Hallo meiden, ik heb de vraag aan jullie of ik goed heb gerekend hoe lang ik nu zwanger ben. ik heb gelezen dat je vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie moet tellen. ...Maar ik heb ook gelezen dat je bij de bevruchting 2 weken zwanger bent en dan verder moet tellen. Ik had 15 jan. mijn menstruatie. Via ovulatietesten weet ik dat ik 5 feb. mijn eisprong had. Dus zou ik nu ik 4 weken en 2 dagen zwanger zijn. Reken ik volgens mijn laatste menstruatie, dan zou ik 5 weken en 2 dagen zwanger zijn. Heeft iemand een idee?
Sung, als ze niet weten wanneer je ovulatie is geweest nemen ze de eerste dag van je menstruatie, als je wel weet wanneer de ovulatie is geweest pakken ze die datum met twee weken eraf en dan gaan de 40 weken in. Waarschijnlijk was je nod dus ook een week later dan de "standaard" periodes. Dus ik zou uitgaan van de 4.2 weken.
Hoi Sung. Als je vanaf de eerste dag van de menstruatie rekent is het ook belangrijk om je cylcus te weten. normaal is het 28 dagen, elke dag dat jouw cyclus langer is betekent dat je minder ver zwanger bent. Jouw cylcus is dus 35 dagen deze keer geweest. dus van die 5 weken en 2 dagen gaan 7 dagen af omdat je cylcus 7 dagen langer is. Dus 5 febr de ovualtie, dan ben je nu 4 weken en 2 dagen. hoop dat het een beetje duidelijk is zo. gr Norway