunt en nam weer lege kratten mee.

Wanneer ze het thuis ophalen, vind ik het minder discreet. Want ik woon in een hofje met alleen bestemmingsverkeer en de buurvrouw had ook al eerder meegedaan, dus evt. voor haar te herkennen als iemand de kratten op zou halen.

Ik heb mee gedaan omdat het mij een kleine moeite leek. Wist je dat 1 op de 6 stellen moeite heeft met zwanger worden?! Dat was dus de reden om mee te doen. Tevens gebruiken ze het hcg hormoon om baby's te helpen waarvan de zaadballetjes na de bevalling niet zijn ingedaald!

O ja, kreeg ook nog een leuke badcape, en een soort doosje waar ze de zwangerschapstest in deed die ze op het moment van huisbezoek deed: een vette positieve test en leuk voor later. Die van mij is van 14-01-14.

Voor mij was het uiteindelijk een kleine moeite!!!

Ik wens je heel veel succes met je zwangerschap!

19. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Hoi dames,

Het is al een tijdje geleden mijn zwangerschap. Ik wilde ook erg graag mee doen met MVM, maar helaas omdat ik zelf een bloedtransfusie heb gehad toen ik 3 dagen oud was mocht dit niet.. Erg jammer en snap de reden nog steeds niet...
    Liefs zou ik het bij een volgende zwangerschap weer proberen en dan niet zeggen dat ik die bloedtransfusie heb gehad, anderzijds wil ik ook geen risico lopen..
    Ben verder gewoon gezond en nooit ergens last van gehad.. Dus ja..

20. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik zou graag mee willen doen, maar kan niet:(

Omdat ik over drie weken ga verhuizen naar het buitenland, mag ik niet meedoen. Je moet zeker vijf weken mee doen.

Sorry, maar dat vind raar hoor:$

Deel Deze Pagina