Moedervlek op hoofd die zeer doet? (dochter)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 19 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoihoi,

mijn dochter heeft al ongeveer 3 jaar een moedervlek op haar hoofdhuid, tussen haar haren. Ik vond het een gekke plaats en heb er toen een foto van gemaakt (helaas geen close-up).
    Dit weekend deed ik haar haar en toen viel het me op dat hij dikker aanvoelde. Toen ben ik eens goed gaan kijken en hij ziet er anders uit dan voorheen. Mijn dochter zei ook dat het pijn doet als ik er op druk. Meteen een afspraak bij de huisarts gemaakt natuurlijk, we mogen morgenochtend meteen komen.
    Natuurlijk kunnen het tal van onschuldige dingen zijn maar wil het toch even van me af kletsen ;)

Dit is een nieuwe foto van vandaag:

Bijgevoegde bestanden:

2. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb wel 5 moedervlekken op mijn hoofdhuid, vind het geen rare plaats hoor.

Lijkt of ze er aan heeft gekrabd of gestoten, ik zou me niet teveel zorgen maken!

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Dit zou ik in eerste instantie ook denken, maar ze geeft echt aan dat dit niet gebeurd is. En eerst was hij gewoon bruin en plat en kleiner, dat vind ik het vreemdst.

(maar geen rare plaats dus ;) )

4. beccie

beccie Niet meer actief

mijn zoon heeft ook een moedervlek op zijn hoofd. is geen gekke plek.

ik had als kind ook ergens een moedervlek die zag er ongeveer zo uit als die van jou dochter. die van mij jeukte altijd. daarom hebben mijn ouders hem bij me weg laten halen. was verder niks ergs ofzo. hij irriteerde gewoon en ik krapte er dan aan waardoor die soms ging bloeden.

bij veranderingen en pijn kan je het altijd even na laten kijken.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ik vind het er niet uitzien als een moedervlek eerder een dik stuk eczeem huid of wratje.

Was het niet gewoon altijd een wratje in plaats van een moedervlek?

Even aan de dokter laten zien inderdaad

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter had een moedervlekken achter haar oor. Ineens begon ie te groeien en van kleur te veranderen. Via de huisarts doorgestuurd naar de dermatoloog, en die besloot deze weg te halen (moest wel operatief). In principe zijn moedervlekken op hun leeftijd niet kwaadaardig, maar de dermatoloog zei dat ze nooit een risico namen als een ouder aangaf dat de moedervlek is veranderd. Dat nemen ze heel serieus.

Dus goed dat je morgen even naar de huisarts gaat!

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    bosi, ik vind dat ook wat jij zegt. Omdat die moedervlek er toen opeens leek te zijn had ik toen al een foto gemaakt. Die heb ik gister teruggevonden. Daarop is dus een gewone bruine moedervlek te zien, en hij was plat. Nu is het echt een bultje en onderaan lijkt het in het echt wat vochtig. Dat zwarte puntje is ook geen vuiltje maar zit echt op dat ding.

mel78, ja mijn gevoel zegt ook dat ik hem het liefst gewoon weg wil hebben. Fijn dat ze jullie serieus hebben genomen. Moest je dochter onder volledige narcose?

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ja ze is onder narcose geweest. Omdat een lokale verdoving een groter trauma kon geven. Ik ben erg blij dat we het gedaan hebben. Je blijft er nu steeds naar kijken, en afvragen hoe het gaat ontwikkelen.
    En dochterlief vond het 1 groot avontuur;)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Relaxte dochter heb jij ;).
    Die van mij lag nu al wakker over het feit dat ze naarde dokter moest. Bij doorvragen bleek dat ze dacht dat de dokter hem eraf ging knippen met een schaar hihi. Terwijl ik de info heel luchtig heb gebracht.
    Lijkt me toch wel naar je kind onder narcose te zien gaan...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ben je al geweest?

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja ben geweest. Heb een doorverwijzing gekregen voor de dermatoloog. Daar kunnen we begin volgende week terecht. Zal laten weten hoe t afloopt.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    fijn dat je bent doorgestuurd!

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja hij zei het meteen dat hij het voor de zekerheid wilde doen, het is echt een fijne huisarts die je serieus neemt. Moest me ook niet teveel zorgen maken dus dat stelt ook wel gerust.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Fijn dat je zo snel doorgestuurd word en de dermatoloog zo snel tijd heeft.

De moedervlek doet me denken aan een van mij die jaren geleden verwijderd is, die zat ter hoogte van de rand van mijn spijkerbroek en die schuurde er dus langs, hierdoor ging het zeer doen en verdikte het ook. Er bleek niks aan de hand te zijn met de moedervlek.

Hopelijk krijgen jullie net zulk goed nieuws!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Heel goed van de HA

Ik vind het er niet kwaadaardig uitzien verder en het is denk ik gewoon een moedervlek die geïrriteerd is geweest en dus daarom is gaan groeien. Op het hoofd is er natuurlijk constant wrijving et cetera...

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Heeft dit te maken met jouw vakgebied?
    Misschien ben ik te nieuwsgierig maar vroeg het me af :)

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Per ongeluk met de kam erlangs gekomen. Bloedde wat en er zit nu een korst op. Hopelijk kunnen ze het nog wel goed zien komende week :(

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kunnen ze wel beoordelen met een goede lamp.

19. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee ben benieuwd, nog nooit bij dermatoloog geweest.... ;)

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weet je al iets?

Deel Deze Pagina