hier pas eentje op haar hand ontdekt half jaar geleden. en ze heeft een hele grote cafe au lait vlek op haar bovenbeen bij haar kuit vanaf geboorte. verder merk ik bij mezelf dat ik vaak een klein wondje had en dat word dan een klein moedervlekje soms.
Mijn dochter heeft er sinds de zomer 1 op haar neus. Daar heb ik me ook suf op gepoetst, haha. Het is wel een kleintje. Verder ontdekte ik er een paar weken geleden 1 op haar been. Ze is geboren met een pigmentvlek bij haar knie. Mijn zoontje heeft nog geen moedervlekken.
Mijn kinderen zijn vlekkeloos geboren , maar door de jaren heen krijgen ze gestaag steeds meer moedervlekken. Ik denk dat ik eerste tussen 1-2 jaar ontdekte. Vanaf ongeveer 4-5 jaar ook sproetjes in het gezicht (neus, wangen, voorhoofd), die ieder jaar meer/duidelijker worden. Ze zullen straks wel net zo onder zitten als wij (manlief en ik hebben ze beide heel veel, echte bleekscheten ).
Ik denk vanaf een jaar of 2 dat ze echt moedervlekken kregen. Mijn dochter heeft er zelfs al 1 weg laten halen toen ze amper 5 was omdat deze heel snel groeide. En onrustig er uit zag. (Gelukkig waren er geen onrustige cellen).