zoontje ziek melden voor een uitje

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Aapje16, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje16

    Aapje16 Lid

    24 sep 2017
    49
    19
    8
    Vrouw
    We willen onze zoon een dagje niet naar school doen omdat mijn vriend zijn verjaardag in de Efteling wil vieren. Het gaat om een maandag. Ik twijfel of ik dat wel wil of niet, hij is 5 jaar en zit in groep 2 en zou tot 14 uur die dag naar school moeten. We zouden hem dan ziek melden.....
    Maar ik vind het misschien toch een beetje tegen de regels in voor mijn gevoel.
    Mijn vriend zegt, ach wat maakt die ene dag uit
    Het is dan natuurlijk heel rustig in de Efteling en het zou ons goed uitkomen om te gaan samen met zijn andere kleine broertje.
    Wat zouden jullie doen, zou je daar wel of niet moeilijk over doen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Nee ik doe zoiets niet. Ziek melden als hij niet ziek is vind ik liegen en dat vind ik geen voorbeeld.
    En wat als de juf of klasgenootjes vragen hoe het gaat de volgende dag?? Nee ik vind het niet oke.
     
    Zulema, Jessi79 en anica vinden dit leuk.
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Denk dat je in de problemen komt want kan een 5 jarige , een geweldige dag bij de Efteling, voor zich houden als hij de volgende dag weer op school is?
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Is het een bijzondere verjaardag die dag? Word hij 50?

    Als hij perse wil dat kind schooldag mist voor iets dat ook prima op een andere dag kan, waarom dan geen korte schooldag? Efteling is best vermoeiend voor een kind, zou zonde zijn als hij de dinsdag er ook nog moe van is. Bovendien zal hij vast op school er leuk over vertellen.... dus dat je ongeoorloofd verlof hebt genomen is snel duidelijk. Kan trouwens duur zijn ook als je een boete krijgt.

    Maar goed, ik zou het niet doen.
     
  5. Mijn kinderen worden geleerd eerlijk te zijn.
    Als de juf vraagt ben je weer beter, dan zouden ze antwoorden 'ik ben helemaal niet ziek geweest.'

    Kan je het weekend ervoor niet gaan?
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.151
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof dat ik dát dan ook weer niet zou doen. Die kans had je tot hij 5 was... en nu is het voorbij. Ik vind dat uitzonderingen best kunnen soms - op het moment lopen er meerder topics wat dit betreft. Maar híér zou ik dan weer níét in meegaan.
    En vreemd genoeg , beetje krom misschien - vind ik een maandag anders dan een vrijdag en zelfs dan vind ik deze reden niet zwaarwegend genoeg. Zijn verjaardag, jouw verjaardag? Wat volgt nog meer?
     
  7. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Kinderen van 5 mogen 5 uur per week thuisgehouden worden als het nodig is voor de rust van het kindje. Mijn ervaring is dat ze voor kinderen van 5 makkelijk zeggen dat ze een dag thuis mogen blijven ook als je iets leuks gaat doen.
    Ik zou het bespreken met de leerkracht.
    Want bijna zeker dat je kindje de dag erna in de kring gaat vertellen dat hij in de Efteling is geweest. En dan is het vertrouwen van de leerkracht in je wel weg vermoed ik.
     
  8. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Een kind kan niet verzwijgen dat hij/zij naar de Efteling was en niet ziek. Daarbij, als hij of zij dat wel kan, vind ik het slechte vorm van liegen en dat wil ik mijn kind niet aanleren. (dus niet liegen als in ‘Sinterklaas’)
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het nodig is dus inderdaad, maar niet ‘zomaar’.
     
  10. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.725
    5.363
    113
    Dat zeg ik toch ook? Niet zomaar maar ervaring is wel dat een school voor een 5 jarige niet moeilijk doet bij een incidenteel verzoek.
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.332
    113
    Vrouw
    Beetje een rare gedachtengang om een gezond kind, ziek te melden.
     
  12. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, dat zou ik niet doen. Vanaf de maand na hun 5e verjaardag zijn ze leerplichtig en ik vind dat je dat als ouders serieus moet nemen. Er is een ander topic over een bruiloft van een zus. Ook dan zou ik het niet doen (zonder toestemming van school) maar daar kan ik eerlijk gezegd toch nog meer begrip voor opbrengen dan een dagje Efteling. Ik snap dat zo’n uitje in het weekend drukker is, maar hè, that’s life.
    Wij willen met onze oudste naar de Efteling voor haar verjaardag. Ze is 1 nov jarig, maar gaan de 18e pas. Op een studiedag. Tis niet anders...
     
  13. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Nee, absoluut niet!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou zo’n verzoek niet doen als het niet nodig is, die 5 uur is er als een kind school nog te vermoeiend is - dus in mijn ogen niet voor een dagje pretpark. Als school niet moeilijk doet over verlof, dan natuurlijk helemaal prima om dat aan te vragen. Hier doen ze niet per se moeilijk, maar een dagje pretpark is geen reden tot verlof - ook niet met 5.
     
  15. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Nee
    En wat ga je dan tegen je zoon zeggen?
    Niet op school vertellen n dat we in de efteling waren hoor want we hebben gelogen tegen juf... Heel goed voorbeeld

    Ik zou kijken wanneer je zoon een stugiedag heeft en er dan geen gaan
     
  16. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Je kan ook kijken wanneer de eerst volgende studie dag weer is?

    Als hij puber is en zomaar gaat spijbelen voor een dagje pretpark zou je dat ook niet goed vinden, waarom nu dan wel? :)
     
  17. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, tuurlijk doe je dat niet... Ik doe dat niet eens bij mijn 4-jarige nu. Die heeft helaas geen studiedagen dit jaar, dus wij hebben helemaal niet de mogelijkheid te gaan in een schoolweek helaas. Ik vind de instelling van je vriend erg bijzonder. Meldt hij zich ook ziek op werk?
     
  18. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Nee joh natuurlijk ga je hem daarvoor niet een dag ziek melden. Dan kun je wel voor zoveel dingen je kind een dag ziek melden.
    Als je vriend zo graag zijn verjaardag in de Efteling viert (???), Dan ga je toch gewoon weekend ervoor of erna?
     
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Nee dat zou ik ook echt niet doen,vind dat een beetje een vreemde gedachte. En wat anderen inderdaad ook al zeggen, een kind van 5 kan toch op school ook z'n mond niet houden? Die gaat de volgende dag in geuren en kleuren vertellen hoe leuk het in de Efteling was.
    Ik zou gewoon op een zaterdag (of een andere vrije dag) gaan.
     
  20. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Ik zou dat best doen op een vrijdag. Niet structureel, maar eens per jaar/2 jaar wel hoor.

    Waarom? Omdat ik wil genieten met mijn kind, hij 1 op 1 aandacht verdient. Verder nog tal van redenen waarom ik het juist wel op een hele rustige dag zou doen maar daar heb jij niets aan
     
    bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina