mijn zoon groep 4 heeft eigenlijk vanaf dat de klok verzet is moeite met in slaapvallen. En in de ochtend krijg ik hem er niet uit. Iemand tips? En hoelang slapen jullie kinderen? +\-
Mijn dochter heeft dat bijna altijd.. Ze zou 10,5u kunnen slapen, maar vaak is het een stuk minder. Wat je kunt proberen.. uur voor bedtijd geen tv/computer meer of drukke spellen. Vaste tijden/schema. Kamer donker maken (verduisterende gordijnen?) Niet ingaan op smoesjes.. Oja.. in t weekend ook zelfde bedtijden en niet uitslapen (maar ja ) Wat hier nog wel eens helpt is luisteren naar ‘de regenboogtrap’. Soort meditatie muziek/verhaal. Maar lijkt me wat overdreven als t nog maar een weekje speelt
Bedankt voor je tips ik ga het proberen. Normaal gesproken (zijn hele leventje)is het echt een kind van de klok dus hopelijk krijg ik het er weer in.
Kost voor sommige kinderen echt wel even om er aan te wennen. Misschien helpt tijdelijk iets later naar bed gaan (meer richting ‘oude tijd’, zeg maar) en dat dan langzaam afbouwen? Hier had de oudste er dit keer weinig moeite mee, de jongste iets meer, vooral met inslapen inderdaad. Ze slapen hier ongeveer 9-9,5 uur per nacht. Maar het wisselt erg, soms slapen ze pas tegen 23.00u (blijven overigens netjes in bed ed, ik heb geen klagen ), dan slapen ze vanzelfsprekend een stuk minder lang.
Mijn zoon slaapt normaal van 19.30u tot 7.00u. Gisteren pas om 20.30u en vanmorgen wakker gemaakt om 7.30u. Hij geeft zelf ook aan het niet fijn te vinden. Ik zal hem vanavond oude tijd naar bed brengen en dan iedere dag 10 min eerder. Bedankt voor de tip.
Als hij gister een uur later in slaap viel, dan is dat natuurlijk eigenlijk gewoon zijn oude bedtijd. En het wakker worden is een half uur eerder; logisch dat hij dan moe is. Dan zou ik het zeker gewoon geleidelijk aan veranderen.