Heeft er iemand ervaring met moedervlekken die veranderen tijdens zwangerschap? Mijn moedervlek is veranderd van bruin en plat naar bijgevoegde foto. Kan dit komen door de zwangerschap en kan het kwaad?
Ik heb er ineens ook een boel bij.. Maar als je het niet vertrouwt, dan zou ik gewoon even de ha bellen.
Ik herken het niet van mijn drie vorige zwangerschappen maar bij mij zijn er afgelopen 4 weken drie moedervlekken eraf gevallen. Nu heb ik daar wondjes, het zal dus misschien best kunnen dat moedervlekken veranderen tijdens zwangerschap
Als een moedervlek veranderd altijd de ha even bellen. Deze moedervlek is niet egaal rond en heeft verschillende kleuren. Waarschijnlijk zullen ze de vlek om die redenen voor de zekerheid weghalen.
Ik heb dit ook met een aantal moedervlekken! Even bij de huisarts laten controleren. Ze konden in mijn geval geen kwaad, dus advies was om ze dan na de zwangerschap te laten verwijderen.
Je kan beter inderdaad even bellen, liever een keer te veel naar kijken. Ik kreeg ineens een hemangioom.. Die nu steeds groter wordt, ook huisarts geweest. Doorverwijs gekregen en waarschijnlijk wordt deze nog in mn zwangerschap weg gehaald.
Hier ook wat bijgekregen. Maar wat ik op de foto zie, lijkt me niet helemaal goed. Eventjes huisarts voor de zekerheid
Ik heb heel veel moedevlekken en die van mij zijn ook allemaal gegroeid of veranderd tijdens de zwangerschappen. Dit was volgens de huisarts heel normaal. Ik heb er zelfs wat weg laten halen omdat ze zo groot waren geworden en dit ga ik na deze zwangerschap ook weer doen. Maar altijd voor de zekerheid even je ha laten kijken kan geen kwaad, wij zijn geen dokters/huidartsen.
Hier in mijn eerste zwangerschap ook een moedervlek gehad die veranderde, precies zoals bij jou van plat en rond naar bol en bobbelig deze heeft de dermatoloog verwijderd, zat nog aan de zijkant van mijn steeds dikker wordende buik ook, nu precies hetzelfde maar aan de andere kant...hij is overigens gecontroleerd en bleek dat er niks aan de hand was...
Goed dat je de huisarts ernaar laat kijken! Weet niet of het een moedervlek is of een ander onschuldig huid-dingetje, maar als je denkt dat het een veranderende moedervlek is, zou ik geen risico nemen... Kan soms snel misgaan met moedervlekken...
Ik heb het ook gehad bij mijn vorige zwangerschap, de moedervlek ging ontzettend jeuken en werd zwart. Ik heb direct een afspraak gemaakt bij de huisarts, mijn moeder heeft namelijk tijdens een van haar zwangerschappen een melanoom gehad, en de huisarts wilde dan ook geen enkel risico nemen. De dermatoloog heeft de moedervlek verwijderd toen ik 20 weken zwanger was. Er was uiteindelijk niets aan de hand, was iets zeldzaams maar onschuldig. Ik wil niemand bang maken, maar ik zou altijd naar de huisarts gaan met zoiets, ook als je niet zwanger bent!
Goed dat je het even laat checken! Je moedervlekken kunnen idd wel groter worden of donkerder, maar die op je foto heeft ook een andere vorm gekregen. Ben benieuwd, hopelijk is het niks!
Onder invloed van de hormonen kun je meer moedervlekken en sproeten bij krijgen in de zwangerschap. Ook kunnen bestaande groter worden. Ik had er twee op mijn rug die deze zwangerschap met twaalf weken ineens gegroeid waren en er 'verdacht' uitzagen. Veranderd dus. Ben naar de huisarts geweest maar bleken gewoon wratjes te zijn die aan het groeien waren. Heb ze meteen aan laten stippen en nu zijn ze weg.
Voor nu zag het er niet verdacht uit en komt het door de hormonen. Voor nu hebben ze gemeten en foto gemaakt en over 3 maanden terug komen. Mocht het erg veranderen of veranderen andere moedervlekken dan moet ik weer even langskomen voor de zekerheid. Ze adviseren om het na mijn zwangerschap weg te laten halen omdat die best dik is geworden en anders zal het misschien alleen maar irriteren of opengaan. Tijdens de zwangerschap doen ze dat liever niet. Bedankt voor jullie reacties.