Zoontje (9 mnd) iedere avond in ons bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Omelet, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik zoek ervaringen en tips!

Ons zoontje van ruim 9 maanden wordt 's nachts standaard tussen 4 en 5 uur wakker. Hij is dan echt klaar wakker. Ik voed hem maar dan komt het: in zijn eigen bedje slaapt hij niet verder. Hij is wakker en blijft wakker. We leggen hem nu al gedurende ruim een week iedere nacht bij ons in bed en hij slaapt dan lekker verder tot een uur of 7/8.

Wie herkent dit? Is het tijdelijk? Ik krijg van iedereen te horen dat ik 'op moet passen' omdat hij anders nooit meer in zijn eigen bedje slapen wil. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen en tips of ik nu echt zo 'bang' moet zijn of dat het wel mee valt :)

Alvast bedankt!

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier precies hetzelfde!! Sinds 7 maanden wordt hij zo rond 4/5u wakker en blijft hij zeker 2 uur wakker, dan nemen we hem uiteindelijk maar bij ons in bed en uiteindelijk vallen we met z'n allen na 2 uur in slaap, dan slaapt hij gelukkig wel weer 2 uurtjes, maar erg vermoeiend en frustrerend, zou het de leeftijd zijN?

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hier gebeurt ht trouwens neit elke nacht, soms een paar nachten slaapt hij goed door en dan weer een paar mindere nachten

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Gaat hij wel elke avond gewoon in zijn eigen bedje slapen??

dan zou ik er geen probleem van maken hoor!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb geen idee! Heb er nu niet veel last van hoor, maar zou fijn zijn als hij ooit (voor zijn 16e ;)) naar zijn eigen bedje gaat.
    Hij heeft wel erge zuigbehoefte (geen speen en duimt niet) en hangt de rest van de nacht aan mijn tepel of pink.
    Ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

6. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Die enge verhalen over dat je hem jullie bed niet meer uit krijgt is wat mij betreft onzin hoor...als jullie net zo lekker slapen als de kleine man dan is er toch geen probleem.

Wij vinden het niet erg als onze peuter bij ons in bed komt slapen midden in de nacht, hij doet dat ook regelmatig. Soms een hele poos niet en dan weer wel. Hij gaat savonds gewoon in eigen bed slapen en eindigt dan zo tegen de ochtend in ons bed. Toen ik zwanger was van ons tweede vond ik het niet zo leuk, en als hij eenmaal sliep ging hij dus weer naar zijn eigen bed of een van ons ging bij hem op de kamer liggen tot hij weer in eigen bed in slaap viel. Maar ons zoontje is bijna 3 das toch wel iets anders als 9 mnd, een baby zou ik sowieso bij ons laten slapen als hij niet in eigen bedje wilt slapen.

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik laat me ook niet bang maken door die verhalen, je moet gewoon doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt.

Ik zit er niet zo op te wachten om 2 uur lang van 4-6u naast het ledikantje te zitten om hem te troosten, dus gewoon gezellig bij ons in bed, met een boekje erbij en dan uiteindelijk valt hij in slaap, ik vind het juist iets heel fijns en gezelligs:) Als hij naast me in bed ligt kan ik hem ook makkelijker in slaap wiegen door hem zachtjes te duwen/wiegen, works like a charm!

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

en zoals wardi zegt, het is toch helemaal niet erg als een peuter af en toe gezellig bij je inb ed komt kruipen:)

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.192
    113
    pff ik zou zelf niet meer slapen, dus persoonlijk moet ik er niet aan denken (en al helemaal geen peuter, maar goed wij zijn allemaal hele onrustige slapers) maar als het voor jullie werkt, waarom niet? Beter dan een hoop frustratie denk ik dan.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat een fijne reacties.. Hij gaat iedere avond tevreden en zonder een kreet slapen in zijn eigen bedje. Overdag ook. Halverwege de nacht wordt hij ergens wakker van. We hebben er zelf geen probleem mee dat hij bij ons ligt en zoek ook niet echt 'oplossingen' maar was wel benieuwd of het herkenbaar is.

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Hier is het ook herkenbaar, hoewel onze dochter dus al bijna 2 is...
    Ik maak er geen probleem van, het grootste deel van de nacht slaapt ze wel in haar eigen bedje. En daarnaast, ´s ochtends wakker worden met je hele gezinnetje bij elkaar is toch best wel knus!

12. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Hier gaat het ook zo! Ons zoontje is nu bijna 9 maanden, en slaapt overdag in z'n eigen bedje en 's avonds gaat hij ook gewoon slapen op z'n eigen bedje. Alleen komt hij elke avond rond een uur of 11 nog voor een flesje en daarna vertikt hij het gewoon om weer op z'n eigen bedje te gaan slapen. Alsof ie weet dat papa en mama ook lekker op bed gaan :D Ik kreeg ook overal en van iedereen goedbedoelde adviezen dat ik daar vooral niet aan toe moest geven, omdat hij er dan aan gewend zou raken en inderdaad nooit meer op z'n eigen bedje zou willen slapen. Nou, ik vind het allemaal wel best, wij slapen prima met hem erbij en hij slaapt in een ruk door tot half 9. Bovendien vind ik het heerlijk dat als ik wakker word opzij kan kijken en dan mijn mooie ventje(s;)) zie liggen.

Ik begin dus ook steeds meer mijn eigen gevoel te volgen en heb besloten er maar gewoon van te genieten dat ie lekker tussen ons in ligt.

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

@TS: slaapt je kindje overdag heel veel?
    Wij hebben een slaapkop die soms overdag echt veel kan slapen en dan snachts ook wel eens klaarwakker is.
    meestal gaat hij na een fles wel weer slapen.
    ik heb dit vorige maand op cb uitgelegd en zij zeiden dat hij dan overdag teveel slaapt waardor hij snachts wakker kan worden.

mss moet je je kindje als hij ook veel slaapt wat eerder uit bed halen smiddags?

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het wisselt, soms slaapt hij 4/5 uur overdag, soms maar 2. Ik zal er eens op letten!

15. maanopkomst

30 sep 2009
    71
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben het helemaal eens met wat Andreams zegt; gewoon op je eigen gevoel vertrouwen. Ik kreeg ook adviezen toen mijn zoon, ook rond 9 maanden, steeds bij ons in bed sliep. Het was toen blijkbaar nodig voor hem en nu is hij 16 maanden en geeft juist de voorkeur aan zijn eigen bedje en wie weet is het morgen weer anders. Geniet ervan!

16. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    is het niet de leeftijd dat ze steeds s'nachts wakker worden? mijn dochter is ook steeds rond 4-5 uur wakker, hiervoor nooit problemen met slapen..

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Oh wat fijn om te lezen (stom he.. heb altijd het idee dat het aan mij ligt). Vanncht een uur naast zijn bedje gezeten om te proberen hem in slaap te krijgen maar het lukt gewoon niet.. hij zakt weg en woppa, opeens weer wakker. Na een uur naast me gelegd en toen hebben we nog heerlijk 3 uur geslapen. Misschien gewoon maar een groter bed kopen dan is het 'probleem' opgelost ;)

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik denk dat ze misschien rond dat tijdstip dromen of zo en dan wakker worden? Een mens droomt toch niet de hele nacht maar een bepaald moment, misschien daarom dat zoveel kindjes van deze leeftijd rond hetzelfde tijdstip wakker worden. Hier sliep hij ook altijd goed tot hij 6/7 maanden was

Deel Deze Pagina