Ik denk dat hier veel meer speelt, en dat schoonzus hier (terecht) geen zin in heeft om tussen te staan. Lijkt alsof er erg veel problemen zijn in de familie, ook door vorige topics van je, oa over zijn dochter die niet van jou is. En als ik lees hoe jij hier over zijn familie praat, zou ik helemaal geen kaartje sturen, is alleen maar schijnheilig gedrag in mijn ogen. Als jullie toch echt een kaartje willen sturen kan je man toch zelf wel het adres vragen? Ik zou daar als zus ook niet tussen willen gaan staan om eerlijk te zijn dus ik begrijp je schoonzus wel.
Gewoon zelf even vragen, desnoods even een berichtje sturen met de vraag wat het nieuwe adres is. Kleine moeite lijkt mij!
Alleen OP gelezen. Die persoon is het niet waard om je energie in te steken. Dan maar geen kaartje sturen. Dat zou voor mij echt heel simpel zijn: niet welkom in de familie? Dan ook echt geen kaartje of ander contact.
Je schoonzus doet niet moeilijk om een adres, maar jullie doen moeilijk om een adres. Als het contact hersteld is dan vraag je het toch even zelf? Vind, ook gebaseerd op andere topics die ik van je voorbij heb zien komen, dat je nogal snel in de slachtofferrol kruipt en het altijd de schuld van een ander is. Gewoon bellen/ mailen en om het adres vragen.
Je doet inderdaad moeilijk om een adres. Of jullie vragen het zelf of jullie laten het. Ik zou als zus zijnde ook niet mengen.
Ik bedacht me later: stel dat het over mijn adres zou gaan... Ik zou ook niet blij zijn als andere mensen mijn adres doorgeven, aan iemand waar de relatie niet goed mee is (of was?). Als iemand mijn adres wil, kunnen ze dat gewoon direct aan mij vragen. Dan kan ik zelf de afweging maken wie wel/niet mijn adresgegevens heeft. Ik snap heel goed dat het adres dus niet doorgegeven wordt, en de eenvoudigste oplossing is gewoon zelf even bellen.
Hier ben ik het ook mee eens. Ik lees veel over problemen binnen de schoonfamilie en jouzelf. Waarom is dat? Wat is er gebeurd? Ik zou hierin ook heel goed naar mezelf kijken, wat kan ik anders doen? is er nog iets dat uitgesproken moet worden? Het blijft de familie van je man.
Ik vind het vooral sneu. Schoonfamilie, stieffamilie, allemaal problemen mee. Misschien om het leeftijdsverschil Lijkt me echt niet leuk voor zowel ts als haar man.
Ik zou het zo fijn vinden als ik een keer credits kreeg voor alles wat ik in die 5 jaar voor zijn familie had gedaan (zijn dochters en schoonzus) Stond en sta altijd voor hun klaar of het nu om oppassen gaat, belastingzaken van zowel dochters als schoonzus. Man zijn jongste dochter heeft hier bijna een jaar in huis gewoond samen met haar toemalige vriend waardoor ik in 2012 geen babykamer kon klaarmaken. Zo kan ik wel even doorgaan. Het enige wat ik nu wil is dat adres...
In de tijd dat je dit topic hebt gestart, de reacties hebt gelezen en hebt gereageerd had je al kunnen bellen / googlen / langsrijden / iets anders om achter het adres te komen. Jullie zijn probleemeigenaar (jullie willen een kaartje sturen, maar hebben geen adres), dus jullie zullen het op moeten lossen. De oplossing lijkt me in dit geval ook niet zo ingewikkeld. Ik begrijp niet wat andere familieleden hiermee te maken hebben? Met onze geboortekaartjes heb ik alleen adressen van mijn moeder gevraagd voor vriendinnen van haar waarvan ik weet dat ze het leuk vinden om verrast te worden door een kaartje. Andere mensen van wie ik geen adres heb, heb ik zelf om hun adres gevraagd of besloten ze geen kaartje te sturen omdat ik het kennelijk niet de moeite waard vond om hun adres te vragen. En misschien goed voor jezelf om over na te denken: geven doe je zonder iets terug te verwachten, anders had je vooraf afspraken moeten maken of na één keer geven ermee moeten ophouden.
Halfzus komt in een appartement te wonen en we zijn eerder deze week al langs gereden om even te kijken, dus het enige wat ik moet hebben is het huisnummer. Maar goed blijkbaar is dat een hele grote moeite voor mijn schoonzus om dat mij te vertellen terwijl ik al zoveel voor haar heb geregeld.
Je bent dus langsgereden en bent niet eens even gestopt? Je had toch even op de naamkaartjes kunnen kijken om welk huisnummer het gaat? Wil je alles op een presenteerblaadje hebben?
Jij hebt iets nodig, dus jij moet die kleine moeite nemen om er achter te komen, niet je schoonzus, ongeacht hoeveel je voor haar hebt gedaan. Heb je überhaupt aan je schoonzus gevraagd of zij jou het adres wil geven, en zo nee waarom niet? Misschien heeft ze daar wel een goede reden voor...
Jij hebt iets nodig dus jij of je man moet erachteraan niet je schoonzus De verantwoordelijkheid voor dat adres ligt echt bij jullie zelf hoor, niemand anders. Ongeacht wat je wel of niet voor iemand doet
Mijn schoonzus heeft het adres van haar. Ik heb geen contact met man zijn halfzus en mijn man zoekt ook nooit contact met zijn halfzus en andersom eigenlijk ook niet. Ze heeft mijn man ook nooit gebeld toen hij afgelopen zomer geopereerd is omdat ze alle nieuws over hem doorkreeg via mijn schoonzus. Dus ik wil uit fatsoen een kaartje sturen, maar ja. Ik vind het kinderachtig van mijn schoonzus omdat ik haar altijd help met van alles en nu vraag ik haar iets en dan doet ze zo. Schoonzus vond de rel rondom het geboortekaartje van onze dochter vorig jaar nog de moeite waard om weer op te rakelen terwijl de man van halfzus net was overleden.