Moederschap leuk maken/houden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door kkatinka, 13 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CrazyMom

    CrazyMom Niet meer actief

    Ik heb de andere reacties niet gelezen dus misschien dubbel. Maar dit helpt mij;

    - Avondjes plannen met een goede vriendin of met mijn man, lekker even jezelf zijn.
    - Goed slapen
    - Waar krijg jij energie van? Een lekker stuk fietsen? Creatief bezig zijn? Koken? Allemaal dingen die je kan combineren met je kids. Door jouw enthousiasme worden de kinderen aangestoken en omdat je het zelf leuk vindt krijg je er ook energie van.
    - Een goede planning is het halve werk! Schoonmaken als de kids even een filmpje kijken of slapen, was vouwen tijdens een netflix serie kijken, boodschappen in 1 keer voor de hele week halen etc.
    - Goede communicatie met je partner. Over de planning/afspraken etc. Scheelt me zoveel energie als de meeste dingen gewoon duidelijk zijn!
    - Accepteren dat sommige dagen ruk zijn en niks lukt en kinderen soms dood en dood vermoeiend zijn :o:

    En niet iets wat ik zelf heel erg heb, maar misschien geldt t voor jou wel; een leuke hobby of sport waarbij je 1 keer per week een avond voor jezelf hebt. Even lekker alleen jezelf zijn, en niet mama of partner!
     
  2. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Dit! Bewust genieten van een activiteit (klein of groot) met je kind. Ik heb mezelf daarin echt moeten trainen, altijd die k*telefoon erbij of half met de was bezig...word ik geen leukere moeder van.
    Ik hoef ook niet per se de deur uit om even iets voor mezelf te doen. Lang douchen, vlog kijken, iets voor in huis freubelen zonder 'mama mama mama' is al heel fijn! Vroeg naar bed is ook een goeie! Sporten is een extra verplichting voor mij. Het verschilt gewoon heel erg per persoon!
     
  3. Edith1987

    Edith1987 Fanatiek lid

    22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik lees overigens veel over vrij nemen terwijl je kinderen bij de oppas zijn. Lijkt me heerlijk, maar hoeveel vrije dagen hebben jullie dan?? :D Ik heb al mijn dagen nodig voor gezinsvakantie en alle extra vrije dagen van school/gastouder.
     
  4. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Een keer per maand komt een oppas en gaan we samen weg, meestal uit eten of naar het terras. Kinderen vinden het erg gezellig, de oppas geeft gewoon aan wanneer hij (en dat het een jongen is vinden de meiden écht leuk) kan, en wij hebben die avond geen verplichting als verjaardagen ofzo. Gewoon tijd voor elkaar. Echt heerlijk!
     
  5. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik merk trouwens dat nu de kinderen ouder worden en ikzelf ook natuurlijk, ik steeds meer relaxter word met bepaalden dingen en meer kan loslaten en dat voelt zo bevrijdend.
    Heb ik zin om mezelf te verwennen en de boel een boel te laten thuis dan doe ik dat ook.
    Ben ik moe dan maar geen verantwoorde maaltijden en halen we wat af. Daardoor ben ik veel minder gestresst i.p.v. dat alleen maar “perfect willen doen”.
    Kon er echt wakker van liggen en gestresst van raken als we keer ongezond aten of Mn huis iets minder opgeruimd was. Nu denk ik, ach morgen weer een dag en heb er lekker van genoten.
    Had me een hoop gestress verminderd als ik jaren geleden zo’n instelling had gehad. Ach wijsheid komt bij mij met de jaren zullen we maar zeggen.
     

Deel Deze Pagina