Verschrikkelijk misselijk.... tips

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Lizzy1, Jun 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lizzy1

Lizzy1 Lid

Apr 12, 2012
    38
    0
    0
    Justitie
    Eindhoven
    Hallo allemaal,

Twee weken geleden maakte ik me nog zorgen over het niet hebben van symptomen en schreef ik dat ik wou dat ik misselijk werd... nou, dat is dus inmiddels zo.... Ik ben echt hondsberoerd, de hele dag... Heeft er iemand tips? Ik heb vandaag vrij genomen, maar moet morgen weer werken en zie daar echt ontzettend tegenop. Na twee keer een miskraam gehad te hebben, wil ik nog even wachten met vertellen namelijk, ik ben 5 weken + 2 dagen.....

2. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,505
    113
    Female
    - wat lichts eten voordat je uit bed stapt. bijv. crackertje of biscuitje met wat thee.
    - verspreid over de dag kleine dingen eten. zo zit er continu wat in je maag, van een lege maag kan je ook misselijk worden.
    - alleen eten waar je trek in hebt.
    - vanillevla helpt bij sommigen
    - kauwgum of menthos helpt ook nog wel eens
    - bij de drogist verkopen ze sea-bands. zijn acupunctuur-armbandjes die helpen tegen wagenziekte. hoor je goede verhalen over.
    - gember-capsules nemen. kan ook tegen misselijkheid helpen.
    - verspreid over de dag kleine slokjes coca-cola zonder prik drinken.
    dit hielp bij mij wel redelijk. coca cola wordt niet voor niets aange-
    raden bij mensen die ziek zijn van bijv. chemo of buikgriep.
    - en in het uiterste geval als je bijv. ook erg veel moet overgeven
    of niet kan eten, medicatie vragen bij de huisarts.

ik kon echt niets meer en zat de hele dag met m'n emmertje te knuffelen op de bank. kon niet werken. werkte in de zorg en ging al over m'n nek als ik iemand moest wassen of iets van ontlasting zag/rook. niet handig. toen emefasene gekregen en dit hielp super. heb ik maar een paar weken hoeven te nemen en toen was het over.

3. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hier ook stevige misselijkheids-klachten! Inmiddels, nu met een week of 10, begin ik er gek genoeg een beetje aan te wennen...
    Wat bij mij verlichting brengt is op gezette tijden wat te eten. Ook als ik er echt-echt geen zin in heb... Dan toch tegen heug en meug wat eten en warempel... een kwartier later voel ik me echt wel een beetje aangenamer.

Hier is het ook nog niet over, maar begint het dragelijker te worden. Met af en toe een dip-dag.

Emesafene werkte bij mij niet. Wat trouwens ook goed werkt bij mij, is het dragen van Seabands. Die kosten een euro op 13 bij de drogisterij. De pareltjes in de bandjes drukken op een bepaald punt in je pols waardoor je minder last hebt van misselijkheid.
    En gember-zuigtabletten van Seaband Mama. Lekker en het zorgt dat de boel van binnen een beetje rustig wordt!

Sterkte! Ik hoop dat je iets vind wat het dragelijk voor je maakt.
    En ik wens je een mooie plakbeeb toe! :)

4. elisabett

elisabett Actief lid

May 23, 2011
    185
    1
    0
    Hoi!

Hier ook met 5 weken dacht ik laat die symptomen maar komen.. maar nou:( ik hoef 's morgens maar overeind te komen en ik kan zo door rennen naar toilet ook al eet ik eerst een beschuit.. maar ik merk echt goed wanneer ik goed en op tijd eet voel ik me echt beter, om 11 uur heb ik ook altijd zo n dip dan neem ik een cup a soep daar knap ik echt van op!
    tja t valt echt niet mee hè! maar we gaan ervoor;)

Share This Page