Hallo, Even een vraagje. Ik heb onlangs kwijtschelding aangevraagd voor de gemeentelijke belastingen. Nu krijg ik net een brief van de gemeente dat de aanvraag niet volledig was. Ze willen een voorlopige aanslag 2013(?) van de belastingdienst zien. Ik had ze de aanslag van 2012 gestuurd. Want hoe kan ik nu al een voorlopige aanslag van 2013 hebben? Sorry heb niet zoveel verstand van deze zaken. Maar je kan toch pas aangifte doen als het jaar 2013 voorbij is? Hoe kan ik die aanvraag nu al doen als ik mijn jaaropgaaf nog niet eens heb? En ook al doe ik de aangifte van 2013 nu, dan heb ik vast niet binnen 2 weken bericht. Ze willen het namelijk al binnen 2 weken ontvangen.
ik heb de voorlopige aanslag van 2013 al in januari of februari gekregen, dus het kan wel degelijk. gewoon even de belastingdienst bellen, die kunnen je vast snel helpen.
Heb jij een koopwoning en krijg je elke maand een bedrag van de belastingdienst? Dat is namelijk je voorlopige aanslag 2013 en daar moet je in januari of februari een brief van hebben ontvangen.
Je kunt altijd een voorlopige aanslag doen. Dan wordt je inkomen namelijk geschat. Je moet dit wel zo goed mogelijk doen. Anders kan het zijn dat je straks moet terug betalen. Of je krijgt meer geld terug( hoewel dat natuurlijk niet erg is). Voorlopige aanslag
Bedankt voor de reacties. Nee ik heb geen koopwoning. De enige bedragen die ik per maand krijg van hun zijn de toeslagen. De voorschotbeschikking. Maar die heb ik wel degelijk meegestuurd bij mijn aanvraag. Ik heb de gemeente net gebeld en zou worden terug gebeld.. De vraag is alleen wanneer.
Iedereen krijgt aan het begin van het jaar toch een voorlopige aanslag Ik krijg er iig elk jaar 1 en heb geen eigen huis.... Dat papiertje krijg je automatisch en hoef je niet aan te vragen. De belastingdienst doet aan de hand van 2012 gewoon alvast een schatting. Van je inkomsten voor 2013. Die krijg je aan het begin van het jaar en moet je betalen. Aan het eind van het jaar doe je aangifte over 2013 met behulp van je jaaropgave. Er word dsn gevraagd of je al een voorlopige aanslag gehad hebt en hoeveel deze was. Er word vergeleken hoeveel je hebt betaald en hoeveel je aan de hand van je aangifte 2013 zou moeten betalen. En dit word met elkaar verrekend.
Bij mijn koopwoning kreeg ik dat wel maar sinds ik gehuurd zit krijg ik dat niet meer hoor en voor zover ik het weer krijg je zoiets ook alleen als je een koopwoning hebt.
Ik krijg aan het begin van het jaar echt nooit een voorlopige aanslag van het huidige jaar. Ook nooit een oproep om aangifte te doen. Terwijl ik wel elk jaar geld terug krijg als ik er zelf achteraan ga .
Dat doen ze bij mij ook altijd! Scumbags Wanneer zij geld moeten geven, houden ze zich koest... En andersom staan ze direct voor je deur!
Nee hoor. Ik ken er genoeg zonder koophuis die ook een voorlopige aanslag krijgen. Voorlopige aanslag krijg je voor de premie volksverzekeringen en inkomstenbelasting en zorgverzekeringswet.. Apart want ik heb nooit wat aangevraagd. Niet dat het uitmaakt want nu hoef ik niet ineens aan het eind vsn het jaar een groot bedrag te betalen.....