vanaf wanneer kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Vanaf wanneer kinderstoel? lijkt me ideaal want onze zoon wil graag bij ons zijn als we eten maarja hoe dan?
    nu met bezoek is het ook zo onhandig want hij is zo onrustig dan en wil er bij zijn maar ja we hebben onze handen dan niet vrij..
    dus kinderstoel lijkt me ideaal, kan hij er gezellig bij zijn terwijl wij ook rustig kunneneten aan tafel..

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt hem gebruiken vanaf het moment dat ie kan zitten (zelfstandig). Eerder is niet verstandig omdat dat slecht kan zijn voor zijn rug.

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik heb 9 maanden aangehouden, onze dochter kon al los zitten vanaf 8 mnd.

Daarvoor hadden we haar in de maxicosi op een gewone stoel, beetje schuin zetten, strak tegen de tafel. Wipper kan ook maar dat vond ik, toen ze eenmaal ging eten, veel te laag.

4. adi

adi Niet meer actief

Hij is toch 12 weken? Dan is het echt te vroeg voor een kinderstoel joh! 6 maanden is toch een behoorlijke minimuum leeftijd.
    Je kunt hem wel in een wipstoeltje op de tafel zetten als jullie met zn tweeën eten? En ik neem aan dat je niet elke dag mensen te eten hebt, daarvoor zou ik het leventje van een baby niet aanpassen eerlijk gezegd.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Heb je een wipstoeltje die zette we dan gewoon naast ons op de grond. En ik ben vrij makkelijk sleepte ook gewoon de box naar de tafel, toch in de buurt en kunnen ze gewoon lekker spelen!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik heb een kinderstoel van chicco..die kan in ligstand. En best wel ver in ligstand dus net een maxi cosi gevoel. Die kon hoog of laag ingesteld worden ook nog dus op tafel hoogte of salon tafel hoogte.....

En was ideaaal!!

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.982
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij rijden de box naast de eettafel. De box van mijn ouders heeft geen wieltjes, maar is niet zo zwaar. Dus de vorige keer dat we daar aten hebben we die ook gewoon even bij de tafel gezet. Bij mijn schoonouders heeft hij de vorige keer in het campingbedje naast de tafel gelegen. Maar je kon merken dat hij een stuk lager lag en ons daardoor niet goed kon zien. Toen lag hij al snel te mopperen. We hadden het wipstoeltje niet bij ons, omdat we onverwacht bleven eten. Maar volgende keer doen we dat wel.

Als je kindje inderdaad pas 12 weken is, duurt het nog even voordat hij in een kinderstoel kan!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Niet te vroeg hoor!! Wij zijn heel voorzichtig met een maand of 6/7 begonnen, maar dat was dan alleen 10 minuten voor het fruithapje. Vanaf 7 maanden ging ze zelf vanuit liggen zelf zitten, dus toen mocht ze er wat vaker en wat langer in. Je merkt dan ook wel dat je kindje het nog niet lang volhoudt.

Kijk eens naar die speciale stoelen die helemaal plat kunnen. Bij ons op het KDV hebben ze die ook, wel hoog (dus lekker bij de tafel), maar die kunnen helemaal plat, en ook half zoals een wipstoeltje.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

6,5 maand

10. fafje

fafje Niet meer actief

k heb een wipstoel met echte zitstand...marja vast voedsel geef ik toch pas vanaf 6 mnd...dus vanaf dan pas kijken daarvoor en baby moet zelf kunnen zitten...

11. giraf

giraf Niet meer actief

handige tip om de box naar de tafel te schuiven!
    Nooit aan gedacht :)
    Wij zetten altijd het wippertje op de tafel, maar ik denk dat ik maar eens wieltjes onder de box ga maken. Is ook een stuk makkelijker om eronder schoon te maken. :D

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt ook stoelen met ligstaand. er is ook r eentje die je kunt schommelen. die je laag of hoog kunt verstellen. dus aan tafel hoog als je naast de bank wilt laag als wip stoel. erg handig. met ligstaand kun je wel heel vroeg al gebruiken al voordat je kindje kan zitten.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  14. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik doe ook nog weleens de box naast de tafel en dan de wipstoel erin zetten. Zo heb ik mn handen vrij en Tycho vindt het geweldig om te zien wat wij allemaal doen ana tafel hahaha. Als hij op de grond in de wipper zit gaat ie piepen. Soms dan neem ik hem ook gewoon op schoot.

Xxx

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier vanaf 6 maanden. Irem kon toen met steun goed zitten, en los eventjes. Onze kinderstoel kan niet in verschillende standen maar ik heb het geprobeerd en ze zat er goed in, en het was maar voor 2 keer 10 minuutjes per dag. Vond het fijner ivm eten en verslikken, dan kunnen ze beter goed rechtop zitten dan half liggend in de wipstoel. Inmiddels kan ze al lang en breed prima zelf zitten en zit ze ook weleens wat langer erin.

16. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier precies hetzelfde met uitzondering van de laatste regel want zelf zitten doet ze helaas nog niet nah ja voor 20 sec en dan kukelt ze om 8)

17. tulip

tulip Niet meer actief

op gebruik van een kinderstoel enz. staat geen leeftijd hoor. Pas vanaf wanneer je kindje zelfstandig los kan zitten. Net als bij de fiets kun je aanhouden, dat ze er zolang in mogen als ze kunnen zitten tot ze omvallen. Eerder is gewoon ontzettend slecht voor de rug. Behalve de stoelen als een bloom e.d. want die werken hetzelfde als een wipper. Hier is meisje dus met 9.5 maand in een kinderstoel gegaan. Daarvoor in een wipper op tafel.

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Vanaf een maand of 8/9 zat ons mannetje tijdens het eten in zijn kinderstoel. Nu vaak toch wel een half uur tot we met zijn allen klaar zijn met eten. Dan is hij het wel zat en begint wat te hangen. Onze zoon kan nog niet zitten.
    Te vroeg is niet goed om je kindje in de kinderstoel te zetten. Maar wij moeten juist met onze zoon gaan oefenen met zitten van de fysio.

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Wij hebben een kinderstoel die in "ligstand" kan. Met 6 maanden zetten ik haar in ligstand om een fruit hapje te eten. Daarvoor reed ik de box met wipstoel naar de eettafel.

Nog steeds heb ik haar niet rechtop zitten in de kinderstoel. Hij kan in 3 standen: Rechtop, relax en lig. Heb hem nu in relax stand.

20. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Ik lees nu pas dit topic, maar mijn dochtertje is 5,5 maand en zit sinds gister voor het eerst in de eetstoel. Filmpje:
    YouTube - More!

Ze eet haar papje, fruithapjes en groente veel beter er in merkten we meteen! Is dit niet verstandig dan? Ze kan met steun goed zitten, los soms ff 10sec maar eigenlijk nog niet. Maar ze ziet er in de stoel eigenlijk harstikke tevreden uit en zit er nooit langer dan 10min in, zoals meerdere hier al aangeven.

Ik denk dus dat je gewoon moet kijken wanneer jouw kleintje er klaar voor is en of het een succes is. Hier iig wel, al is het wat vroeg.

Deel Deze Pagina