Zwanger maar laag HCG en progesteron? Ben zo bang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aquavis, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Hoi meiden, is er nog hoop voor mij?
    Ik ben na 2 miskramen en 1 vroege miskraam nu weer zwanger.
    We zijn deze cyclus voor het eerst begonnen met cyclusmonitoring vanwege mijn late eisprong en korte luteale fase. Er is ook progesteron geprikt.

3dpo> 17,3
    6 dpo> 17
    9 dpo > 15

op 8 dpo en 9 dpo heb ik een beetje bloedverlies gehad.

en 12 dpo testte ik positief met Kruidvat 2v5 euro. Vandaag 14 dpo deed ik een actiontest en... alleen nog maar een heeeeel licht streepje, bijna niks.

Zijn er dames met eenzelfde verhaal waarbij het toch goed kwam?
    Ik ben zo verdrietig dat dit nu weer de volgende miskraam wordt.

In het ziekenhuis waren toevallig nog 3 vrouwen die laag progesteron hadden en nu toch een goede zwangerschap hebben nu. Maar omdat de HCG test vandaag zo licht was denk ik dat mijn kans al verkeken is.
    Volgens mij zijn mijn andere drie miskramen ook ontstaan door progesterontekort :(

2. umm

umm Bekend lid

29 dec 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Verder geen ervaring met je tekort aan progesteron. Maar de kruidvat 2v5 is veel gevoeliger dan de action. Dus deze kun je niet met elkaar vergelijken om hcg op- of afloop te constateren. Hoi het bij 1 test met een dag ertussen met dezelfde soort urine. Dan kun je het het best vergelijken en beoordelen .

Hoop dat de kleine dit x blijft plakken

3. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Dank je voor je reactie umm.
    Ik heb nu diezelfde van kruidvat maar streepje is lichter dan eergisteren. (Wel met middagurine maar had expres niet gedronken en was erg donkere urine)
    Ik mocht komen voor een bloedtest, vanmiddag uitslag over mijn hcg.
    Maar ik denk dat het gewoon weer mis is...
    Dat lage progesteron was al niet goed, en dan ook nog lichte testen.
    Ik geloof niet meer in een goede afloop..

4. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Is er niemand anders met wat ervaring hierin die iets erover wil zeggen? Staat misschien in het verkeerde subforum?

5. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    #5 Maani, 13 sep 2016
    Laatst bewerkt: 13 sep 2016
    Ik heb ervaring met herhaalde miskramen en ik zou in jou geval per direct vragen om utrogestan!!! Apart dat ze wel je cyclus bijhouden en dan vervolgens ondanks t lage progesteron je geen Utrogestan geven.

Utro is niks anders dan progesteron. Dit zijn bolletjes die je vaginaal in brengt. Direct mee beginnen en mee door gaan tot 12 weken zwangerschap. Ik duim voor je dat je t direct krijgt en t niet te laat is om mee te starten.
    Ik gebruik t zelf ook. En ben nu ook zwanger en inmiddels over m'n termijn heen waar t de meeste malen fout ging.

Zo te zien wilt jou lichaam wel zwanger raken, net als bij mij. Maar weet je lichaam t door t progesterontekort niet vast te houden.

Direct even contact opnemen met je arts en hierom vragen is echt mijn advies. Ik zou zeker niet afwachten of je lichaam t zelf alsnog goed op pakt.

En zoals hier eerder ook is gezegd, idd geen testen van verschillende merken met elkaar vergelijken. Action test heeft veel meer hcg nodig dan de kV test.

Mocht dit al wel te laat zijn en dat je hcg al af loopt (wat ik niet hoop), dan zou ik er alsnog om vragen en er bij een nieuw cyclus mee starten vanaf je eisprong. Je stopt ermee op NOD als je niet zwanger blijkt te zijn en je gaat ermee door als je wel zwanger blijkt te zijn tot 12 weken.
    Ik hoop voor je dat t niet zover hoeft te komen. En dat deze huidige zwangerschap nog te redden is.

Als je verder vragen hebt, mag je me ook wel een privé bericht sturen.

Ik duim voor je! 💋

6. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Maani, bedankt voor je uitgebreide reactie!
    Ik vind het ook zo raar dat ik geen Utrogestan krijg.. Ik vroeg het aan ze maar ze zeiden dat het niet bewezen is dat het werkt.
    Terwijl ik overal andere verhalen lees! Ik moet hier nog maar even over nadenken wat ik hiermee kan/moet. Ik heb ook al die tijd het gevoel dat die miskramen allemaal te maken hebben met progesterontekort...

Overigens heb ik vandaag ook bloed mogen prikken en mijn HCG was (14 dpo) maar 11. Ze was er al heel stellig in dat dit te laag is.
    Waarschijnlijk (weer) een vroege miskraam dus. Volgende week nog eens bloedprikken om dit te bevestigen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat jij nu voorbij de termijn bent dat het steeds mis ging bij je. Heb je al een echo gehad?

Ik laat het nu even bezinken, maar misschien PB ik je nog wel over Utrogestan, dank je wel!

7. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Oh je hebt een echo met kloppend hartje gehad zie ik! Super!

8. Maani

Maani Fanatiek lid

20 jan 2014
    2.394
    625
    113
    Amsterdam
    Ik heb je een pb gestuurd ;)

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het is wel degelijk aangetoond dat utrogestan werkt. Het is niet voor niets dat in Duitsland standaard bij herhaalde miskramen utrogestan wordt voorgeschreven. De gyneacologen en fertiliteitsartsen in Nederland lopen behoorlijk achter op vele andere landen. Dat is al heel lang bekend.

10. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Utrogestan wordt in Nederland vaak gegeven bij Ivf en Icsi. Juist om een vroege miskraam te voorkomen.
    Het is dat het slecht is om medicatie te nemen zonder medeweten van artsen. Anders had ik je mijn voorraad aan utrogestan gegeven.
    Ik duim heel hard dat je kleintje toch lekker blijft zitten.

11. Aquavis

Aquavis Actief lid

23 okt 2012
    224
    0
    16
    Hee meiden, bedankt voor het meedenken. Helaas is het bloedverlies 15 dpo begonnen en is er weer sprake van een vroege miskraam.
    Voor deze keer heeft het dus geen zin meer. Maar ik ben wel erg benieuwd waarom ze in mijn ziekenhuis geen utrogestan voorschrijven. Misschien heb ik het verkeerd begrepen en schrijven ze het niet voor rond je nod omdat je dan al te laat bent, maar kun je het wel voor een volgende cyclus krijgen vanaf je eisprong. Ik ga het woensdag vragen hoe het zit!

12. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat naar voor je dat het weer eindigt in een miskraam. Mijn progesteronwaarde bleek niet goed (en was toen achteraf al zwanger) en heb ook een korte lf. Ik kreeg tijdens de zwangerschap (maar nog geen hartactie op 6 weken) geen utro meer omdat het nu het foetale deel was wat het moest doen. Ik had behoorlijk lang bloedverlies en niet weinig ook, oorzaak onbekend. Schommelingen in progesteron door met utro te starten, was nu juist niet oké volgens mijn gynaecoloog. Had het geëindigd in een mk, had ik bij de volgende cyclus wel utro gekregen ter ondersteuning van de lf. En volgens mijn gyn is er naar utro onderzoek gedaan en bewezen effectief. Ik hoop voor jou dat een volgende zwangerschap snel komt en deze eindigt in een kindje voor jullie.

Deel Deze Pagina