Ons zoontje is 13 maanden en klimt sinds 2 dagen uit zich zelf op de eetkamer stoel en op de bank En sinds gisteren kruipt hy op het bed van papa en mama en via het bed op de vensterbank Ik kan hem geen seconde meer alleen laten in de woonkamer of hy zit al boven op de eetstoel of de bank Hy kruipt naar de slaapkamer klimt op ons bed en staat dan voor het raam op de vensterbank ( wonen in een flat ) Ik haal hem er iedere keer af en doe de deuren van de slaapkamers dicht maar ben de hele dag bezig met achter hem aan te rennen om hem overal van af te halen Doen jullie kindjes dit ook ? en zo ja wat doen jullie dan ?
Hier staan de klinken dan de deuren omhoog dus Daan kan niet overal in. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat me moeder zei laat hem maar cocontroleerd vallen. Zorg dat je erbij ben wel maar als je ziet dat hij veilig kan vallen het gewoon laten gebeuren. Dit heb ik een paar keer laten gebeuren met wel wat tranen van schrik en hier is nu het gevaarlijke klimmen afgelopen
beveilig je ramen in ieder geval maar goed. wij wonen 8 hoog en ben als de dood dat ze straks ook zo gaan klimmen
hier ook zo. ze wil ook niet meer spelen, nee alleen maar klauteren en ravotten. ik heb de oplossing nog neit.
Haha ja schattig toch. Die van ons klimt ook overal op. En hij klimt de trap ook op dus moet echt opassen.
toevallig een of ander opvoedkundig mailtje vandeweek waari n stond dat het "gewoon een fase" is anne klautert ook zonder enige vrees overal op (en af ook trouwens) en daarbij is ze dus ook nog eens gek op vallen als ze op de bank zit gaat ze staan en laat zich zo achterover vallen.... nou hou je hart maar vast ergste is namelijk dat ik het op zich niet erg vind en meestal druk mee stoei moet ook wel.. want ze snapt nog niet hoe dat werkt met het randje van de bank! helemaal geweldig dus toen we laatst naar ballorig gingen.. daar is de hele vloer 1 groot zacht speelkussen mensen keken wel wat gek dat ze zich continu voorover liet vallen (ook vanaf de glijbaan stuiterde ze zo plat voor over) maar het toppunt was gister op de kdv-kerstborrel. 2 jochies van bijna 4 stonden op een traptreetje.. en sprongen er dan zo af dat het leek alsof ze vielen en gelukkig doet ons dopje alles na... dus even later ging die headfirst het trapje af! tja toen was het huilen geblazen natuurlijk (en mama was ten eerste een halve hartaanval rijker.. en ten tweede ERG blij dat het buurjongetje dr val brak ) en dan worden vrouwen nog steeds gemiddeld ouder dan mannen? ik vraag me serieus af hoe dat kan
Ik denk dat alle kids die fase doorgaan... Hier klimt Joris nog steeds overal op (eetkamerstoel, bank, als het even kan ook op de salontafel)! Hij word steeds handiger erin dus ik laat hem nu op de bank gewoon zijn gang gaan, natuurlijk wel gewoon en geen gekke dingen. Voor de rest laat hij de meeste dingen nu wel met rust. Alleen als hij weer gaat klimmen, steeds weer consequent hem eraf halen (hardleers, dus soms een hele dagtaak). Alleen het klimmen word soms wel erger. Hij heeft nu door dat hij met zijn stoeltje overal bij kan komen. Dus hij gaat geregeld ineens met zijn stoeltje naar de keuken om daar wat op het aanrecht te rommelen Hier dus een echt klein boefje... Steeds weer moet ik hem erop wijzen dat het gevaarlijk is en het niet mag! Maar doe het al maanden, dat mopperen...
Ons mannetje is nogal lang voor zijn leeftijd ( volgens het cb heeft hy de lengte van een kindje van 15 maanden en hy is 13 maanden ) hy komt dan ook overal heel gemakkelijk op,af en aan. Zo ook in de keuken aan de knoppen van het gasfornuis maar hier haal ik hem dan ook meteen bij weg en blijf hem waarschuwen ookal gaat hy gewoon vrolijk verder ermee. Hy kan nog niet lopen dus kruipt overal snel naar toe en klimt dan boven op de stoelen,de bank,eettafel,ons bed,vensterbank,salontafel en noem maar op. Zijn stoeltje heeft hy er niet voor nodig hy komt overal zo op pfffff. Hy probeert nu wel via zijn stoeltje op de dressoir te komen maar gelukkig lukt hem dit niet ( nog niet ) Het is pas sinds 2 dagen maar hy gaat steeds een stapje verder. tuurlijk moeten we er ook wel eens stiekem om lachen zonder dat hy het ziet maar we blijven hem wel corrigeren,nu alleen nog hopen dat het ooit nut zal gaan krijgen en hy ermee stopt
Wij hadden van die hele soepele klinken tja omhoog zetten de wc enzo is toch niet iets om in te spelen. Mag ik er zo niet bij dan pak ik toch mijn stoel (Daan zijn gedachten) wij naar de gamma. aan die man vragen wat zijn de verveldenste klinken die je hebt om open te maken die man keek ons aan of we wel spoorde. Nu hebben we echte ramp klinken en in de kozijnen ook nieuwe dingen gezet waar hij dan invalt en ik moet je zeggen het zijn echt (piep) dingen ik moet er eerst een beetje aan trekken en dan gaan ze pas open haha maar ja meneertje komt niet meer in de wc keuken en hal. De grootste klauter stunt die we hier hebben gehad is dat Daan zijn benen klempt aan zijn ledikant en voor heen ook de box en zo overal uit klimpt
Angelina klimt nog nergens op, maar heeft wel de gewoonte om zich gewoon te laten vallen. Als ze op de bank staat, hoepla, daar gaat ze. Gelukkig kan ik haar altijd nog opvangen, maar moet wel goed opletten. Ik verbaas me er vaak over als ik lees hoe jong kindjes al op de bank klimmen enzo. En dan kijk ik naar mn meisje en kan me niet voorstellen hoe ze dat zou moeten doen? Zijn jullie kindjes zo lang of is jullie bank zo laag? Of is mijn kindje zo kort en mn bank zo hoog?
tja, het enige wat hier hielp was hem oppakken en op de grond zetten. zeggen dat het niet mag,na 3 waarschuiwingen in zijn hoekje zetten en zeggen dat mama boos is, en idd, gecontroleerd laten vallen.
@esli: onze bank is niet heel hoog.. maar ze klimt er vooral vanaf en staat met 1 been omhoog tegen de bank.. en als wij dan vinden dat ze op de bank mag krijgt ze "een kontje" stoelen enzo kan ze wel gewoon overigens en ze is ook al een keer bijna uit de kinderwagen (stokke en dus hoog!) gestapt toen ik 2 seconden de andere kant o keek dus die zit inmiddels altijd in het tuigje
Volgens mij heel normaal gebeurd hier al maanden, gewoon NIET alleen laten klaar is kees, en als je even kookt, naar de wc moet e.d. heb je een box waar niets fout in kan gaan en dus veilig is, daarnaast zoiezo je huis beveiligen (stopcontacten, ramen, deuren, trappen) want een ongelukje is zelfs zo gebeurd als je ernaast staan hihi
Hier ook zo'n doerak van bijna 1½ jaar. Niets is hem te gortig of te hoog. Klimt overal op en zit het liefst overal aan. Als het mij teveel of te gevaarlijk wordt dan gaat Emiel een poosje in de box spelen. Ook als ik aan het koken ben en mijn man is niet thuis dan gaat Emiel in de box. Hij stribbelt eerst wel tegen maar na een minuutje gaat hij rustig spelen. Anders kan ik niet rustig naar de wc gaan. De deur open laten is geen optie want dan is meneertje al boven. Ik hoop dat het een fase is die snel overgaat want ik word er behoorlijk moe van om iedere keer achter hem aan te vangen.
tja onze kamer is redelijk enge-dingen-proof dus ik as ik de kamerdeur dicht doe gaat het in principe over het algemeen gewoon goed kan nog wel wat mis gaan hoor.. dat hou je toch maar rustig naar het toilet is in ieder geval mogelijk en vanochtend iemand blij gemaakt met de box... dus daar kan ze niet meer in
ik houd de box nog wel even in huis hier hoor is DE perfecte opvoedmethode bij driftige kids zoals de mijne dus ideaal om te hebben haha
Hier is de box ook echt nog onmisbaar, maar ze vindt het zelf ook nog leuk om in de box te zitten, dus das wel makkelijk. Wow, uit de Stokke geklommen? Hoe kreeg ze dat voor mekaar? Dat zie ik Angelina echt nog niet doen hoor (wij hebben ook een Stokke). Maarja, zeg nooit nooit, het gaat allemaal al zo snel
@esli: geen idee.. ik keek net de andere kant op en kan inmiddels melden dat als je op het stoeltje leunt... (gezicht naar jou toe.. en dan stoeltje op eh... de 1 na rechtste stand) je stokke dus bijna omkiept schrok me rot maar ze stond er gewoon in. daarna niet meer gebeurd gelukkig
Sorry, moet er wel een beetje om lachen hoor Het is een beetje herkenbaar! Hier ook zo'n klein blond boefje die zijn stoeltje erg handig vindt. Hier probeerde hij laatst via zijn stoel over het traphekje te klimmen.....