Moeilijk gevalletje,gezeur over verzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindertje85, 12 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarom zoek je anders niet nu alvast het montuur uit, laat je daar een factuur van maken voor de verzekering en dan later laat je daar de juiste glazen inzetten :)

2. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    Thanxs dames voor de reacties,
    Ik ga morgen even naar diegene toe en ga een gesprek aan.
    Net zoals iemand zei,kan het ook een misverstand zijn zo via de mail.
    Ik hoef ook echt geen hele nieuwe vergoed,alleen maar een gedeelte voor het montuur dus als dit via de verzekering geregeld kan worden,zo niet dan laat ik het zitten en betaal ik hem zelf wel.

O,ja en het was niet zo dat ie al een nieuwe nodig had omdat hij volgende maand een afspraak had in het ziekenhuis,er word 1 a 2 x per jaar gewoon opgemeten, het is ook maar 1 slecht oog dus had ik er ZELF gewoon 1 nieuw glas voor besteld mocht de sterkte veranderd zijn.
    Het montuur was immers nog goed?
    Het is nog geen jaar oud.
    Maar aangezien het al een tijd hetzelfde was ga ik er niet van uit dat dit veranderd is.

Maar bedankt voor de info allemaal!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dit vind ik ook.
    ik zou het ook raar vinden in haar geval.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar als er een hele nieuwe bril moet komen, moeten er ook nieuwe glazen komen (die kunnen vaak niet overgezet worden). Het is dan toch raar om daar 2 jaar oud brilrecept voor te pakken. Dat zou je als volwassenen toch ook niet doen. Dan laat je het toch ook even opnieuw meten.
    En bij een kind heb je nog eens een grotere kans op een verschil, want door de groei wijzigt de sterkte.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

tuurlijk, ik begrijp ts ook wel. Maar snap ook de andere moeder.
    Ik zou gek op staan kijken als mijn zoon een bril kapot zou maken, maar er pas over een maand een andere bril zou komen en ik dan een complete bril zou moeten vergoeden.

Ts, ik zou nu een montuur kopen en de glazen overzetten. Mochten zijn ogen over een maand achteruit zijn gegaan op eigen kosten andere glazen kopen en in het nieuwe montuur laten plaatsen.

6. Ons Kleintje

Maar ze moet toch de oude bril vergoeden en niet de nieuwe.

7. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Sorry maar waarom geef je gewoon niet de oude bon van deze kapote bril, dat is wel beter , kun je strax misschien nog wat bijbetalen en een nieuwe halen.
    Plus verklaring van de opticien dat het niet meer gemaakt kan worden. Lijkt mij voldoende toch? Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan

8. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Precies dit dacht ik dus ook.

Ben benieuwd of je het gesprek al gehad hebt.

9. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar het gaat toch om de vervangingswaarde?

10. Ons Kleintje

nee zo denkt de verzekering niet.

11. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zo zou ik het ook doen. Ik zou een nieuwe kopen, maar ik zou de bon van de oude bril laten vergoeden. Het gaat om vervanging van de oude toch? Zij betaalt de bril die stuk is gegaan, ze hoeft niet jouw nieuwe bril te dokken.

Als iemand mijn auto in de prak rijdt betaald de verzekering ook de dagwaarde. De schuldige gaat echt mijn nieuwe auto niet betalen.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Inderdaad! Want als het montuur niet stuk zou zijn, hoefden er alleen maar nieuwe glazen aangeschaft te worden. Het montuur was volgens TS niet erg oud. Nu moet er een nieuw montuur aangeschaft worden en nieuwe glazen. Dubbelop dus. Ik vind dus dat de verzekering in ieder geval het montuur zou moeten vergoeden. Het is immers kapot en kan niet meer gemaakt worden.

Ik zou alvast het montuur uitzoeken en daar een proforma nota van opsturen.

Deel Deze Pagina