Wie heeft een moederstuur op een gewone fiets geplaatst? En ik bedoel dan het stuur van Meer fietsplezier, voor jou én voor je kind - Moederstuur.nl waarbij je kindje als het ware met het stoeltje in je stuur zit. Hoe bevalt dat? Stuurt het ook makkelijk?
Ik heb dat stuur en het fietst perfect. makkelijk te installeren en heel stabiel. kan geen moederfiets tegenop
Bedankt. Het ziet er een beetje apart uit, dus ik denk dat zal wel wennen zijn. Van de week maar eens bestellen denk ik en mijn man lief aankijken.
Fijn om te weten. En mocht het echt niet fijn fietsen dan is het 'maar' 60 euro ipv de 6-700 euro voor een moederfiets.
Ik denk dat je geen spijt ervan zult hebben hoor het enige verschil is dat je bij een dure moederfiets een soort stabilisator op het stuur hebt waardoor het stuur recht blijft staan. Als ik mijn dochter op de fiets zet kan ik het stuur niet meer los laten maar goed ik vind dat niet zo`n probleem. qua fietsen fietst het echt niet zwaarder als een moederfiets. wel ff een tip als je het schuimrubber om de buizen gaat doen moet je ze eerst even nat maken met zeep sop met afwasmiddel erin want anders krijg je ze er bijna niet om. Ik had de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen dus dat kostte me echt heel erg veel moeite.
Haha thanks. Zou ik ook precies zo doen haha. Nu moet ik ook altijd mijn stuur vasthouden en tegen mijn zadel aanstaan. Dus dat zal niet anders zijn. Ik denk dat ik om ben
Ik heb het moederstuur gehad toen mijn jongste nog voorop zat. Ik vond hetnideaal fietsen. Heeft ca drie jaar op mijn fiets gezeten en nu fietsmik alleen nog met zoon achterop. Ik had wel een andere standaard op mijn fiets gezet. Mijn standaard was erg recht en door het gewicht neigde hij dan tot omvallen als ik de oudste al achterop had en het stuur dan draaide. Maar dat is een veel goedkopere oplossing dan een moederfiets!
Jawel, ik heb op zich ook best veel ruimte (ook ten opzichte van moederfietsen). Maar ik moet erg moeilijk doen om op en af te stappen. Mijn zadel staat nu op z'n laagst zodat ik op het zadel kan gaan zitten en dan kan gaan fietsen, maar dat fietst voor geen meter. Dus we gaan voor die paar centen gewoon dat stuur proberen.
Het moederstuur van een vriendin van me is gewoon afgebroken. Van de fietsenmaker hoorde ze dat dat wel vaker gebeurde? Heb er zelf geen ervaringen mee.
Heb ook een moederstuur op mijn gewone fiets, en ik ben er meer dan tevreden mee. Ik heb eigenlijk een te grote fiets, ik ben maar 160cm en ik kom als ik op mijn zadel zit (laagste stand) met mijn voeten nog ruim 15cm boven de grond. Kon dus niet veilig direct stoppen als er iets was. Ik kon niet tussen het stoeltje en mijn eigen stuur springen, die ruimte was er niet. Nu heb ik een moeder stuur en kan zo eraf springen, tussen stoeltje en zadel in zeg maar, dus kan direct stil staan. Ook kan ik nu fatsoenlijk opstappen en heb ik geen randje nodig om weg te komen. Mijn beste aankoop dit jaar! ECht ik meen het. Wat ik wle minder gezellig vind, toen ik nog geen moeder stuur had, zat de jongste gezellig tussen mijn armen bijna tegen me aan voorop...lekker knus. Hij zit nu wel een eindje bij me weg...maar dat is gewoon een bijkomstigheid met de oudste achterop kan ik ook niet knuffelen
En hij is geinstalleerd. Wat een verademing. Je hebt gewoon weer je normale ruimte op je fiets. Ik kan zonder problemen op en af stappen. Vind het wel even wennen qua sturen, maar dat is met een moederfiets ook zo! Het enige is dat inderdaad het stuur makkelijk omklapt, dus eerst kind eruit dan de draagzak omdoen. Maar ben er heel erg blij mee.
Ik heb een stuurslot op mijn gewone fiets gezet, zodat het stuur niet omklapt. Goeie investering geweest. Zoiets: Stuurdemper - Stuurvergrendeling Hebie 28 - 62 mm (Middenstandaard)
Hoe werkt dat als je fietst? Vind het een goed idee, had er zelf ook aan gedacht, maar ik denk stuurt dat dan niet vreselijk zwaar.
Ik merk er tijdens het fietsen niets van. Je draait je stuur eigenlijk niet zoveel als je een bocht maakt, je leunt meer een kant op. Edit: ik heb trouwens ook een dubbele standaard op mijn fiets. Heb je dat ook?