moedervlekje dat verandert is?

Discussion in 'Na de bevalling' started by pucci, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pucci

pucci Actief lid

Dec 8, 2007
    116
    1
    0
    Wie heeft er een moedervlek die verandert is na of tijdens de zwangerschap?

2. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Ik! Ik heb er 1 op mijn borst, die is tijdens de zwangerschap donkerder en dikker geworden, nu 10 weken na de bevalling is ie weer lichter en platter.
    Onder invloed van je hormonen kunnen je moedervlekken veranderen, daarom was ik er ook nog niet meer naar de ha geweest.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb er eentje bij gekregen en eentje die is verdwenen :(:

4. Niet meer actief

Ja! Ik dus ook.

De moeder vlek op mijn buik was altijd al ietsjes dikker maar tijdens de zwangerschap is hij nog dikker geworden. (Niet gigantisch hoor, maar merk wel dat hij iets veranderd is).

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mocht je het niet vertrouwen, gewoon naar de huisarts gaan. Je kunt m eventueel preventief laten verwijderen. Ik heb dat ook al 3 keer laten doen. Verder bleek er niets mee aan de hand te zijn (wordt standaard in lab onderzocht op evt verkeerde cellen) maar ik had drie vervelende moedervlekken. De eerste werd langzaam groter en dikker, de tweede was al een dikkerdje maar zat precies onder de rand van mn bh. En de derde was eentje die ook steeds erg irriteerde.
    Alle drie onder plaatselijke verdoving weggesneden en iedere keer met drie hechtinkjes "bijgewerkt"

6. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Ik heb er sinds kort er 1 bij gekregen onder mijn oksel :confused: . Het is een dikkertje. Hij groeid niet verder dus vind het wel goed zo

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb megaveel moedervlekken, moet zelfs 3 keer per jaar op controle bij de dermatoloog, en tijdens de zwangerschap zijn ze allemaal veranderd. Niks ernstigs gelukkig :)

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb ook een dikke moedervlek die aan het veranderen is. Wil er wel mee naar de huisarts, maar gelukkig lees ik hier dat normaal is dat hij verandert in de zwangerschap!

9. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Als hij groter word kan je zoiezo beter naar je HA gaan hoor.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Even checken kan nooit kwaad :) Ik ben wel blij dat ik onder controle sta bij de derma, want ik word er soms wel nerveus van als ik zie hoeveel er bijna zwart zijn geworden of ineens heel dik.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb er een paar kleintjes die verplaatst zijn en erg jeuken

12. wendyy

wendyy Actief lid

Oct 10, 2007
    463
    0
    0
    ik heb er ook ineens een paar bij gekregen

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Of het nu vaker voorkomt tijdens de zwangerschap of niet....
    Bij van grootte of kleur veranderende moedervlekken kun je toch het best even naar de huisarts gaan hoor!

Je zal maar net diegene zijn die het erbij laat zitten onder het mom van "ach, is normaal, komt door de zwangerschap" en dan moeten ontdekken dat je huidkanker hebt en al veel sneller aan de bel had moeten trekken :(

Mijn moeder dacht ook 'gewoon een bultje' te hebben. Was wel mooi mis.

(wil hiermee overigens niemand de stuipen op het lijf jagen, maar een beetje extra voorzichtigheid ermee kan geen kwaad)

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    Ja ik heb een moedervlek op mn buik die is 2 maal zo groot geworden. Hoopte dat ie weer een beetje zou bijtrekken als mn buik ook weer een beetje bij was getrokken, maar helaas..
    Nu laat ik m weghalen.

15. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,285
    0
    0
    Mijn moedervlek is weer aan het verdwijnen. Ik kon vanmorgen eindelijk weer normaal mijn oksel scheren

Share This Page