Dilemma? Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by nijntje11, Jul 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Oké, ik zit met een dilemma. Ben nu 27 weken zwanger van ons derde wondertje en het begint zwaarder voor me te worden. Ik heb veel last van spataderen, draag inmiddels een steunpanty. Ik had voor deze zwangerschap al een lichte blaasverzakking en merk dat het gewicht hier ook mee begint te tellen. Van de week ook weer aambeien, erg pijnlijk.
    Ik heb het thuis natuurlijk druk met mijn jongens, maar probeer op tijd te rusten tussendoor. Van de week had ik een erg drukke dag en ben toen s avonds ook echt een beetje ingestort zeg maar. In de avond ben ik sowieso bekaf en nemen de klachten toe zeg maar.
    Nu heb ik al ruim 4 jaar een oproepcontract in de zorg. Pas weer een fikse ronde bezuinigingen, maar ik mocht toch blijven en heb per 1 juli dus een nieuw contract gekregen.
    Nu heb ik nog 1 dienst al gepland staan volgende week zondag, van 16 tot 22.45 uur. Ik heb al heel lang niet gewerkt, omdat er gewoon weinig is. Wil dus eigenlijk wel graag. Want ik wil toch graag een beetje in beeld blijven en dit zou dan zo maar de laatste keer tot na de bevalling kunnen zijn.
    Maar ik twijfel een beetje of ik het wel ga trekken? En of ik er niet meer klachten aan over zal houden? Je bent toch al die uren op de been, terwijl ik normaal al kapot ben om 20 uur zeg maar. Ik weet gewoon niet zo goed wat te doen. Wat zouden jullie doen?

2. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Middagslaapje doen? Kinderen die dag uitbesteden?
    Wat doet je man dan, dat jij zo druk bent met de kinderen?

Ik zou wel gaan, lijkt me voor je werk belangrijk vanwege de dingen die je noemt.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik zou niet gaan... Het lijkt me teveel voor je nu en op dit moment ook niet het allerbelangrijkste...
    De meningen zullen verschillen! Kijk vooral naar wat je hart je zegt. Denk je zelf dat je het aankan? Ook als je er 3 dagen voor moet boeten? Vind je het de eventuele extra klachten waard? Dan kun je zelf een goede keus maken! Doen wat goed voelt :)

4. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Ik zou gaan (kom uit deze sector) maar die zondag niks doen en alles aan je ventoover laten

5. Knoopster

Knoopster Bekend lid

Dec 24, 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou alles in werking proberen te stellen om tochte gaan werken. Je hebt veel geluk dat je een verlenging hebt gehad.
    Ok,je bent oproep krachten als ze je niet meer willen inzetten doen ze dat ook niet meer. Maar juist daar zit t m in.
    Laat zien dat je er voor gaat en dat je je best doet er te zijn. Hiermee kun jeje onderscheiden en heb je straks wellicht profijt van.
    Het blijft een gok.

Je werkgever roeptjeniet voor niets op.
    Ik zou je werk wel opde hoogte stellen waar je lichaamlijk tegen aan loopt zodat hier metbepaalde dingen wel rekening gehoudenkan worden.

Mijn idee is dat het alleen maar gewaardeerd wordt en dat je hiermee je goodwill goed kunt laten zien.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Dank voor de adviezen tot nu toe. Ik neem alles mee in mijn overwegingen.
    Mijn man werkt, dus doordeweeks zorg ik voornamelijk voor de kids. Hij helpt als hij thuis is wel mee natuurlijk.

Share This Page