Hoi allemaal!! Ik ben nu elf weken zwanger van ons tweede kindje en heb sinds vandaag iets raars.. Ik heb al weken last van constipatie en rommelige darmen.. Met name aan m'n linkerkant. Sinds vandaag borrelt het zo erg van binnen dat ik m'n buik zie bewegen en het is ook heel erg duidelijk voelbaar aan de buitenkant. Zijn dit m'n darmen die zo van slag zijn?? Ik ben verder juist niet winderig op het moment! Ik heb al eerder de wel bekende plopjes gevoeld maar gezien het feit dit de baby volgens mij echt nog niet kan zijn heb ik het afgeschoven op m'n darmen.. Maar nu voelt het echt als een baby van 25 weken die heel hard schopt en je ziet het dus ook.. Wat zou dit nou kunnen zijn?? Ik vind het best een irritant gevoel omdat het de hele dag door al aan de gang is, hoop dat er iets aan te doen is.. Alvast heel erg bedankt voor jullie input!
Dat zijn de darmen, een baby rond dit termijn zit rond de vijf cm dus kan nog niet schoppen. Had het ook bij alledrie, een flinke darmembuik met het nodige gerommel. Kon flink tekeer gaan in mijn buik. Hopelijk is het binnen een paar weken over. Geniet van je zwangerschap
Ik denk dat het een "trillende" zenuw is icm borrelende darmen. Dat heb ik ook vaak gehad buiten mijn zwangerschap om (heb ook vaak last van mijn darmen/pds) . Leek idd alsof er een grote baby aan het schoppen was van binnen wat ik ook aan de buitenkant kon zien en voelen.
Ik denk ook je darmen. Een baby van 11 weken zou je kunnen voelen. Maar ook echt schopjes van de buitenkant lijkt me echt onmogelijk.
RoGiJuLi heb jij iets gevonden dat je ertegen kan doen? Het zit ook te hoog om de baby te zijn, maar je ziet het gewoon door m'n kleding heen haha ben er helemaal van in shock.. Wat een raar verschijnsel.. Ik heb echt nooit last van m'n darmen dus ben denk ik ook niet gewend..