Werken als gastouder tijdens zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ciprilla, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoi, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Ik loop ergens tegenaan en kan wel wat advies gebruiken.
    Ik ben werkzaam als gastouder bij een gezin aan huis, dit doe ik 3 dagen in de week.
    Nu is de moeder van de kinderen zwanger en komt dus binnenkort thuis te zitten. Ik kijk hier heel erg tegenop omdat ik het gewoon niet fijn vind als ze zelf thuis is en ik moet 'werken'. Vooral het oudste kindje luistert helemaal niet meer naar mij dan en wil alleen maar bij zn moeder.

Ik ga deze week een gesprek aan met moeder om dit te bespreken. Maar het liefst wil ik eigenlijk gewoon stoppen.. maar dat vind ik weer zonde omdat het verder wel een leuk baantje is.

En om het nog even wat ingewikkelder te maken.. ik ben bezig om zelf zwanger te worden. Mocht dit lukken zal ik na mijn eigen verlof niet terugkeren, omdat ik de eerste paar jaar voor mn eigen kleine wil zorgen.

Zo, dus advies graag.. :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou eerst eens met de moeder overleggen. Hele dagen is misschien ook wel veel, zeker als het kindje toch naar moeder trekt. Misschien is er een tussenweg te vinden?

Dat je halve dagen doet, en moeder dan de tijd heeft om dingen te regelen/boodschappen te doen. Of dat jij juist met de oudste op pad gaat zodat moeder even kan rusten. Misschien dat je een paar huishoudelijke taken op je neemt als je dat zou willen tenminste..

Dat verhuizen kun je ook benoemen? Als je precies weet wat de plannen en verwachtingen zijn, kun je misschien een beter besluit nemen?

Voordat je zelf aan je verlof toe bent, ben je nog wel even verder, daar zou ik nog niet teveel rekening mee houden.

Ik zou het vooral even van het gesprek af laten hangen. En daarna bedenken wat je zou willen. Ik denk dat je nu net iets te weinig weet?

3. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Mocht ze halve dagen voorstellen dan ga ik daar niet op in. Halve dagen betekent ook half loon en dat is even geen optie.

Ik word vanmiddag gebeld door het gastouderbureau en dan probeer ik zo snel mogelijk een gesprek te plannen met moeder. Dan weet ik ook wat meer over hoe en wat.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als je afhankelijk bent van het loon is dat ook geen optie inderdaad. Dan zou ik wel rond gaan kijken naar een nieuw adresje? Misschien weet het gastouderbureau wel iets in je buurt.
    Of evt 3 dagen bij een nieuw adres en nog 1 dag bij deze tot de bevalling om haar nog even te ontlasten?

Eerst maar even die gesprekken afwachten.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Maar als je afhankelijk van het loon bent is stoppen toch sowieso geen optie? Dan zal het wel moeten.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Half loon is geen optie, maar stoppen wel?

Of begrijp ik het verkeerd?

7. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ben ik nu raar als ik denk waarom je uberhaupt moet werken daar als moeder thuis is? Ik dacht dat je gastouder bent voor kinderen waarvan de ouders werken. Maar ik kan iets over het hoofd zien hoor.

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Half loon is geen optie in de zin van ik ga niet 3 uurtjes per dag werken drie dagen in de week, dan zoek ik liever iets anders voor meer uur.

9. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook, maar dit gezin vind het wel vaker 'makkelijk' als ik er ben. Ouders zijn wel vaker thuis als ik er ook ben. Dat vind ik al vervelend, daarom kijk ik niet erg uit naar die 4 maanden verlof.

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina