fietsstoeltje voor of achter?

Discussie in 'Verzorging' gestart door 894hi, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

welk fiets stoeltje hebben jullie en heb je er een voor, of achter op je fiets ?

en waarom heb je juist dat stoeltje gekozen?

er is ook zo veel keuze:p

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb voor een fietsstoeltje van bobike met zijsteunen en een windscherm. Wij zijn met 8 maanden begonnen met fietsen en ik vind het veiliger en gezelliger als onze meid voor zit, dan kan ik haar goed in de gaten houden.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier hetzelfde (maar dan een jongen ;)).

Ik zou zelf nooit beginnen met een stoeltje achterop, ik denk dat dat voor die kleintjes echt nog niet veilig genoeg is. Je kan ook helemaal niet zien wat ze aan 't doen zijn! En voorop is idd véél gezelliger! Plus, je kindje kan veel beter rondkijken!

4. Sandravds

Sandravds Lid

2 apr 2010
    26
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb ook een fietsstoeltje van Bobike met zijsteunen (geen windscherm) voor voorop de fiets. Met een maand of 8/9 zijn wij begonnen met fietsen, en ze vind het heerlijk! Ze kan heerlijk voor zich uit kijken tijdens het fietsen en ik kan haar ook goed in de gaten houden. Als de tweede komt, dan gaat zij naar achter.

Groetjes, Sandra

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben de GMG Yepp voor achterop de fiets met 5 puntsgordel en voetensteunen. We hebben nog niet gefietst, maar gaan dat binnenkort doen. Onze fietsen mogen geen stoeltjes op het stuur dragen omdat dan de stuurstang verbuigd. Is van dat lichte materiaal (titanium geloof ik)... Tegenwoordig zijn de stoeltjes voor achterop zo gemaakt, dat ze al geschikt zijn om hele kleine kinderen (vanaf 9 kilo) te vervoeren. Vroeger had je van die rare stoeltjes met alleen van de pedaaltjes waar je je voeten op kon zetten, maar tegenwoordig zijn ze allemaal veel veiliger en veel meer aangepast.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben gekozen voor een voorzitje. Gewoon voor de gezelligheid, maar ook om de kleine in de gaten te kunnen houden. We hebben er een windscherm bijgekocht tegen de wind&vliegjes. Ze kunnen daarin tot 15 kilo. Mijn jochie is net na zijn 2e verjaardag naar achteren gegaan. Toen was hij dik 14 kilo, en was de fiets behoorlijk uit balans met de kleine aan het stuur..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.088
    3.870
    113
    Ik heb een zitje voorop, waar mijn dochtertje tot voor kort in zat (2,5) en nu heb ik ook een zitje achterop, daar zit zij en mijn zoontje zit voorop. Ik vind het wel zo makkelijk met een baby dat je er zicht op hebt en lekker kunt kletsen.
    Oh ja, ze zijn allebei van bobike en we hebben op beide fietsen van die klemmen waar je in kunt steken. Erg makkelijk, want we wisselen nog wel eens van fiets, maar ik denk dat dat met de meeste stoeltjes tegenwoordig wel kan.

8. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hier ook bobike met windscherm voorop. paste eigenlijk niet op de fiets, maar heb een moederstuur gekocht. erg prettig daardoor heb je veel ruimte voorop en erg makkelijk te bevestigen.

ik heb gekozen voor voorop vanwege overzicht op je kleintje en de gezelligheid. zoonlief zit al vanaf 6½ maand voor (eerst hele korte stukjes hij kon al snel goed zitten namelijk). hij is nu inmiddels 16 maanden en ruim 11½ kilo maar gaat nog prima.

tot 6½ maand heeft hij in een aanhangwagen/ fietskar in een maxi-cosie gezeten omdat hij toen nog niet in een fietszitje kon.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Omdat het voorop natuurlijk veel leuker kijken is dan achterop!

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben er net eentje gekocht. Van bobike voor voorop, met een windscherm erbij. Ik vind het wel gezellig voorop! Waarom achterop doen als het niet per sé hoeft? Juist leuk om de reactie van je kindje te zien, en ze vindt het prachtig om alles te kunnen zien.

Ik heb hem gekocht bij NietZoDuur. Super website en lekker goedkoop ;) Oh, en een tip, koop een witte! Scheelt een stuk met warm worden in de zomer!!

11. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wij hebben een bobike zitje voorop inclusief windscherm. Wij hebben hervoor gekozen omdat ik het gezelliger vind, maar nog belangrijker...dat ik zo een beetje kan zien wat Jasmine aan het doen is. Wanneer ze achterop zou zitten, heb ik totaal geen zicht op haar.
    We zijn met ca. 9 maanden begonnen met fietsen en ze vind het helemaal geweldig. Kan voorop ook zo lekker alles overzien.

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    persoonlijk vind ik voorop nog even wat fijner, heb dan net wat meer controle over hem en kan hem goed in de gaten houden en voorop is veel gezelliger he :D

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb twee fietsen. Eentje met een stoeltje voorop en eentje met het stoeltje achterop. Maar eigenlijk fiets ik bijna altijd op de fiets met het stoeltje voorop. Ik vind het gezelliger om hem voorop te hebben, maar vooral omdat ik dan meer ruimte heb om boodschappen e.d. te vervoeren. Zijn trouwens allebei bobike stoeltjes.

Deel Deze Pagina