Inderdaad, per direct al jouw inkomen opzij zetten en kijk hoe ver je komt. Dan kun je je alvast gaan aanpassen EN je hebt wat achter de hand voor straks. Wij leven nu van 1 inkomen omdat ik ook nog studeer maar mijn man verdient goed genoeg. We hoeven dus ook niet zuinig te doen.
Ik krijg dit inderdaad maar dit gaan ze afschaffen. Het wordt al ieder jaar minder. Het geld gaat naar de tweeverdieners die vanaf dit jaar een soortgelijk bedrag krijgen.
Deze korting wordt idd minder, maar zolang het nog kan zou ik het nog mee gaan pakken als thuisblijfende moeder of vader...
Dat sowieso Je kunt de korting ook achteraf krijgen overigens. Aanvragen kun je met de voorlopige teruggaaf.
Hier ook een gezin dat rondkomt van 1 inkomen, en zoals vele al zeggen je gaat naar je inkomen leven. Moet zeggen dat we op zich niks te klagen hebben, we hebben een eigen vrijstaande woning en de lasten in Duitsland liggen lager dan in Nederland, en daarbij werkt mijn man in Nederland en heeft dus recht op de hypotheekaftrek en alle andere toeslagen, deze keer ook de zogenaamde huisvrouwengeld aangevraagt, dus nu nog wachten totdat de beruchtte blauwe envelop in de brievenbus valt. Ik krijg tevens ook nog kindergeld van de Duitse staat, als ik zelf erij zou gaan werken. Gaan we er denk ik op achteruit.
Even een beetje off topic.... Wat belachelijk dat die 'aanrechtsubsidie' geleidelijk aan afgeschaft wordt. Het is geld waar ik als thuiszittende moeder recht op heb omdat het extra belastinggeld is wat mijn man inlevert. Maar ik heb nog niet officieel gehoord dat het afgeschaft gaat worden. Of heb ik het gemist? Er was wel sprake van maar de CU houdt dat tegen? Tenminste dat was 1 van de punten waarover de partij beslist niet wilde onderhandelen...? Dit waren de feiten tijdens het crisisoverleg toch? Maar @MerleQ hoe kom je erbij dat dit geld naar de tweeverdieners gaat? Als dat echt waar is vind ik dat grote onzin! Het afschaffen van deze subsidie is toch i.v.m. het bezuinigen van de overheid? Om de staatskas te spekken?
Kan iemand me vertellen wat die 'aanrechtsubsidie' is en waarom je daar als thuiszittende vrouw recht op zou hebben (oftewel hoe je man dit extra betaald?) Ik heb er nog nooit van gehoord maar vind het erg interessant.
Wij komen momenteel rond van 1 inkomen (mijn man) en wat studiefinanciering. Ik ben over 2 maanden afgestudeerd als het goed is, dus dan is de stufi ook op. We redden het nu prima. Hebben geen grote spaarreking oid, maar het gaat altijd goed, ook bij grotere aankopen. Ik wil straks, na mijn studie voor max 20 uur gaan werken, liefst zo min mogelijk, ik wil gewoon lekker bij mijn kleine ventje zijn, die verdient alle aandacht. Hij heeft down en ik wil hem zo veel mogelijk stimuleren.