Hoe lang kan een baby van vijf maanden zichzelf 'vermaken'?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lente2013, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Mijn zoontje van 20 weken kan zich de laatste tijd erg slecht zelf vermaken. Als ik hem in de box, op een kleed, onder een speelboog etc leg, begint hij na een minuut of vijf al te dreinen en wil opgepakt worden. Zolang ik met hem rond loop, vindt meneer het prima.
    Voorheen kon hij wel veel langer zelf liggen spelen. Heb verschillende speeltjes, maar heb niet het idee dat het hier aan ligt.

Hoe lang kunnen jullie kindjes zichzelf 'bezig houden'?

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het is heel normaal dat een baby van 5 maanden zich nog niet lang kan vermaken. Is het een idee hem bij je te nemen in een wipper als je bijv. iets doet (was opvouwen, ik noem maar wat) en met hem te kletsen? Dat vinden ze vaak prachtig.

Huilt hij echt of is het meer jengelen? Want bij het eerste zou je ook kunnen denken aan pijn...

3. Lente2013

Lente2013 Actief lid

21 feb 2013
    130
    0
    16
    Hij zit er ook regelmatig bij in de wipper. Hij hoeft zich ook geen uren te vermaken, maar eventjes zou wel fijn zijn.
    Pijn is het niet. Hij begint wel te huilen zodra ik hem neerleg, maar als ik gekke gezichten trek heeft hij direct weer een big smile. Het komt op mij dus echt over als aandacht vragen.
    Ik wil er dan ook voor waken dat hij merkt dat ik hem op pak zodra hij gaat jengelen.

4. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier gaat het momenteel erg goed en speelt ze 'zelfstandig' tussen de 10 en 40 minuten. Maar er zijn dagen dat ze er vaak/continue bij wil... Dan neem ik haar ook bij me of in ieder geval dicht in de buurt. Het komt en het gaat hier!

Wellicht dat je kindje ergens pijn heeft of gewoon mama-honger heeft.
    Lastig is het soms wel... Als we weer 'plak'-dagen hebben bega ik maar een beetje in de situatie.

Wat hier trouwens wel een verschil maakt is de plek waar ze ligt. Momenteel is haar speelkleed helemaal hot... De box vindt ze te klein. Ze gaat het hele kleed over, is blijkbaar echt een uitdaging.

Succes!

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Daar is geen juist antwoord op. Mijn kleine heeft zichzelf altijd heel goed kunen vermaken. Speelt zo een uur zelf en soms nog langer. Maar je hoort ook vaak dat dit veel minder is. Ieder kindje is anders....

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier best lang, niet elke dag natuurlijk maar soms een uur, meestal een half uur schat ik maar meestal als hij het beu is is hij moe.
    soms als hij de gym beu is dan leg ik hem in de box, dan speelt hij daar nog 20min, dan wat gejengel, speen in de mond, knuffeltje en hij slaapt

s'ochtends kan hij zich het beste alleen vermaken
    heb je een babygym? dat is hier een groot succes

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

ts hoe lang is de laatste tijd? misschien een sprongetje?

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik zelf ben hier helemaal verbaasd. Waar mijn oudste tot een jaar of 2 nooit alleen speelde, altijd op schoot wilde enz. (Wat volgens fam. etc. door mezelf kwam omdat ik haar bij huilen meteen pakte, haar veel in de draagdoek had enz) kan onze tweede dochter heerlijk spelen.
    Ze was gisteren exact 5 maand en rolde voor het eerst om. Momenteel is de box weer favoriet, ze pakt al het het speelgoed wat ze maar pakken kan, zwaait en rammelt ermee, wurmt net zolang tot ze bij de activitycenter is, ze heeft zo'n opblaasbare rol met belletjes die werkt ze met haar benen omhoog tegen de rand en trappelt ertegen, heft het boven haar hoofd... Bizar gewoon. Wat een verschil. Niet dat ze continu speelt hoor, vaak zat ligt ze een tijd met de vingers in de mond om zich heen te kijken, maar (buiten KMA en nachtwaken om) wat een heerlijk kind!! (Zo dat moest er ff uit :))

TS ik denk dat je er dus niet teveel van kan zeggen/aan doen. Ik heb beide dochters hetzelfde geboden, de oudste heeft nog steeds behoefte aan geborgenheid, de jongste huilt zichzelf liever in slaap dan dat ik haar oppak en sus. dat was echt wennen en een hele omschakeling maar het kán. Succes meid!

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier is het heel erg wisselend, maar over het algemeen kan hij zich niet echt lang vermaken. Op het KDV merken ze dat ook. Hij wil gewoon heel graag alles zien en meemaken.
    In een stoeltje erbij zitten vind hij prima.
    Maar een uur spelen zie ik echt niet gebeuren hier!

Deel Deze Pagina