moedervlekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sandana, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo dames,

moedervlekken/sproetjes kunnen door de hormonen toch veranderen hè?

Van de week merkte ik ineens een lichtbruine iets verdikte vlek op, op mijn rechter borst. Gisteravond ontdekte ik nog een stuk of 5 donkere vlekjes op dezelfde borst (1 net op de tepel). Schrok me in eerste instantie rot en ben al vroeg opgestaan om de huisarts te bellen... maar vandaag vond ik de vlekjes ineens minder ernstig eruit zien. Zijn wel allemaal iets verdikt, dus iets op de huid liggend.
    Heb de ha dus niet gebeld... nu even met de honden wandelen en tussen 9 en 10 heb ik het intakegesprek vanuit de kraamzorg.

Hebben meer mensen dit?
    Groetjes

2. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Ja hoor, heb ik ook. En ook 1 donkere op de tepel :$ Nooit bij stilgestaan dat het misschien kwaad kon. Ik lees dus mee..

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Tijdens en na je zwangerschappen kun je er inderdaad moedervlekken bij krijgen en ze kunnen groter worden.

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Mijn moedervlekken zijn ook donkerder en dikker geworden door de zwangerschap....

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Hier ook tijdens en na de zwangerschap veranderingen in moedervlekken.. Maar evengoed ze wel in de gaten houden hoor!

6. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook opeens een heleboel mini moedervlekjes bijgekregen rond m'n borsten. Ben aan het googlen geweest maar kon er niets over vinden. Toen dacht ik eens zoeken waarom het moedervlek heet. Overal lees ik dat het is, omdat je er vaak mee geboren wordt

Maar ik denk juist dat het komt omdat je tijdens je zwangerschap meer moedervlekken kan krijgen.

Op zich ook wel logisch want je hebt heel veel pigment tijdens de zwangerschap, denk alleen al aan het donker worden van je tepels en er omheen, het donkere lijntje op je buik en bij overmatig zonnen het zwangerschapsmasker.

Bij die verklaring heb ik me dan maar neergelegd, gezien ze er gewoon uit zien als gewone moedervlekjes en ook ik er de HA niet voor wil bellen.

Deel Deze Pagina