Ik kan ook niet stemmen, mijn moeder is niet echt betrokken bij mijn zwangerschap, dat vind ik wel jammer maar verder is ze ok, mijn schoonmoeder is ook een schat en mag ik ook niet over klagen. Tantes heb ik verder geen contact mee dus die vallen ook af!
Ik heb met mijn moeder geen enkel probleem ze is zelf mijn beste vriendin en met mijn schoonmoeder ook niet echt alleen erger ik me aan sommige dingen. Ze weet altijd alles beter. En 1 ding kan ik niet uitstaan me schoonouders hebben echt een geweldig groot zwembad in de tuin staan kunnen wel 20 man in en dan hebben ze er een VIJVER van gemaakt :S en dat terwijl ze 7 kleinkinderen hebben en de 8ste onderweg is. Dat is vrijwel het enigste waarom ik me schoonmoeder gekozen heb hahaha.
Hallo ! Moeilijk hoor, de keuze. Moeders en schoonmoeders zijn ook maar mensen, dus ook met goede en minder goede kanten ! Mijn schoonmoeder is overbezorgd. Niet voor mij maar voor de baby. Gisteren gingen we naar de VK en ik belde haar om te zeggen dat alles goed was. Ik begon over mezelf, de bloeddruk en zo (misschien ook niet interssant, ik weet het niet ...) maar dat boeide haar totaal niet, ze wilde alleen maar weten hoe het met de kleine ging ! Als we een half uur bij haar op bezoek zijn heeft ze ook al 20 keer gevraagd of ik me nog goed voel. Een keer werd ik daar echt gek van (iedereen zegt dat ik er prima uitzie tijdens de zwangerschap en uitstraal dat ik me goed voel) en toen heb ik gezegd "Slecht, ik zie er ook zo belabberd uit" (dat was wel na 20 keer vragen in 30 minuten hoor ...) Soms word ik gek van haar ! Mijn moeder is anders, bemoeit zich te veel met zaken en dringt zich heel erg op. Van de andere kant mag ik natuurlijk heel blij zijn dat ze er nog is want 6 jaar geleden heeft ze borstkanker gehad en dat is gelukkig op tijd ontdekt waardoor ze nu weer helemaal gezond is. Haar grootste minpunt is dat ze steeds onderscheid maakt tussen mijn zusje en mij. Dat is soms zelf wel heel pijnlijk. Bij mijn zusje voorziet ze het hele huis van gordijnen en als ik haar vraag of ze het gordijntje wil maken voor de babykamer dan doet ze dat dus niet. Vervelend, maar zo gaat dat al mijn hele leven. Maar ik kan niet zeggen dat het went hoor ... Over het algemeen, op deze "minpunten" na moet ik zeggen dat ik met beiden wel kan leven ! Groetjes, Nikki F
mijn moeder is mijn beste vriendin en ik heb geen enkel probleem met haar...buiten mn kindje om, is zij degene waar ik het meest van hou. je hebt wel je ups en downs... ja en mn schoonmoeder.. is toch iemand die je moet leren kennen... ik vind haar werkelijk een super schat.. doet alles voor haar zoon en mij, en straks ook voor de kleine... soms kan ik me irriteren aan dingetjes... maar ik weet niet of dat aan mijn zwangerschap ligt... want ze bedoeld het allemaal goed. ik stem dus op niemand
Je ziet wel dat het per persoon heel erg verschild... je moet denk ik ook maar net een schoonmoeder treffen die net als jou is... je kan immers ook niet met elke meid in je stad vriendinnen worden laatst staan met elke schoonmoeder... Helaas heb ik zoals bovenstaande verhaal (pagina 1) een minder leuke schoonmoeder, die helaas haar bloedeigen zoon niet gelooft en der vriendin die ze 28 jaar kent wel... Je zou toch haast in elke situatie je eigen kids moeten geloven en achter hun staan, of zie ik dat verkeerd? Vind erg jammer dat dit zo loopt... word er ook niet vrolijker op
Ik heb al jaren geen contact meer met mijn moeder. daarom heb ik bij de poll mijn schoonmoeder ingevuld. dat is natuutlijk nooit eigen en irriteerd vele malen sneller heb ik de indruk.
Hoi hoi, Ik vind het eigenlijk een beetje een rare pollvraag. Ik word er zelfs een beetje verdrietig van!!! Sommigen klagen steen en been over moeder en/of schoonmoeder en dat is ieder voor zijn eigen hoor!!!Maar die hebben niet alleen hun nukken , wij ook!! Ik ben mijn moeder voor 8 jaar terug verloren en ik mis haar nog elke dag! Mijn schoonmoeder dat vindt ik een schat uit duizenden en ik hoop dat ik haar nog lang om me heen zal hebben. Niemand is perfekt , ook wij niet ,maar het is makkelijker om de slechte dingen naar voren te brengen , terwijl ieder toch ook iets goeds in zich heeft. sorry voor mijn reaktie ,maar moest het ff kwijt. Geniet van de momenten wat je hebt met elkaar , als ze er niet meer zijn ga je het missen!!!
ik denk dat ik errug veel geluk heb gehad mijn moeder is een schat maar mijn schoonmoeder ook met mijn moeder altijd al een goede band gehad. en sinds 5,5jaar ken ik mijn schoonmoeder en ik moet zeggen het is een supermoeder zo'n lief goed mens ik heb echt geluk gehad ik hoor weleens verhalen over schoonmoeders.....
mijn schoonmoeder is een schat, maar zo vreselijk ouderwets, en vind alles wat ik doe maar raar.. zij is spaanse en ik nederlandse en dat verschil komt nu wel erg duidelijk naar boven! ik zou haar voor niemand inruilen hoor, maar het is best een beetje moeilijk af en toe!! mijn moeder kan ik af en toe achter het behang plakken, maar daar is het me moeder voor ik had me geen betere kunnen wensen!! het is een echte heilige die je nog maar weinig ziet, dus de hele familie en de helft van haar buren rekenen met alles op haar, arme mens is dag en nacht in de weer voor iedereen, maar vind toch nog tijd om me leuke babydingetjes en foldertjes op te sturen. kan niet wachten tot ze er is volgende maand en dat ze zich lekker de hele dag met me kan bemoeien, en we lekker kunnen kibbelen over dat ze een bemoeial is zij heeft er ook al zin in!!haha mis haar ontzettend in deze periode!!
Ik heb echt een moeder en schoonmoeder van goud maar praat me niet over mijn schoonvader, die was ik liever kwijt dan rijk.........
Ik heb geen moeder en schoonmoeder meer dus heb ik voor tantes gekozen hahahah. Ik wou toch ff mee doen!
Mijn moeder is fantastisch. Een schoonmoeder heb ik niet en ook nooit gekend dus daar kan ik niets over zeggen. Mijn tantes, ach dr zitten een paar bijzondere tussen maar verder mag ik ook niet klagen. ik heb dus niets ingevuld...
Eigenlijk kan ik ze alledrie niet invullen. Ik mag niet klagen over mijn moeder en schoonmoeder ook niet, kheb met beide een heel goed contact, kga vanmiddag zelfs met mijn schoonmoeder winkelen. En kwa tantes van beide kanten heb ik ook geen moeite ook allemaal leuk..
Helaas heb ik geen moeder meer maar heb gelukkig wel een schat van een schoonmoeder. Zal erg moeilijk worden dat wanneer de kleine geboren wordt m´n moeder en niet bij kan zijn. M´n 1e heeft ze nog wel mee mogen maken. Heb nog een mooie foto van haar dat ze bij mijn ziekenhuisbed staat. Die foto gaat nu ook weer mee naar het ziekenhuis, is ze er voor mijn gevoel toch een beetje bij. Met tantes heb ik bijna geen contact dus heb niet gestemd. Silly
mijn moeder is gewoon van goud, kan ik hartstikke goed mee praten is lief en bemoeit en controleert nooit. en van die laatste twee dingen heeft mijn schoonmoeder jammer genoeg nog wel eens een handje van (soms wel vier handjes ) soms wel heel jammer dat je zo dicht bij elkaar woont dan...
Ik heb een geweldige lieve moeder en geweldig lieve schoonouders die helaas niet in de buurt wonen, maar als ze hier komen dolgelukkig zijn de kleinkinderen en ons weer te zien en absoluut zich niet met mijn opvoeding bemoeien. Mijn tante was ook een geweldig mens, maar is helaas veel te jong overleden Geen stem van mij dus, maar wilde toch even mijn positieve verhaal toevoegen. Ik ben een geweldige bofferd en mijn kids ook
Ik hou van mijn moeder en van mijn schoonmoeder maar als ik moet kiezen dan erger ik mij vaker aan mijn moeder. Dit komt omdat mijn moeder vaak commentaar leverd op mijn huishouden, zo vind ze het niet normaal dat wij onze schoenen onder het bed bewaren, zij vind dat dit in een schoenenkastje moet. Dat wij daar geen plaats voor hebben( voor zo'n kastje) en dat schoenen maat 46/47 daar niet inpassen dat doet er gewoon niet toe, zij vindt dit en dus is het zo. Zo is ze met veel meer dingen, zoals zij erover denkt zo is het en alle andere meningen doen er niet toe. Mijn schoonmoeder is daar allemaal wat makkelijker in, die zegt gewoon het is jullie huishouden dus je doet maar zoals jullie het willen. Maar goed daarintegen is mijn moeder veel moderner als mijn schoonmoeder en zo zal ik ook wel goede en veel minder goede punten hebben Groetjes
trouwens wil even duidelijk maken dat ik met deze poll niet bedoel dat je een hekel aan 1 van de 3 hebt maar ik vroeg me dus af omdat ik altijd geklaag zie over schoonmoeders aan wie je nou het meest ergert.. want dat doen de meeste vast wel eens.... gelukkig niet alleen negatioeve verhalen.. wordt ik dan wle weer blij van!!! en voor degene met negatieve verhalen worden zelf allemaal goede moeders...
Ik heb ook geen contact meer met mijn moeder, mijn zus trouwens ook niet. De reden is te lang om uit te leggen.