Zwanger na verwijderen cyste !

Discussion in 'Zwangerschap' started by misspinty, Apr 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misspinty

misspinty Lid

Apr 17, 2007
    29
    0
    0
    Vorig jaar juni kreeg ik een miskraam. Bij controle in het ziekenhuis konden ze moeilijk mijn ene eierstok vinden. Deze bleek te zijn omgeklapt als gevolg van een cyste in de eierstok. In eerste instantie dachten ze dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, dus werd ik direkt geopereerd. Toen ik bijkwam werd mij verteld dat er een cyste is verwijdert en dat ze mijn eierstok niet konden besparen.
    Maar met een eierstok bleef het evengoed mogelijk om toch weer zwanger te kunnen raken. Echter bij controles in het ziekenhuis werd duidelijk dat er in mijn andere eierstok ook een cyste zat. Ik zag de kans op een nieuwe zwangerschap helemaal in duigen vallen. Eind november volgde opnieuw een operatie. Gelukkig hebben ze de cyste uit de eierstok weten te schrappen en is mijn ene overgebleven eierstok behouden gebleven. Wat was ik blij, want de arts vertelde mij dat ik gewoon weer zwanger kon worden.
    En ze had gelijk. Eind december kregen we groen licht en een maand later was het al raak.

Misschien zijn er meer vrouwen die maar een eierstok hebben of die een cyste hebben laten verwijderen.

2. Catherine

Catherine Lid

Dec 14, 2006
    14
    0
    0
    Schiedam
    Mijn verhaal is wel niet helemaal hetzelfde, maar misschien kan het toch iemand tot steun zijn.

Ongeveer 1 jaar geleden belandde ik met spoed in het ziekenhuis waar bleek dat ik een endometriosecyste van 11 cm op één van mijn eierstokken had zitten die gebartsten was. Ze hebben toen mijn eirstok en eileider wel kunnen behouden, maar later bleek dat er toch te veel veklevingen waren en dat zowel eileider en eierstok niet meer konden functioneren.
    Ook mijn cyclus bleef maar onregematig en hormoonniveau was ook niet om over naar huis te schrijven.
    En toch ben ik uiteindelijk zonder enige medische hulp (we hebben even een maandje pauze ingelast: geen ziekhuis bezoek en lekker op vakantie) zwanger geworden. Ik vind het echt een wondertje en begin het me nog maar net te beseffen. :confused:

Soms kan het dus ineens zomaar gebeuren ;) . Ik wil iedereen heel veel succes wensen met zwanger worden en zijn.

3. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Hier ook 1 eierstok. Zo'n 7 jaar geleden is er een cyste verwijderd ter grootte van een grapefruit, inclusief 1 eierstol. De gynaecoloog zei geruststellend dat je met 1 eierstok mogelijk zelfs sneller zwanger wordt dan met 2. Ik geloofde die vent voor geen meter en dacht dat-ie me gerust wilde stellen, maar ook hier: binnen 3 maanden zwanger!

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb elke maand cystes in mijn eierstok, de follikel waar het eitje uit komt zet dan op en vult zich met vocht en groeide en groeide tot ik dus dubbel klapte en op de dokterspost terecht kwam. Daar dachten ze ook bbz, maar gelukkig was het 'maar' een cyste. Ze hebben toen niks gedaan, omdat het vanzelf zou verdwijnen. Wel vreesden ze dat het mijn kansen op een zwangerschap zouden beinvloeden en verkleinen. *proest* ik ben nu voor de 2e keer zwanger binnen 1 maand (na 1 keer onveilig te hebben gevreeen, voor de rest gewoon condooms). Dus ik geloof dat die mythe ook de wereld wel uit mag. Maar dan moet je dus wel de 'goede' cyste hebben. Heb nu nog een cyste in mijn eierstok zitten van 7 cm, auch! En die verdwijnt dus niet omdat het nu nodig is om mijn zwangerschap in stand te houden, raar lijf heb ik! Maar ja, het is dus toch goed gekomen.

5. Prinsesje100

Prinsesje100 Nieuw lid

May 12, 2008
    1
    0
    0
    Ook ik heb een cyste op mijn eierstokken gehad.
    In augustus ben ik getrouwd en had samen met mijn man afgesproken om ook dan te stoppen met de pil. In november kreeg ik ontzettend harde buikpijn en het verdikt was inderdaad een cyste in mijn rechter eierstok.
    Aangezien deze niet zou verdwijnen opteerde de gyneacoloog voor de cyste weg te halen.
    Toen ik wakker werd na de operatie werd mij verteld dat mijn eierstok (doordat de cyste te zwaar geworden was) omgedraaid was, maar ergens in het midden, niet aan de buikholte. Dit had hij nog niet meegemaakt, normaal gezien draait de eierstok dan aan de buikholte en kunnen ze hem helemaal niet meer sparen. Bij mij werd de operatie wel wat ingewikkelder, ze hebben dan een halve eierstok weggehaald. Ook ik was toen bang dat we niet meer zwanger zouden worden, maar de gyneacoloog zei dat alles in orde was en dat ik zeker nog zwanger zou worden. Zelfs met 1 eierstok kan je evengoed zwanger worden zei hij, want dan neemt die ene eierstok de taak van de andere gewoon over en er zitten nog zeker voldoende eitjes klaar ? En ja hoor, 1 maand na de operatie was ik al zwanger. In september kunnen we onze eerste spruit dan ook verwachten.

6. Shalina

Shalina Lid

Sep 1, 2007
    72
    0
    0
    Hier ook 1 eierstok, maar ik had geen cyste. Ik had een gezwel in mijn baarmoeder toen ik 18 was. Het gezwel was net zo groot als een pasgeboren kindje en zat vast aan mijn linkereierstok, ze hebben het er allemaal uitgehaald en ondanks dat ben ik gelijk de eerste pogingen zwanger geraakt en heb nu 2 gezonden dochters :D

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo, heftig Shalina! Gelukkig is het allemaal goed gekomen!

8. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Haha, heb al gereageerd, wilde weer het hele verhaal gaan tikken.
    Maar.....met 1 eierstok kan je prima zwanger worden!

Share This Page