Zwangerschaps cursussen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Deesje502, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deesje502

Deesje502 Lid

3 mrt 2015
    13
    0
    0
    Lelystad
    Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren welke cursus/cursussen ik graag zou willen volgen.
    Zijn er nog cursussen die jullie aan of afraden?

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze, maar ik ben toch nieuwsgierig naar andere meningen/ervaringen.

Zelf zit ik te denken om zwangerschaps yoga te gaan volgen, maar ik heb toch het idee dat je daar heel lenig en fit voor moet zijn.

Ideeën hoor ik graag!

Groetjes Desiree

2. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Nee hoor je hoeft niet lenig te zijn voor zwangerschapsyoga. Ik ben totaal niet lenig en doe het ook. Vind het wel erg prettig. De cursussen van de ggd zou ik niet doen: langdradig en oubollig. Het heet dan wel zwanger en fit ofzo maar het is net de tv gymnastiek voor oudjes en heel veel praten.

3. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben totaal niet lenig en van de week met 32 weken eerste zwangeryoga gedaan.
    Ik doe zelf zwangerfit. Dit is niet een cursus van de GGD zoals hierboven, maar een initiatief van de fysiotherapeut. Dit bevalt mij heel goed. Is een half uur cardio, en dan een half uur arm en been oefeningen. Voordeel is dat als je ergens last van hebt, je daar ook nog tips / oefeningen voor krijgt.
    Ik ben daar met 20 weken gestart, en kan door blijven gaan tot wanneer ik wil. 4-6 weken na de zwangerschap kan je dan weer starten om je conditie weer op te bouwen, tot 9 maanden na de zwangerschap. Voor mij ideaal, om zo weer snel mijn reguliere sport op te kunnen pakken. Maar bedenk zelf hoe intensief je wil sporten. Hoorde laatst iemand die wel via een zwangergym deed en dit bewust deed omdat zwangerfit haar te intensief leek. Zoek wat bij je past! Kijk of er een proefles is van de zwangeryoga... Dan kan je het uitproberen

4. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Ik heb me ook ingeschreven voor yoga en ben niet lening. Bij ons start het vanaf 20 weken.

Verder wil ik graag zwemmen, maar zijn beetje rot tijden hier.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik doe aan gewoon zwemmen. Omdat ik voor zwangerschaps zwemmen eerst 20 minuten moet rijden.

Daarnaast een samen bevallen cursus. Hebben haptonomie gedaan 1 keer maar dat is echt niks voor ons.

Yoga deed ik wel hiervoor. Maar gezien ik nu ernstige bekkenpijn heb durf ik het niet aan tijdens de zwangerschap.

6. julia26

julia26 Bekend lid

30 okt 2010
    692
    2
    18
    juf in het basisonderwijs
    zwolle
    Ik doe zwanger fit bij een fysiopraktijk. Wat al eerder genoemd werd, je staat onder deskundige begeleiding en krijgt goede tips qua houding ed. Je kunt het zo zwaar maken als je zelf wilt. Wat ik fijn vind is de combinatie van blijven bewegen op je eigen niveau en tempo zodat je zo fit mogelijk de bevalling in gaat in combinatie met ontspannings en ademhalingsoefeningen die je toe kunt passen bij de bevalling, maar ook nu al bij bijvoorbeeld harde buiken.

Daarnaast doe ik 2x per week zwangerschapszwemmen en dat is echt heerlijk!!!! Heb lichamelijk minder klachten en kom er echt mega ontspannen vandaan. Zelf vind ik dit een hele fijne combinatie. Ik ben benieuwd wat je gaat kiezen :)

Deel Deze Pagina