Dag dames, Ik heb een tandvleesontsteking sinds enkele dagen en sinds vandaag begint het ook op een andere plek... Wat kan ik hier tegen doen ?? Morgenavond kan ik pas na de tandarts maar het doet nu al veel pijn en met eten/drinken irriteert het enorm!! Helppp.
Meteen met gum softpicks of stokers aan de slag Tandvlees goed zachtjes meepoetsen En eventueel te ondersteuning vitis halen bij de apotheek
Spoelen met lauw warm water en twee lepeltjes zout. Twee x per dag. Je kunt ook wat tandpasta er op doen na het tandenpoetsen.
Het zit onder mijn bovenlip bovenaan, dus vlak onder de neus. Links en rechts inmiddels... Het is dus niet zo dat het bij mijn tanden zelf zit
Hoe ziet het eruit? Gewoon als een rode plek.. tandvlees ontstekingen kenmerken zich vaak door een rood/paarse gloed langs de tandhalzen...
Tandvlees daarbovenin is inderdaad rood/paars en een witachtige vliesje(wondje) of hoe je het ook noemt.
Google eens op afte Als het idd een afte is dan kun je bij de apotheek aftamed kopen (heet tegenwoordig anders maar kan even niet op de naam komen) dat verlicht de pijn iets.. Komt vaak door lage weerstand en kan echt heel vervelend zijn.. sommige zure sapjes willen ook nog weleens verlichting geven
Goed spoelen met lauwwarm water met zout erin, dit ontsmet je mond. Is niet het meest 'lekkere' maar ik ben dan vaak snel van problemen af. En beginnen met tandenstoken.
Zoals ik kan zien is het inderdaad afte! Kan de tandarts hier ook iets aan doen? Daar moet ik morgenavond heen namelijk. Anders rij ik als nog morgen even langs de apotheek voor aftamed
Heb inderdaad net met lauwwarm water en zout gespoeld. Hoop dat het beetje gaat werken, morgenochtend maar weer!
Nee tandarts kan alleen bevestigen of het idd om afte gaat.. Maar zoals je het omschrijft denk ik dat het dat is.. aftamed geeft wel verlichting en kan geloof ik gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap
Dankje wel! Ga ik morgenochtend direct even langs de apotheek en savonds als nog even na de tandarts kan die ook direct mijn gebit verder controleren haha!
Heb er al sinds begin van de zwangerschap continue last van. Had er ook al eens een topic over gestart. Vooral linksboven heel erg. Stoken doe ik ook, heb iedere keer een mond vol bloed. Bah. Poets het zachtjes met "healthy gums" natuurlijke tandpasta. En spoelen met mondwater. Gelukkig volgende week ergens een afspraak bij de tandarts. Nog even volhouden dus.