Op onze campingplek is alleen gras. Voorheen waren ze hele dagen zoet met o.a. een trampoline maar die is kapot. Wat is ander leuk speelgoed waarmee jullie kinderen uren zoet zijn? Fietsen e.d. gaat dus niet. Een schommel is er al. Ze zijn 7 en 9.
water pistolen/balonen jeu de boules kubb spel van die plastic tonnetjes met een touwtje er aanvan die houten batjes met ern bal voetbal plastic tennisrackets met ern zachte bal houten batjes met balletje bellenblaas groot of klein skippybal touwtje springen een parcous maken en dan met ern ei op een lepel afleggen
Hier fietsen regelmatig op het grasveld voor de deur, geen probleem. Maar met een voetbal kunnen ze de hele dag zoet zijn, van partijtje, tot overschieten, tot hooghouden, tot flesje bal, tot dribbelen tot overgooien. Verder vindt mijn dochter het ook heerlijk om op een kleedje op het gras te picknicken. De barbies in bad (lees teiltje sop) doen met mooi weer, staat ook altijd garant voor een aantal uur speelplezier.
Zo’n klittenband overgooi-strandsetje. Dat kunnen ze al heel snel heel goed. Badminton is soms nog best moeilijk samen en dat hou he dan niet lang vol.
Fietsen op gras kan volgens mij prima? Verder een (voet)bal inderdaad. En misschien doeltjes. Van die overgooidingen met klittenband of zo’n balletje dat plakt. Bellenblaas blijft ook leuk, zeker als het van die grote bellen blaast (bv. met stokjes en een touw, zeg maar). Je hebt ook ‘Messi sokken’ en speciale bellenblaas waar ze dan met de bellen kunnen ‘voetballen’, was hier ook een groot succes.
Onze kinderen zijn ook deze leeftijd, en ze spelen buiten vrijwel zonder speelgoed (behalve fiets,step, bal). Ze zitten volledig in een fantasiewereld, en bedenken complete verhalen en avonturen met een paar takken, 3 bloemen en voorbijrijdende auto. Speelgoed leidt dan meer af.
Wat een leuke ideeën zijn erbij! Bedankt. Amdaa wat jij zegt klopt wel hoor. Ze kunnen lang spelen met dingen uit de natuur. Maar soms hebben ze van die dagen dat ze elkaar in de haren zitten en dat zet ik wat leuks in.