hoi hoi, komende week ben ik jarig hebben jullie lekkere ideeen voor hapjes of wat anders op tafel? zelf denk ik aan vlaai,koffie,thee,sap,fris,chips,nootjes,worst met augurk,kaasblokje?
Wat ik zelf vrijwel altijd maak is Eigengemaakte eiersalade met stokbrood Gevulde eitjes Partjes ei met rookvlees Komkommer geschild en inrollen met roomkaas bieslook
Wraps Crescent roll pizza Caprese prikkertje Meloen met ham Bladerdeeg gevuld met pittig gehakt Brooddeeg gevuld met een borrelworstje
Komkommer, snoeptomaatjes, paprika, dip bv heksenkaas. Grillworst, wraps met roomkaas, sla en zalm of ham erin gerold. Bier, rosé , wijn.
Prikkertjes met fruit Groenteprikkertjes van gegrilde groenten Salade (bijv. met couscous) Vers fruitsap (je hebt ook vlierbloesemsiroop en frambozensiroop van de Hema, erg lekker, fris en bijzonder! - ook leuk: een watermeloendrankje maken) Stokbrood met humus, kruidenboter, avocadodip, tomatensalsa Vind wat je tot nu toe opnoemt zo standaard haha. En het eten zo vettig allemaal.
Ik vind kleine , zelfgemaakte, gehaktballetjes altijd lekker. Zijn ook zo op. Ook sateetjes vallen in de smaak. En cocktailworstjes in bladerdeeg. Verder vind ik gezonde dingen als komkommer, wortel, tomaat en paprika altijd lekker. Stukjes brie... Verder komt er ook gewoon chips, nootjes en snoep op tafel.
Ik ben zelf ook in de zomer jarig en maak meestal bowl van een netje perssinaasappelen, druiven, kiwi, banaan, aardbeien en een blik fruitcocktail. ook maak ik meestal gevulde eieren en wraps naast de gebruikelijke kaas, worst ed. Voor de " plakkers" gaat na twaalven vaak de frituur nog aan voor wat minisnacks.
Hier bevalt het vlees altijd goed, dus wij bestellen altijd een schaal met kiphapjes bij de poelier. Daarop zitten oa: kippenvleugels, kipgehaktballetjes, kippenlever met spek, kipgrillworst. Dan bakjes met heksenkaas waarin ik reepjes paprika en komkommer heb staan. En die reepjes heb ik er ook los naast liggen. Stukjes meloen met rauwe ham er omheen gewikkeld. Dadels gevuld met roomkaas. Wraps.
Worteltjes en stukjes komkommer met als dip humus Schaaltje gemengde noten Medjoul dadels fruitprikkers met aardbeien, druiven en ananas prikker met mozarella, tomaatje en blaadje basilicum gegrilde kipkluifjes verschillende bonbons en mini koekjes op een etagere schaal met kersen prikker met blokje kaas en een zilveruitje zoetzure augurken met salami of boterhamworst er omheen chorizo
Wij hebben meestal; Komkommer Grillworst Harde worst Leverworst Kaas Ham met monchou Boterhamworst met augurk Kaas Wraps met zalm/rauwe ham Nootjes of chips
Mijn vriend gaat altijd over het eten, ik ben meer het drankorgel Maar wat er bij ons normaal op tafel komt: - Blokjes kaas met mosterd - Naturelchips in een grote schaal met een zelfgemaakt dipsausje in een wijnglas (die zet je in de schaal, superhandy) - Plakjes leverworst en van die droge worst - Stokbroodjes uit de oven met olijfolie, kruiden en kaas/tomaat - Miniwraps - Met de dunschiller gemaakte plakkes komkommer met roomkaas en verse bieslook ertussen en die opgerold en een sateprikker erdoor (zooooo lekker!) Enneh: alvast van harte gefeliciteerd!
Tonijn bladerdeeghapjes Knakworstje in bladerdeeg Rauwe groentes met yoghurt dip Fruit spiesjes Spiesjes met kaas, worst, augurk, tomaat Salades zoals: couscous, aardappel, pasta Brood smeersels 2 soortensoep Loempia's Olijfjes, gevulde hete pepertjes, komkommer met roomkaas Dit ongeveer, het verschilt wel hoor maar we beginnen altijd met een Zoete tafel (taart, chips, nootjes, snoep, koek als baklava) en eind van de avond warme dingen..
Ik maak altijd zelf humus, guacamole, knoflookmayonaise en kruidenboter en serveer daar geroosterd pitabrood, komkommer en wortel bij. Dan nog de nodige snacktomaatjes, kaas, stokbrood, chorizo en fuet, dadels en natuurlijk zelfgebakken rumtaart! En mijn man maakt vaak nog ribjes of longhaas uit de roker.
Je kan ook een tafel leuk aankleden met allemaal zoete hapjes (categorie high tea). Ik heb ook wel eens voor een thema gekozen en daar de hapjes op aangepast, bijvoorbeeld Italiaans. Als ik het gewoon simpel houd heb ik taart, koekjes, chips en nootjes in huis.