Hoi meiden. Ik heb as vrijdag een afspr gemaakt ivm een jeukende/veranderde moedervlek. Ben niet zo'n dokter fan maar goed wil het risico niet lopen dat het 'mis' is. Nu weet ik bijna 100% zeker dat die weg gehaald moet worden, hij zit ook op een rot plaats. (Op mijn zij, en dan precies op de plek waar je bh zit). Nu komt het,( ja ja werk zelf in de zorg ) maar ben als de dood voor snij/hecht en naalden werk op mezelf schaam me rot.. Maar goed wie heeft er dus ervaring met het weghalen van een moedervlek? Deed het zeer? Wordt het verdoofd? En haalde huisarts hem weg of de dermatoloog? Ik heb veel moedervlekken en vrees dat er wel meer op de nominatie zullen komen.. Brrrr...
Ik heb er al verschillende weg laten halen, sommige door de huisarts, sommige door de dermatoloog. Bij mij is het altijd verdoofd. De huisarts maakte echt een klein sneetje om de moedermelk heen, de dermatoloog deed het met een soort boortje. Ik heb er ook een op mijn zij gehad net onder het bh bandje en het vervelendste daar vond ik de dagen erna. Met de bh aan krijg je zo'n irritatieplek, dus deed vaak thuis de bh uit (ook niet fijn maar ja) meestal 2 hechtingen die ik er zelf uithaalde of ff snel tussendoor op het werk eruit liet halen!
Hallo! De moedervlek die bij mij weggehaald is, werd gedaan in het ziekenhuis door een dokter daar, dermatoloog denk ik dat het geweest is idd. Deze liep tussen kamers door (met tussendeur). Dus de een na de ander kreeg z'n verdoving en terwijl dat inwerkte was hij dus bij een andere patient etc. Ik kreeg een spuit in de buurt ervan en voelde er niks van verder. M'n moedervlek was geen jeukende, veranderende. Het was een huis, tuin en keuken moedervlek zeg maar, zo'n grote bruine bobbel. Lag er in een seconde af, dus het gaat vrij vlug. Dit is nu zo'n 14 jaar geleden. Maar het stelt op zich niet veel voor. Ik kreeg er 1 hechting in. Wat ik wel zou doen is zorgen dat je paracetamollen hebt. En dan wat pakken voor je verdoving echt uitwerkt. Want het is toch een wondje. In een week tijd was het alweer dicht en ging de hechting eruit. Voelde meer als een blauwe plek tijdens het helen paar dagen erna.
Hier ook moedervlek laten weghalen, bij dermatoloog. Omdat ze dachten dat het niet goed was, heb ik voor een moedervlek ter groote van een euromuntje nu een liteken van bijna 8 cm lang. Erg lelijk geworden. Werd wel verdoogfd by the way.
Ik heb er drie laten weghalen, alle drie keren bij de HA. Werd met een prikje verdoofd en daarna weggesneden. Ik had meestal twee of drie hechtinkjes, maar ik reageer slecht dus mijn hechtingen moeten altijd iets langer blijven zitten... anders scheurt het wondje weer open. Zorg er wel voor dat je echt gedurende de periode van de hechtingen niet teveel gaat tillen enzo!
Ik heb een moedervlek laten verwijderen, maar tegelijkertijd een lipoom op mijn andere schouder. Die was te groot om onder plaatselijke verdoving te verwijderen, dus heb ik een roesje gekregen en zijn beide tegelijk verwijderd door de chirurg.
Hopmarjanneke.. Ik lig dood stil dan hoor, ben als de dood haha.. Maar goed die prik overleef ik wel (heb m'n bevalling overleefd dus moet me niet zo aanstellen vind ik zelf..) Paracetamol heb ik standaard in huis gelukkig. En panter: dat van dat grof wegsnijden heb ik inderdaad vaker gehoord als ze vermoedden dat hij diep zit en/of fout is. Ik heb zo'n grote op mijn rug die gewoon rustig is maar absoluut niet mooi die ik dus om die reden niet weg heb laten halen.. Zonde is dat hè.. Maar gelukkig wel goed bij jou?
Ik heb een ander bultje weg laten halen, weet niet meer hoe het heet. (een ophoping van het elastische huidweefsel) Ik vond de verdovingsspuit pijnlijk, zo'n naar branderig gevoel, daarna helemaal niets meer gevoeld, ook later niet!
Ik heb laatst 2 kleintjes weg laten halen bij de HA. Werd verdoofd en daarna werd er 1tje weggebrand en de ander weggeschaafd (want die werd opgestuurd voor de zekerheid) en daarna ook dichtgebrand. Niks van gevoeld en was zo gepiept.
Ik heb er 2 weg laten halen een door de ha en de andere door de dermatoloog en werdt altijd verdoofd nja die op me rug voelde ik alsnog die werdt weg gebrand heb er een litteken aan over gehouden en eentje op me wang die hebben ze weg geschrapt
1 in mn nek weg laten halen. ketting schuurde er steeds overheen. dokter zelf haalde m weg. plaatselijke verdoving en hij sneed m zo weg. helaas lelijk litteken aan over gehouden. maarja zie m toch niet, zit in mn nek
Ik moet er ook 1 weg laten halen, maar hij zit onder mijn linkerborst, hoe doen ze dat met hechtingen, weet iemand dat ?
Ook 1weg laten halen, op mn lovehandle zal k maar zeggen haha zo'n steeltje. Helaas ook een erg lelijk litteken aan overgehouden. Bij mij deed de ha het, en die doos had de verdoving verkeerd gezet zodat ik het hechten precies voelde (het weghalen zelf gelukkig niet). Moest een weekje later de hechtingen er weer uit laten komen halen. Heb er verder geen last van gehad. Ik heb nog een erg grote lelijke precies op mijn ruggengraat. Hij is rustig, dus laat er nog niks aan doen omdat ik echt niet nog zo'n groot litteken wil.. Iemand ervaring bij een plastisch chirurg oid hiervoor?
Ik heb ook 2 weg laten halen. 1 dikke op mijn rug en 1 onder mijn oksel. Bij beide ging er een naald in de moedervlek zelf.. En werden ze geknipt.. Heel raar om te zien.. De ha pakte de moedervlek vast en zette de schaar erin.. Geen hechtingen en het ziet er nu heel netjes uit, eigenlijk ook niet pijnlijk.
Hier in totaal al 20 moedervlekken weg laten halen, gezicht, nek, rug, buik, been. Alles eigenlijk wel al gehad... Die in het gelaat laat ik altijd door een plastisch chirurg verwijderen. Bij mij worden ze allemaal standaard eerst verdoofd en daarna ruim weggesneden met 3 of 4 kleine hechtingen erin. week later de hechtingen laten verwijderen en klaar is kees De verdoving vind ik nog het ergste gedeelte maar daarna is het een piece of cake
wow dat is niet fijn... ik wil ook graag van een moedervlek af heb een behoorlijke grote op mijn bil. maar ben zo bang dat het er daarna nog lelijker uit ziet zeg maar..
Ik heb er ook meerdere (moeten) laten verwijderen. Eigenlijk allemaal bij de dermatoloog. Jaren geleden werden de moedervlekken verdoofd dmv een klein prikje, de ene gevoeliger dan de andere, afhankelijk van de plek waar het zit en de moedervlek. Daarna werden ze weg ge-lepelt en restjes met een gloeiend staafje weggebrand. De laatste jaren worden de moedervlekken verdoofd en dan weggesneden. De laatste keer dat er meerderen werden weggehaald werkte bij één moedervlek , op de onderrug, de verdoving niet voldoende.... knap pijnlijk trouwens. Er is er één weg gehaald bij mijn arm/oksel, op de rand van de bh zeg maar. Dat was een rotplek, want door het schuren van de arm/armholte ging dat veel pijn doen en ontsteken. Ik raad je aan dat als het op een plek zit waar het kan gaan schuren, om dat voldoende af te dekken en een goede zalf mee te vragen. Moet wel zeggen, de manier van jaren geleden vond ik wel een betere, de littekens zijn nauwelijks zichtbaar, iets wat bij het wegsnijden niet zo is. Maar soms moet het wel, zeker bij een verdachte moedervlek is het beter om het ruimer en dieper weg te snijden. Ik heb er overigens nog ruim voldoende over, maar hoop dat er niet meer in gesneden hoeft te worden . Succes!
ik heb 6 moedervlekken weg laten halen bij een dermataloog alles is altijd verdooft en gehecht als het klein is word het gebrand het valt echt mee ik heb er niks van gevoelt
Ik ben elk jaar wel aan de beurt. Ik ga altijd naar de dermatoloog. 1 ding als het in je gezicht of wat dan ook is, laat het alsjeblieft door de plastisch chirurg weghalen dan. Hier al verschillende keren weggesneden, maar ook minuscule plekjes die hinderlijk waren weggebrand en eerlijk daar laat ik geen verdoving voor zetten. Voor die de spuit erin heeft is het al klaar even 2 keer slikken en weg.
ik heb er een half jaar geleden een aantal weg laten halen. De meeste werken er gewoon een soort van afgehakt, en 1 moest er heel diep gesneden worden. Dit was ook allemaal in het ziekenhuis. Degene die gesneden is was heel diep weggehaald, had 3 hechtingen. En ik heb een gigantisch litteken!!!! Echt super lelijk, hij zit op mn rug maar met zwemmen enzo vragen mensen wel eens wat dat is:S Ik heb er ook nog steeds jeuk aan. Soms wou ik dat hij er nog zat. Want ik kan er zelf niet krabben (tussen schouderbladen in)