Moeilijk gevalletje,gezeur over verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje85, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    Nou heb ik een klein probleem.
    Er heeft iemand ( een klein kindje) het brilletje van m'n zoontje kapot gemaakt.
    Ze zei gelijk de moeder ik ga het vergoeden,laat weten wat het kost!
    Dus ik naar de brillenwinkel,zei die meneer dat hij niet gemaakt kon worden was een een stukje ijzer uit het pootje.maar omdat ik volgende maand een afspraak heb voor oogmeting in ziekenhuis en ik daardoor niet gelijk een nieuwe uit kon zoeken,heeft hij hem voor nood met een schroefje vastgezet en is natuurlijk heel gammel nu,maar goed de vakantie uit gaat nog wel lukken.

Krijg ik s avonde een mail van haar hoe het afgelopen was en of hij nog gemaakt kon worden en hoeveel ze dan moest betalen.
    Ik laat haar dus weten,hij kan niet meer gemaakt worden,ik zal een nieuwe moeten kopen, het is wel een idee om je verzekering te bellen of ze een klein deel willen vergoeden.

Zei dus : ok ik laat het weten.
    Krijg ik later een mail heel kortaf, ze hebben een rekening nodig en de naam van de winkel.

Ik stuur terug : ok maar ik kan helaas helaas pas in augustus met hem om een nieuwe of moeten ze echt perse meteen een rekening?
    Ik vraag netjes, dus het word vergoed of gedeeltelijk vergoed?

Krijg ik gelijk terug!
    De verzekering gaat echt geen nieuwe voor jou betalen ze vragen om de maakkosten!,,
    Ik dus voor de 2 e keer uitgelegd dat hij niet meer gemaakt kan worden en dus zo ie zo een andere moet en dat ik alleen vraag om een klein gedeelte vergoed ( het brilletje was nog niet zo oud trouwens)
    Word ik gewoon neergezet als profiteur... Ik voel me echt heel naar nu.
    Wat kan ik hier nou mee? Zal ik maar gewoon zelf een nieuwe kopen?
    Ben ik van dat gezeur af,jullie misschien nog tips?

2. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik zou, met je zoontje en het brilletje, naar de moeder toe gaan en rustig het probleem voorleggen. Per mail of ander geschreven medium is het zo lastig uit te leggen, komen vaak misverstanden van. De verzekering vergoed waarschijnlijk gewoon, dus daar zou ik zeker 'gebruik' van maken. En als je altijd bij dezelfde opticien komt kun je anders misschien alvast een montuur uitzoeken? Dan heb je eventueel een bon?

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Of even een briefje op laten maken Door de opticien dat de bril niet meer gemaakt kan worden?!

Beetje raar dat je meteen als profiteur word neergezet terwijl zij zelf heeft gezegd ik vergoed het.

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar zijn aansprakelijkheidsverzekeringen voor... maar begrijp ik goed dat je kind evengoed een nieuwe bril moest hebben ivm. de meting? Dan zou ik het erbij laten nlk.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou de opticien een papier laten opstellen dat het niet meer gemaakt kan worden. Dan kan zij dat zo doorgeven aan de verzekering.
    Uiteraard wel effe een kopietje nemen van dat papier, dat je zelf ook nog iets hebt.

Later kan je dan altijd de rekening binnen doen van de nieuwe bril en afspreken dat zij (of haar verzekering) daar een deel van betaalt.

6. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Als je toch een oogmeting hebt staan in het ziekenhuis had je waarschijnlijk sowieso een nieuw brilletje moeten halen. Als je gewoon nu een nieuwe zou aanschaffen zeker te weten dat ik vind dat ze dat moet vergoeden, maar ik zou het ook een raar gevoel vinden als iemand zou zeggen hij kan niet meer gemaakt worden, maar ik haal pas volgende maand een neiuwe na de oogmeting. Jouw oogpunt (hihi) snap ik ook wel weer.
    Persoonlijk zou ik het laten zitten omdat je toch voor de kosten zou komen en hij het toch nog even uit kan zingen met deze bril.

Ik kan me ook voorstellen dat het voor de verzekering raar kan overkomen dat de uiteindelijke factuur van een bril pas meer dan een maand later (eerst oogmeting, dan bril uitzoeken, laten maken, bon opsturen) binnen komt.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik begrijp dat je na de oogmeting waarschijnlijk al een nieuwe bril nodig hebt en daarom nu wacht? Dit zou ik ook niet accepteren als "tegenpartij".

Ik betaal de schade die op dat moment er is en geen nieuw brilletje omdat dit moet omdat zijn ogen achteruit gaan.

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als de bril nog prima was geweest had ze alleen andere glazen hoeven hebben, ik zou alvast een montuur uitkiezen en hier de rekening van vragen, nieuwe glazen had je sowiezo moeten hebben dus deze dan zelf betalen. En dit ook zo naar de moeder communiceren.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dit moet de verzekering gewoon vergoeden maar gaat idd wel vaak met een omweg.
    Wij hadden soort gelijk ongelukje. Mijn nichtje was hier spelen en de hond springt tegen haar op , haar bril valt van haar hoofd en hond land precies op de bril als ik roep af . Nou die was Total los.

Verzekering gebeld en verzekeraar heeft contact opgenomen met een opticien in haar omgeving. ( waarschijnlijk hebben ze daar contract mee ofzo) waar ze een nieuw brilletje mocht uitzoeken en de rekening ging dan rechtstreeks naar de verzekering.

In jou geval kan het nog wel is lastig worden. Vooral omdat de bril voldoende gemaakt kan worden om gebruikt te worden. Een nieuwe bril had er toch al moeten komen na de zomer en omdat dit waarschijnlijk andere sterkte etc is wordt het geen vervangen van huidige bril maar vergoeden van een nieuwe. Vraag eventueel alleen een nieuw montuur waar huidige glazen inpassen.
    Ik zou dus gaan voor nu nieuwe bril/montuur en niet profiteren van dit voorval door hij de nieuwe bril te laten betalen die toch moest komen

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Is een proforma nota niet voldoende. Met de oude sterkte, maar wel het montuur en type glazen die je wil?

Bij een kapotte bril proberen wij trouwens eerder te meten.

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, maar dat is toch zonde als de glazen vervangen moeten worden. Ik vind het zelf nooit zo handig als mensen net voordat ze bij komen een nieuwe bril hebben gekocht.
    Kinderen kunnen niet bij de opticien gemeten worden. Het lijkt mij dat de verzekering daar rekening mee houdt.

12. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik snap de verzekering wel, je kunt toch niet iets declareren zonder rekening?

Anders kies je vast een nieuwe bril uit, kan ze dat naar de verzekering sturen. Zet je er later nieuwe glazen in.....

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als iets gemaakt kan worden door een professioneel iemand, moet dat wel zo zijn dat je het nog gewoon kunt gebruiken. Zoals ik TS haar verhaal lees zit het nu aan elkaar maar is het niet al te stevig.

Daarbij gaat het om het montuur en niet om de glazen. In dit montuur had ze een andere sterkte van glazen kunnen laten zetten als dat nodig blijkt te zijn. Nu kan dat niet meer, ik vind het dus niet meer dan normaal dat dit op de verzekering van de tegenpartij verhaalt word.

Je moet nu toch een ander montuur, of dat nou de bedoeling was of niet, ik zou dus gewoon gaan kijken voor een ander montuur en dit vast kopen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de opticien wel mee wil werken als je de situatie uitlegt.

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Heb je de bon nog van de bril? Die zou ik gewoon aan de desbetreffende persoon geven. Ik bewaar de bonnen van mijn dochters brillen altijd totdat ze weer een nieuwe heeft. Met de bon heeft de verzekeraar voldoende als daarbij een begeleidende brief komt van de opticien dat hij niet meer gemaakt kan worden. Ik heb het ook eens zo gedaan toen mijn dochter haar bril stukgemaakt Was door een buurjongentje.
    Ik snap best dat haar verzekering nu een bon wil en niet pas volgende mnd. De opticien heeft de bonnen vaak nog in de computer staan.
    Succes ermee.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lastig. Waarschijnlijk doet ze moeilijk, omdat de verzekering haar heeft gezegd dat ze eerst nog Eigen Risico heeft en dat dus eerst uit eigen zak moet betalen.

Maar als je je bij de feiten houdt, dan is het gewoon haar kind dat iets heeft kapot gemaakt. Daar is ze voor verzekerd. Daar ZIJN die verzekeringen voor. Wat die moeder zei, over dat de verzekering alleen de maak-kosten vergoed, dat is denk ik een misverstand. Als je inderdaad, zoals eerder gezegd, een briefje van de opticien opstuurt, waarin staat dat het niet gemaakt kan worden, dan moet dat voldoende zijn. In elk geval voldoende om het MONTUUR te vergoeden. Het is immers het montuur, dat stuk is. Als het zoontje van TS geen nieuwe glazen zou krijgen, zou ook alleen een nieuw montuur (zelfde model) voldoende zijn.

Als de glazen niet stuk zijn, hoeven die ook niet vergoed te worden.
    Uitzondering is, als hetzelfde montuur niet verkrijgbaar is, en de ouder glazen niet in een ander montuur passen. Maar aangezien het zoontje toch nieuwe glazen krijgt binnenkort (wat toch al zou moeten, heb ik begrepen), gaat die vlieger ook niet op.

Ik zou dat dus ook aan die moeder vertellen. Alleen het montuur is stuk (en kan niet gerepareerd worden), dus de glazen hoeft zij niet te vergoeden. Maar het montuur dus wel!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nope! volhouden! gezeik altijd, kids maken spullen kapot, per ongeluk, dat gebeurt nou eenmaal! daar ben je voor verzekerd... dus gewoon offerte van de brillenman op laten maken voor nieuwe bril, brief erbij waarin staat dat de oude niet tot nieuwstaat hersteld kon worden en klaar!

17. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hier ben ik het mee eens!

18. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp die andere moeder wel. Het montuur is stuk, dat zou ik wel willen vergoeden maar niet pas over een maand als de ogen opnieuw gemeten zijn en de nieuwe bril vergoed moet worden.

Als je nu een ander montuur zou uitkiezen kunnen ze de glazen nog gebruiken, hij heeft de glazen niet kapot gemaakt dus dat zou ik ook niet betalen.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Nee tuurlijk niet maar als ik mij mijn zoon kijken die heeft nu een leuk montuur als dat kapot gaat dan moet er een ander montuur komen en de glazen moeten worden over gezet. MAAR als ik weet dat ik binnen een maand bij de orthoptist moet zijn dat zou ik ook kijken dat ik het nieuwe montuur even uitstel om de simpele reden dat je dan je oude bril niet eens meer hebt. En dus geen bril op kan zetten.

Ts je zou alvast een nieuw montuur zonder glazen kunnen kopen. Dan laat je die vergoeden. De glazen kun je dan of over laten zetten of als hij andere glazen nodig heeft zelf kopen wantbdat Had je dan sowieso moeten doen

20. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou de nota van de kapotte bril opzoeken en vragen of de opticien op papier kan zetten dat hij niet te repareren is. Dan beide stukken toesturen met het verzoek om het montuur te vergoeden. Het gaat namelijk om deze bril en niet om het montuur wat je nu uitzoekt (voor hetzelfde geld is die veel duurder of goedkoper).

Deel Deze Pagina