Hoi hoi! Zo'n 7 maanden geleden ben ik gestopt met het innemen van de pil, want we willen dolgraag een kindje! Vanaf dat moment menstrueerde ik regelmatig, met een cyclus van gem. 30 dagen. Maar de laatste 2 maanden is het een zootje! In de afgelopen 2 maanden ben ik namelijk al 4x ongesteld geworden en lijkt de hele hormoon huishouding in 't warretje te zijn. Dan duurt de menstuatie 7 dagen, dan weer 3. Het is niet alleen ongemakkelijk, maar door al dat bloedverlies ga je je niet bepaald topfit voelen... Ook heb ik de laatste weken totaal geen eetlust meer, terwijl ik anders de grootste snoepert allertijde ben! Nu eet ik met moeite 1 broodje tijdens de pauze (ontbijt nooit) en met het avondeten laat ik vaak de helft staan. Daarnaast is het zeer frustrerend omdat ik nu geen idee meer heb wanneer (en of) zich een eisprong voordoet. Waarom is het nu ineens onregelmatig? Dat had ik juist in het begin verwacht, aangezien de laatste 10 jaar mijn cyclus geregeld werd door de pil en mijn lichaam het nu ineens 'zelf moest doen'. Iemand een soortgelijke ervaring? Ik wil niet gelijk naar de huisarts rennen, want wat kan die eraan doen?? Xx Tresor
Het klinkt niet goed, maar ik heb geen idee wat het kan zijn. Het lijkt me voor ontpillen inderdaad wat laat. Misschien is er iets heel anders aan de hand, en heeft dat effect op je hormoonhuishouding? Als het zo blijft, zou ik zeker naar de huisarts gaan, je weet maar nooit.