Tandvleesontsteking

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stefanie100, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dag dames,

Ik heb een tandvleesontsteking sinds enkele dagen en sinds vandaag begint het ook op een andere plek...

Wat kan ik hier tegen doen ??
    Morgenavond kan ik pas na de tandarts maar het doet nu al veel pijn en met eten/drinken irriteert het enorm!!

Helppp.

2. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Meteen met gum softpicks of stokers aan de slag
    Tandvlees goed zachtjes meepoetsen
    En eventueel te ondersteuning vitis halen bij de apotheek

3. Smanilies

Smanilies Actief lid

30 dec 2015
    243
    0
    0
    Spoelen met lauw warm water en twee lepeltjes zout. Twee x per dag. Je kunt ook wat tandpasta er op doen na het tandenpoetsen.

4. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Het zit onder mijn bovenlip bovenaan, dus vlak onder de neus. Links en rechts inmiddels...

Het is dus niet zo dat het bij mijn tanden zelf zit

5. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Hoe ziet het eruit? Gewoon als een rode plek.. tandvlees ontstekingen kenmerken zich vaak door een rood/paarse gloed langs de tandhalzen...

6. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Tandvlees daarbovenin is inderdaad rood/paars en een witachtige vliesje(wondje) of hoe je het ook noemt.

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Google eens op afte

Als het idd een afte is dan kun je bij de apotheek aftamed kopen (heet tegenwoordig anders maar kan even niet op de naam komen) dat verlicht de pijn iets..

Komt vaak door lage weerstand en kan echt heel vervelend zijn.. sommige zure sapjes willen ook nog weleens verlichting geven

8. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Goed spoelen met lauwwarm water met zout erin, dit ontsmet je mond. Is niet het meest 'lekkere' maar ik ben dan vaak snel van problemen af. En beginnen met tandenstoken.

9. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Zoals ik kan zien is het inderdaad afte! Kan de tandarts hier ook iets aan doen? Daar moet ik morgenavond heen namelijk:). Anders rij ik als nog morgen even langs de apotheek voor aftamed

10. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Heb inderdaad net met lauwwarm water en zout gespoeld. Hoop dat het beetje gaat werken, morgenochtend maar weer!

11. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16

Nee tandarts kan alleen bevestigen of het idd om afte gaat.. Maar zoals je het omschrijft denk ik dat het dat is.. aftamed geeft wel verlichting en kan geloof ik gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap

12. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dankje wel! Ga ik morgenochtend direct even langs de apotheek en savonds als nog even na de tandarts kan die ook direct mijn gebit verder controleren haha!

13. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Haha dat is sowieso verstandig! Succes!!

14. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Heb er al sinds begin van de zwangerschap continue last van. Had er ook al eens een topic over gestart. Vooral linksboven heel erg. Stoken doe ik ook, heb iedere keer een mond vol bloed. Bah. Poets het zachtjes met "healthy gums" natuurlijke tandpasta. En spoelen met mondwater. Gelukkig volgende week ergens een afspraak bij de tandarts. Nog even volhouden dus.

15. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Och jeetje, vanaf het begin al! En dan klaag ik al na 5 dagen...

Deel Deze Pagina