Hoe actief zijn jullie kindjes rond 1 jaar?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lucia, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi dames,

Alyna is echt een actief kindje, kan heel de dag kruipen, stappen (langs de kant), springen, 'dansen',...
    Ook op schoot (2 minuten :) ) of in de box zit ze geen seconde stil.
    Het gaat door tot ik haar in bed leg, dan doet ze nog een spelletje dat ik haar beentjes in de slaapzak moet 'vangen'. :)
    Heel soms als ik haar in de kinderstoel zet met een filmpje of 's avons als ze moe is met een boekje zit ze zo'n 20 minuten stil.

Het is niet vervelend ofzo, ze is volop op ontdekkingstocht maar meestal als ik 'nee' zeg blijft ze ook van iets af. :)
    Het is soms wel een beetje vermoeiend, maar niet erg. ;)
    Alleen jammer dat ze nooit wil knuffelen ofzo, maar goed das ook geen drama.

Zijn jullie kindjes ook van die actievelingen? ;)

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    hier nog zo'n actieveling 24/7, althans de tijd dat ze niet slaapt, zodra ze wakker is is het feest. af en toe vemoeiend maar beter als zo'n lusteloos kind toch? zelfs een luier verschonen is hier een heel avontuur :)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Alsof je het over Eva hebt :D. Eva kan ook nooit stil zitten, wel een beetje als ze een dvd kijkt, maar soms gaat ze dan ook aan de wandel. Verder doen we hetzelfde spelletje met de slaapzak (hier op het aankleedkussen) en op schoot zitten is hier meer op schoot ravotten. Zo knuffelen we ook, we maken er een spelletje van en op die manier wordt ze soms wel wat knuffelig. En kusjes geven (vaak een beetje wild ;)) vindt ze erg leuk. Tijdens het tanden poetsen bij mij op schoot zit ze nog steeds te hupsen en te geinen en vlak voor ik haar in bed leg vaak ook nog. Maar vanavond pakte ze met haar 2 handjes mijn gezicht vast, keek me heel indringend aan en ging haar met haar handjes aaien, terwijl ze 'aaaaaaai, aaaaaaaaaai, aaaaaaaaaaaai' zei. Zo lief! :D

Ze luistert hier trouwens ook aardig, maar soms als ze ziekig of moe is of gewoon haar zin wil hebben ;), ontaardt het in een driftbuitje, die gelukkig na even negeren en afleiden snel weer over is.

Ik vind het trouwens geweldig! Ik zou niet anders willen!

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Pjew, dan is onze Jesse toch wel heel rustig.
    Hij is leuk actief, maar op een heel andere manier dan ik hierboven zie beschreven. Hij kan wel een kwartier in hetzelfde boekje zitten kijken, bladeren met zijn peutervingertjes, van voor naar achter, van achter naar voor. Hij wijst alles aan wat ik vraag, let op kleine details, kan tijden zitten frunniken met diertjes en wieletjes van autootjes. Geen detail ontgaat hem, hij is een echte kleine denker.

Hij vindt het heerlijk om gewoon lekker op m'n schoot te zitten, knuffelen, hangen, wang tegen wang samen liedjes zingen. Nouja, ik zing en hij luistert. ;) Ook makkelijk een kwartier of langer.
    Hij zit zeker 3 tot 4 uur per dag in de box, gewoon omdat hij dat leuk vindt. Kan een tijd bezig zijn met wat blokjes en een doosje. Blokjes één voor één erin, en dan blokjes één voor één er weer uit, en weer overnieuw.
    Hij staat ook wel graag een beetje te 'dansen' in de box, met de muziek mee, maar kan ook tijden kijken naar de voorbijrazende auto's, hij staat met de box voor het raam.

Ik vind het al een beetje 'lastig' als hij soms wat ligt te drammen bij het verluieren, dat ben ik helemaal niet gewend van hem.
    Ik geniet er enorm van, zo'n heerlijk knuffelkind. En elke week dat het zo blijft, is er weer eentje.
    Onze vorige kids waren veel anders, met een paar maand al veel wilder, eigenwijzer, maar ik weet dat het vast nog wel komen gaat, ook met mijn kleine diertje.
    Dus tot zolang geniet ik er nog met volle teugen van.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    En daar gaat het om, als je maar lekker van je kindje geniet!

Kisbaba, soms zit ik weleens te denken, wat als ons 2e kindje net zo rustig als Jesse wordt! ;) Kan me er zó niets bij voorstellen! Maar zou eerlijk gezegd wel erg makkelijk zijn! :)

Eva let ook wel heel erg op details, maar dat is meer tijdens het wassen en verschonen, dan heeft ze een luier vast en wijst alles aan wat ik vraag (muis, vogel, bloemetje, bal). Een boekje is ze na een paar minuten wel zat, dan hebben we alles al wel een keer gehad ;). En vogels vindt ze geweldig, ik zet haar regelmatig op de vensterbank en dan gaan we vogels 'spotten'. Maar dan staat ze nooit stil, ze wil altijd dansen (dahtuh!).

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano was exact zoals jouw kindje, Nu pas komt hij af en toe bij me zitten komt spontaan een kusje geven of zelfs een knuffel.

Vandaag ging hij ineens op schoot kruipen en wilde dat ik achterover ging ligge, dan kon hij ook liggen. Dus het komt goed, ach vond het altijd wel grappig, kleine stuiterbal door mijn huis.

7. Nee joh, stilzitten doet Jelle tijdens het eten wel, want dat vindt ie veel te lekker... maar verder echt geen kwartier op 1 plek, niet met een boekje, niet op schoot, en ook niet voor de TV.
    Steeds op zoek naar iets anders, kruipen ergens anders naartoe, en ja, ook vaak naar papa en mama om opgepakt te worden. En dan krijgen we zelfs nog wel eens een knuffel of een snelle kus. Maar 1 minuut later is het wel weer genoeg hoor, dan moet meneer weer verder de boel ontdekken ;)

En in de box? Dat gaat nog maar zelden goed, want Jelle heeft daar meestal echt geen zin in, dat ie geen kant op kan.

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Hier ook één. Zit geen minuut stil. af en toe kan hij rustig zitten met een filmpje, maar dat is ook maar 5 minuten :) hij begint nu wel meer te knuffelen, daar is mama heel blij mee :D eerst was hij de hele dag aan het kruipen en nu hij echt los loopt, is hij dehele dag door de kamer aan het wandelen. hij is echt vrolijk en ondeugend. volgens mij ligt hij in zijn slaap nog niet stil.

onze kleine vind het verder interessant om dopjes op potjes te draaien en torentjes bouwen. een boekje lezen, daar is hij nog te ongeduldig voor.

Hij ligt ook nog te dollen als hij zijn slaapzak aankrijgt. heerlijk.

groetjes, Miranda

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre kan heel actief zijn. Lekker lopen naar de speeltuin en dan over op/in klauteren. Ook favoriet: trap klauteren (op en af), dansen, bank klauteren, etc.

Maar Mirre kan ook heeerlijk knuffelen, uren in boekjes bladeren (uit de kast trekken en dan dus alles boekjes bekijken, alles aanwijzen en in zichzelf zitten lachen en dierengeluiden na doen *schattig*). Staand naar buiten kijken (vogels, schaapjes, vliegtuigen). Of rustig zitten te puzzelen / spelen. En voorlezen vindt ze echt te gek. Kan ik zo een half uur (of langer) met haar doen.

Dus allebei ;)

10. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee is een vrij rustig meisje , soms kan ze heel lang op 1 plek spelen ,ben dr ook wel is kwijt in huis dan hoor en zie ik dr niet, vaak zit ze of achter een stoel of achter het gordijn.
    ze kan ook best wel lang op schoot bij je zitten en dan boekjes lezen.
    wij zijn ook erg rustig van aard.
    maar ze kan ook heerlijk gek met je doen dan kan ze heerlijk gillen

11. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ja Jayden rent en danst de hele dag door. Soms is het wel vermoeiend hihi. Hij loopt overal naar toe en kan echt nik laten liggen hij moet alles even aanraken of overhoop halen. Het enieg moment dat ie stil zit is als er Biba boerderij op tv is hihi. Maar vind het wel leuk sinds kort doen we ook wandelen buiten samen en laat ik hem een beetje in de tuin spelen met dit mooie weer. Das het voordeel dat ie kan lopen nu.Maar tis moeilijk om hem echt moe te krijgen.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm stilzitten.. tijdens het eten ja
    behalve dan dat ze tegenwoordig zelf eet.. dus echt stil is eht niet.. het is meer opperste concentratie :)
    boekjes lezen vind ze ook super
    en ze kan echt heel lang met dingen spelen... maar op schoot zitten of kusjes... dat is moeilijk

meestal als je vraagt of ze een kusje wil... dan draait ze het zo dat job en ik elkaar kusjes moeten geven :)

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    yep hier idem dito. als ik haar haar gang zou laten gaan zou ze de hele dag door de kamer rennen en spelen etc. maar ik zet haar zelf nog een paar keer per dag in de box zodat ze toch ff lekker rustig zit.

en dat gaat gelukkig ook nog steeds goed (lang leve de box) ze gaat dan gewoon lekker met haar knuffels-speeltjes spelen of staat in de hoek tv te kijken met haar duim in de mond ;)

enige periode dat ze lekker bij ons komt knuffelen is savonds als ze moe is en of in de zak zit, dan gaat ze heerlijk tegen je aan keutelen tot ze naar bed gaat :)

14. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    hihihihi nou hier nog een actiefeling hoor, xander kan vanaf ze geboorte niet stil zitten.
    Als ik hem uit bed haal smorgens is hij al druk(en dan zijn ze ogen nog geen eens goed open) en als ik hem s,avonds op bed leg, keert hij zich alweer om om te gaan zitten en te spelen.

Heb er ook geen problemen mee maar inderdaad af en toe wel heel erg vermoeiend.(maar mijn man en ik schijnen ook allebei zo te zijn geweest dat we klein waren)

Xander is ook geen knuffeltjen maar daar heb ik nu een spelletje van gemaakt waardoor ik af en toe een flinke knuffel krijg. maaaar het is wel voor kort maar dat komt allemaal wel.

15. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Hey!

Zo herkenbaar..
    Hier idd ook een lekker 'wild' en actief mannetje..
    Het woord stilzitten kennen we dan ook niet..
    boekjes... die zijn er voor op geproefd te worden en vooral niet in kijken...
    Julen kroop al vrij vlot en is daar niet meer mee opgehouden.. Staan en lopen langs alles...
    Nu sinds een paar dagen een paar pasjes los, maar vooral niet teveel doen want kruipen of lopen op je knieeen is echt sneller!
    Julen is een klauwteraar.. Was met hem voor de 2e keer naar Ballorig geweest.. Kruipt ie de glijbaan op tot halverwege, verder kwam ie niet..
    Hij heeft een eigen stoeltje, kruipt ie in en gaat er ook zelf vanaf.. Nu stond t stoeltje dicht bij zijn tafletje met speelgoed.. was ie daarop geklauwtert...Dus nu t stoeltje maar verplaatst.. En dit gedrag heeft ie niet van mij of mijn man geleerd..

Oja, hij is ook heel erg goed in mij achtervolgen en aan mijn benen hangen en flink te jengelen.. om zo af te dwingen dat ik m optil...

16. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Nou sinds gisteren komt ze soms bij me een knuffel halen, ik wist niet wat ik meemaakte.Ze bleef zowaar een paar seconden op m'n schoot liggen terwijl ik haar buikje aaide. :confused: :)

Nou hebben we een nieuw spelletje, 'ik pak jou!' zeggen, en dan weet ze dat ik achter haar aan kruip en ze een vette knuffel krijgt als ik haar te pakken heb.Maar als ik nu zeg 'ik pak jou!' dan kruipt ze in plaats van weg in sneltreinvaart naar me toe en krijg ik zo een knuffel. :)

Maar na 10 seconden heeft ze dat ook wel weer gehad, kruipt ze weer weg en gaat verder spelen.:)

17. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

Jun 18, 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    hahaha geweldige verhalen.
    Maar mijn kleine meid is echt een rustig scheetje. En een ontzettende knuffelkont. Ze zit het liefste de hele dag bij je op schoot. Ze kan ook (gelukkig) goed alleen spelen, maar dat is dan 30minuten en dan moeten we even een boekje lezen of iets anders doen.
    Ze kruipt nog niet, maar het tijgeren lijkt nu te beginnen. Misschien dat het vanaf nu anders gaat zijn :)

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    hier nog zo eentje.
    stil zitten? hoe doe je dat?
    zodra alyssa haar ogen open heeft begint ze te kletsen en te wiebelen.
    sinds een week kan ze zelf gaan zitten en dit doet ze dus ook maar al te graag.
    ze wil alles ontdekken en overal aanzitten, niks is meer veilig.
    post op de salontafel wordt opgegeten, kastjes worden leeg gehaald, een poef is toch om op te klimmen en niet om op te zitten.
    zo kan ik nog wel even doorgaan over ons ondernemende dametje.
    heel erg leuk, maar idd soms erg vermoeiend, ik voel me soms net een politieagent.
    ik probeer heel consequent te zijn in de dingen waar ze niet aan mag komen en verder let ik er gewoon goed op dat het veilig is voor dr en ik laat dr lekker ontdekken.

liefs doris

19. MamaSuusjuh

MamaSuusjuh Actief lid

Jul 23, 2008
    142
    0
    0
    Huisvrouw, Moeder, Interieurverzorgster
    Eindhoven
    Hier nog een druktemakertje! De hele dag lang!
    Ik snap wat je bedoelt dat het vermoeiend kan zijn,
    ik ben blij als ze een middag dutje doet zodat ik even tijd heb voor mezelf, want ze houd me echt de hele dag bezig die tante.

Vooral nu ze loopt is het helemaal leuk, de hele dag achter haar aan hobbelen, en alles pakken wat niet mag.
    Die van mij luistert nog niet goed, die is flink aan het uitproberen...
    Als ik nee zeg, kijkt ze me heel ondeugend aan en probeerd ze het nog eens... pfff... :p

En de luier verschonen is echt niet meer te doen! Ik heb altijd speelgoed en eten voor haar bij de hand in de hoop dat ze een keer stil ligt, maar meestal met die poepkont als ik net de luier weg trek gaat ze staan.

Ik ben ook benieuwd wanner ze hier wat rustiger word, en wat meer knuffeld... maar die tijd komt ook nog wel! Het hoort er allemaal bij zeggen ze?!

Nu ik in verwachting ben van de 2e verlang ik er wel weer na, zo'n klein teer hummeltje die lekker tegen je aan in slaap valt, tis al weer een HEEEELE tijd geleden dat Fabiënne dat bij me deed! :)

Share This Page