moeders werken jullie ook erbij??

Discussie in 'De lounge' gestart door celia82, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik ga na de bevalling weer op zoek naar een baan voor 2 dagen evt. een avondje erbij.. meer is voor mij lichamelijk niet haalbaar als ik daarnaast ook nog normal wil functioneren, mar ik ind het zelf erg fijn om te werken. Mijn man vind eigenlijk 2 dagen en verder niet omdat hij weet dat ik nogal makkelijk JA zeg.

Ts: ik ben benieuwd?? :D

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Tuurlijk ontbijt ie , alleen niet om half 7, dan drinkt ie alleen een beker melk.

ben net thuis, nu koken, vriend werkt vanavond, luc eet nu groente uit diepvries die ik nog had.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik werk 4 dagen, en mijn man ook. Maandag is papadag en dinsdag mamadag en vanaf woensdag staan we allemaal om 06:00 uur op. Ik douche en maak mij verder klaar en daarna krijg ons dochtertje haar flesje, daarna gaat mijn man zich klaarmaken en ontbijten we saampjes nog snel en om 07:20 uur gaan we samen de deur uit.

4. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Toen ik nog geen (stief)kinderen had en er nog geen verwachtte ook, werkte ik eerst 40 uren, daarna steeds 24 uren en dat voldeed me gelijk een stuk beter. (Had ook een burn-out achter de rug, vandaar). Mijn ex had een leidinggevende baan en meer werken was ook niet nodig dus.

Vier jaar geleden ben ik van Friesland naar Zeeland verhuisd, na een scheiding toen ik mijn vriend had leren kennen. Ik moest toen een baan opgeven en ben in Zeeland gelijk gaan zoeken natuurlijk. Ik kon toen een baan krijgen van 15-20 uur per week en dat was ideaal, aangezien mijn vriend een zoontje heeft die 2 of 3 x per week na school bij ons komt en er dus iemand thuis moest zijn. Hij is inmiddels 10, dus het wordt allemaal wat gemakkelijker qua thuisblijven, maar nog steeds vind ik het aantal uren ideaal. Op het moment zijn het 12-15 uur per week, tijdelijk, maar nu ik zwanger ben vind ik het echt wel genoeg zo.

Na mijn bevalling wil ik weer terug naar 15-20 uur en zie geen problemen met het plannen / organiseren.
    Gewoon 3 ochtenden werken en daarnaast nog een dagje van een uur of 6, waarschijnlijk wordt dat de dag dat de kleine naar mijn schoonouders gaat, de rest gaat hij naar een gastoudergezin. Bovendien is mijn vriend accountmanager en zit dus ook regelmatig een dagje thuis te werken, helemaal gemakkelijk natuurlijk.

De kneep zit 'm in je organisatietalent waarschijnlijk; Zoveel mogelijk klaarzetten voor de volgende dag, qua kleding / eten etc. zodat je in één vloeiende beweging door kan. ;)

Weet je al of je de baan hebt trouwens? :(

5. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

17 okt 2009
    622
    0
    0
    Ik heb een leerling-contract voor 24 uur p/w werk onregelmatig Verzorgende-ig. 4 uur hiervan zit ik betaald op school. School dag duurt ongeveer 8 uur dus ben ik total 28 uur zoet. + mijn huiswerk natuurlijk. Goed te doen maar wel een hoop geregel zo af en toe ;)

Zal er ook mijn dag schema even bij zetten. 6.00 eruit dochter bv geven, aankleden overdragen aan papa die er om 7.30 naar kdv of oma brengt. Ik ga om 7 uur weg om te gaan werken al moet ik tot 16.00 ben ik 16.20 thuis dan zet ik het eten aan en ga dochter bij kdv halen. dan eten douchen en naar bed.

Met avond dienst zorg ik dat het eten klaar staat zodat papa, dochter op kan halen. en gelijk aan kan schuiven.

6. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk 16 uur per week verdeeld over 2 dagen, 1 dag door de week en 1 dag in het weekend, in het weekend is papa gewoon thuis. Als dadelijk de 2de is geboren neem ik ouderschapsverlof op en werk ik 1 jaar lang 1 dag per week.

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Na mijn bevalling stop ik met werken, tenminste ik heb gesolliciteerd bij mijn man als boerin en je raad het al ik ben aangenomen :D lekker bij de kindjes thuis, ik kijk er nu al naar uit!

8. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    wil ff laten weten dat ik aangenomen ben.
    Kan dinsdag beginnen:D

Ze willen alleen dat ik ook zaterdags werk 2x per maand,
    Maar mag dan om half 11 beginnen nou ja niet echt een probleem.

Moet wel zeggen dat ik het deed in me broek.
    Want moest 2 modellen knippen na hun wens(had het 4 jaar niet meer gedaan af en toe een vriendin)

Ik ben er echt blij mee,maar vind het ook ontzettend eng en spannend!

9. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Wat goed Celia! Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    super!!

ik werk nu 24uur, 3 dagen, en als Jelmar later naar de basisschool gaat neem ik ouderschapsverlof en wil de woensdagsmiddags, of de hele dag, ook vrij zijn

11. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    dank jullie wel;)

(het word vervolgd)

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik werk niet,er zijn dagen dat ik het heerlijk vind en dagen dat ik gek word thuis!

13. Nischa

Nischa Bekend lid

19 mrt 2008
    575
    0
    16
    Mama, Intrieurverzorgster
    Noord-Brabant
    ik werk wel! maandag overdag 2 uurtjes en donderdag overdag ook 2uurtjes, om de week op woensdag 4 uur smiddags en elke avond van 6 tot 8

14. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik werk ook niet sinds juli dit jaar, een bewuste keuze. Man heeft eigen bedrijf en is weinig thuis. Ik moest alles alleen doen, ook vond ik het werk niet leuk meer. En idd soms mis ik het werk wel maar ik vind het ook heerlijk dat ik er altijd voor mijn kinderen kan zijn. Ik heb wat vrijwilligers werk genomen als vervanging. Als de kleinste naar school gaat dan ga ik misschien weer een baantje zoeken.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik werk op dinsdag, woensdag en vrijdag buitenshuis :D In totaal dus 24 uur. Louise gaat op dinsdag en vrijdag naar de opvang (en over een paar weken gaat Tygo ook). Op woensdag is papa thuis. Ik vind het heerlijk om te werken, al zal het me straks erg zwaar vallen om mijn kleine hummeltje weg te moeten brengen, ik weet dat ik een leukere moeder ben als ik ook nog wat 'voor mezelf' heb. De ochtenden zijn erg hectisch want ik moet ook een tijdje de file in helaas dus om 6 uur gaat hier de wekker.

16. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik werk 32 uur per week. Sta elke ochtend om 6 uur op, ga ik douchen/aankleden/brood smeren. Om kwart voor 7 maak ik onze zoon wakker, die gaat dan ontbijten. Daarna kleed ik hem aan en zet ik hem weer in bed. Daar gaat ie dan spelen of slapen. Ik werk 4 dagen van 8 tot half 5, onze zoon gaat 3 dagen naar het kdv en mijn schoonmoeder komt 1 dag bij ons.

17. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super toch, een ochtendje is zó voorbij....lijkt me dat je dat wel gaat trekken neem ik aan ;)

Ik werk 3 dagen in de week van 7.00-17.00, en ik zou wel iets minder willen werken, maar dat gaat financieël helaas niet.

18. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    \ik werkte 24 uur (3 dagen van 8.30-17.00) altijd ma-di-woe en dan paste mn moeder, schoonmoeder en 1 keer in de 2 weken mn schoonzus op.
    Als de 2de geboren is (nu 40+5) dus wacht met smart :) dan ga ik 2 dagen werken de di en woe en dan passen mn moeder en schoonmoeder op.

Deel Deze Pagina