Ik ben gewoon eens nieuwsgierig of jullie nu veel of weinig moedervlekken hebben? Ik heb veel moedervlekken. Is me vaker wel eens opgevallen maar heb het nooit als "veel" bestempeld. Daar ik de laatste 2 jaar steeds maar moedervlekken erbij blijf krijgen en ik sinds een week last heb van een verdikte, jeukende moedervlek (nadat ik op vakantie verbrand ben geweest op mijn rug) ga ik woensdag voor alle zekerheid even langs de huisarts. Ik ben eens gaan googlen op moedervlekken en las op diverse sites dat men in hun 20er jaren het piek moment hebben met aantal moedervlekken (deze kunnen op latere leeftijd namelijk weer verdwijnen) en dat de gemiddelde mens er tussen de 20 en 30. Meer dan 50 en je bent een risicofactor. Toen ik las tussen de 20 en 30 dacht ik, jeeeeetje zo weinig?? Kan me niet voorstellen dat mensen maar zo weinig moedervlekken hebben? Ik heb er op mijn gezicht en hals al 24 (ben meteen ff gaan tellen ) om nog maar niet over mijn rechter arm en rug te spreken. Nu ben ik dus gewoon nieuwsgierig of jullie in het gemiddelde vallen of ook er boven?
Als kind heb ik ooit de moedervlekken op 1 onderarm geteld en dat waren er geloof ik iets van 43. Maar daar zitten ook hele kleintjes bij, waar je echt goed voor moet kijken. Op mijn rug zitten best wel veel grotere. Dat is mijn sterrenkaart Ik zou nog niet durven gokken hoeveel ik er op mijn hele lijf heb!
heb er ook veel meer. vooral op armen en benen en het zijn over het algemeen wel allemaal kleintjes. tijdje terug wel 1 weg laten halen omdat ie zo jeukte en dus achteraf zelf al een stuk afgekrabt had
Ik heb er ook veel. Zeker boven de 50. Heb er een op mn rug laten weghalen vroeger. Nu moet ik ze nog steeds in de gaten houden want tis een risico idd.
alleen mijn arm bij mijn elleboog is 1 en al gespikkel... krijg vaak bij wondjes nieuwe moedervlekken, maar als ik ze moet gaan tellen allemaal pffff... geen idee haha. heel eerlijk zou ik niet eens merken als er iets veranderd denk ik...
Ik heb er ook echt heel veel. Zeker al 40 in mijn gezicht en op mijn hals, ook twee erg verdikte. Heb er ooit naar gevraagd bij mijn huisarts, maar volgens haar moest ik me er niet druk om maken.
Een paar jaar terug heb ik ze voor de lol geteld en toen waren het er meer als 75.inmiddels zijn het er meer geworden maar ik heb er ook 1 laten weghalen omdat ik er last van had.
haha, tussen de 20 en 30, ik ben net begonnen met een onderarm, en op de helft van die onderarm zit ik al aan de 20, als ik dan mijn bovenarm bekijk is het net zo erg, verder moet ik wel zetten dat er op mijn armen de meeste moedervlekken zitten, op mijn benen ook wel maar op buik/rug stukken minder. (ben trouwens 28) heb in het verleden er wel eentje weg laten halen, vanwege een gekke vorm, en er zit een vrij grote vlek in mijn gezicht, waar ik af en toe ook naar laat kijken. Kennisje van me is vorig jaar overleden door uitgezaaide kanker afkomstig van een kwaadaardig melanoom, en ken meerdere mensen die kwaadaardige moedervlekjes op tijd gelukkig weg hebben kunnen laten halen. Vind het een nare gedachte. Dus ik ben wel extra voorzichtig met in de zon zitten/zonnenbrand etc. Komt ook omdat ik echt een lichte huid heb, en snel verbrand in de zon.
Ik heb veel kleine op mijn armen. Verder vier best grote, waarvan twee in zn gezicht. Ik vind het vreselijk, maar één van de 7 schoonheden, zeggen ze. Nog een tussen mijn borsten in, net onder het randje van de bh. En in mijn lies. Weg laten halen durf ik niet, maar ik heb er dan ook geen last van en ze worden ook niet groter.
Ik heb niet heel veel moedervlekken. Wel veel sproeten op mijn schouders. Volgens mij is iedere moedervlek die na je 35ste erbij komt verdacht. Het zou ook zelfs al vanaf je 30 ste kunnen maar zou ik even moetennvragen. Heb er pas een scholing over gehad.
Ik heb ze niet geteld, maar het zullen er vast een stuk of 100 zijn. In mijn gezicht een valt het nog wel mee een stuk of 10 en ook van die hele kleintjes die niet echt opvallen, maar op mijn armen zitten de meeste en moedervlek is toch een donkere sproet om het zo maar te zeggen? Niet van die grote bedoel ik dan
Ik heb er ook veel.. Probeer ze goed in de gaten te houden. Ooit 1 weg laten halen die onder mijn bh-beugel viel en jeukte. Was gelukkig niks..
Haha nou dan ben ik niet de enige zo te merken ik vond het al vreemd. Dan heb ik het nu zelfs alleen over de "gewone" moedervlekken. Dus die wat je meteen ziet. Om dan nog maar niet te spreken over de hele kleintjes die je alleen ziet als je er met je neus bovenop zit. @speentje2012 een moedervlek zou je inderdaad kunnen zien als een hele donkere sproet. Alleen moedervlekken liggen dieper in de huid en zijn dus donkerder. @Beckje normaliter zou ik niet zo snel veranderingen merken. Maar het valt me bij bepaalde plekken gewoon ineens op. Zoals mijn hals en borsten waar ik bijna niets had en nu wel kleine moedervlekjes krijg en zelfs op mijn tepels En op mijn rug was ik tijdens de vakantie steeds aan het krabben door de jeuk. Ik dacht dat ik een puist op mijn rug had omdat ik dus een bobbel voelde (ik heb altijd veel puistjes op mijn rug). Toen ik aan mijn vriend vroeg of hij eens wilde kijken zei hij dat het mijn moedervlek was. Aangezien die nooit dik is geweest en nu ook nog eens jeukt wil ik het voor de zekerheid laten nakijken. Vooral omdat hij groter is dan alle andere moedervlekken en pas op latere leeftijd erbij is gekomen (ik ben nu bijna 25).
Die kan je bij de huisarts makkelijk laten weghalen, met stikstof of weg laten branden. Zo gepiept en zo heb ik wat fibromen op mijn rug laten verwijderen. Ik heb verder veel moedervlekken, ik houd ze in de gaten en laat het ook regelmatig bij de huisarts controleren. Laatst op de wereldhuidkankerdag gratis door een dermatoloog laten controleren.