Hi meiden, Ben ik weer met een vraag. Mijn dochter heeft, nou ja had, een geweldig voedingsschema, maar sinds een week weigert ze haar laatste fles. Nu kan het met doorkomende tanden te maken hebben, haar middag fles weigert ze namelijk ook na haar broodje, mAar in etappes drinkt ze die toch leeg (ben ik wel een uur mee bezig). Ze speelt veelal met haar flessenspeen. Ik zal even haar schema opschrijven, want het ging dus perfect tot een week geleden: 07.45 uur fles 150/5 10.00 fruit (200 gram) 12.00 uur broodje 12.30 uur fles 150/5 15.00 uur tussendoortje 17.00 uur groenten (200 gram) + toetje 18.30 uur laatste fles 180/6 + pap Nu had ik vanochtend al haar ochtend fles 180/6 gegeven, dacht beter nu meer erin, want vanmiddag wel haar 150/5 op, mAar in etappes. Heb ook getracht een droomvoeding te geven, dus al slapend, maar dan wordt ze wakker, duwt hem weg of slaat hem weg. Later geven werkt ook niet, 18.30 is ze enorm moe dus ja, later geven is geen optie!nou ja, in de vorm van een droomvoeding, maar resultaat hierboven omschreven. Over de gehele dag krijgt ze ook water, thee of diksap aangeboden. Vocht voldoende dus . Ik weet even niet of ik die fles nu moet laten vervallen, ze drinkt er namelijk max 40 cc uit. Biedt hem wel aan uiteraard..... Andere fles heb ik ook geprobeerd, meerdere, dat is het ook niet. Kortom, dilemma! Kan er moeilijk iets inproppen als ze het niet wil??? Liefs
Hey, Heb je al geprobeerd de fles lauw te geven? Dochter zit ook met tandjes en weigert ook alles wat warm is. Fles geven wij lauw, groente geven wij lauw. Het helpt redelijk. Niet altijd. Wij geven fles voor het brood. Zoon ging met 10 maanden over op 2 flessen. Duurt nog wel even. Ons schema nu: 07:00 fles 180+6 09:15 fruit en koud water (70cc) 11:00 fles 180+6 12:00 brood met beleg 15:30 yoghurt (Griekse momenteel) en koud water (50cc) 17:30 groente en koud water (50cc) 18:45 fles 180+6 Normaal lust ze thee, maar dat wilt ze nu niet i.v.m de tandjes. Diksap geef ik haar heel af en toe. Ze drinkt liever water en thee. Liefs
Ja, ook dat heb ik geprobeerd, tevergeefs. Ze wil hem gewoon niet meer. Vannacht ook gewoon doorgeslapen, als een blok.... Dus honger zal ze niet hebben. Haar middag fles krijg ik er dus met moeite in, maar dan inderdaad afgekoeld. Maar haar laatste fles, met geen mogelijkheid! Zelfs niet terwijl ze slaapt en drinkt, ze pakt hem simpelweg niet . Normaal dus wel....
Ook al geprobeerd, werkt niet. En zoveel krijgt ze daar niet van, want ze zou met 9300 gram op 900 cc aan vocht moeten zitten, maar ze zit veelal maar aan 650/700 cc.
Wil ze ook niet..... Ze is sowieso niet gek op pap. Heb daarom ook geprobeerd om ipv de laatste fles met pap te geven in de vorm van melk, maar ook tevergeefs.
Minder alternatief vocht aanbieden? Melkvoeding is sowieso de belangrijkste voeding tot 1 jaar, dus het is belangrijk dat ze daar voldoende van binnenkrijgt. Verder, als ze tevreden is, goed plast en goed groeit zou ik niet naar schema's kijken maar vooral naar haarzelf: werkt dit voor haar is het prima toch! Over een week kan het weer heel anders zijn