Mijn meisje heeft haar vrijheid ontdekt nu ze geen spreidbroekje mee aan heeft met slapen. Ze gaat het hele bed door . Als ik haar 's avonds naar bed doe, duurt het tussen 45 min en 1,5 uur voordat ze slaapt. 's Ochtends wel haar normale tijd wakker, maar dan snel weer moe. Het gekke is dat ze 's ochtend en 's middag zonder problemen gaat slapen, alleen 's avonds dus niet. Herkent iemand dit? Heeft dit ook met de leeftijd te maken? Ik denk er ook aan om haar 's middags uiterlijk om 15.30 wakker te maken (en dan 19.30 naar bed). Ze wil nog wel eens later wakker worden. Denk dat ze dan bloedchagerijnig wordt, maar hopelijk hoeft het niet al te vaak.
Mijn dochter slaapt sinds een tijdje ook erg moeilijk en onrustig s'avonds. Overdag is er niks aan de hand.. Haar tandjes komen erg laat door en ze heeft ook wat last van verlatingsangst dus ik geef er altijd maar aan toe. Vaak is even wat water drinken beneden genoeg en dan gaat ze weer lekker slapen om vervolgens na twee uur weer wakker te worden. We nemen haar bij ons in bed s'nachts als ze huilend wakker wordt. Ik hoop dat het een fase is en dat ze vanzelf weer gaat doorslapen. Want heel heel soms slaapt ze twee nachten achter elkaar door. Dus ik heb nog hoop Maar vervelend is het wel. Vermoeiend ook
Dat klinkt zeker vermoeiend! Hier gaat het op zich goed als ze eenmaal slaapt. Wel lijkt ze af en toe te dromen (huilt ze in haar slaap), maar dan hoef ik er niet naartoe. Ze sliep ook altijd van 19.00-07.00 en dat is nu dus van 20.00-06.30 (misschien al eerder, maar rond 06.30 laat ze van zich horen). Toch gek dat het slapen overdag geen probleem is he? Hopelijk slaapt je meisje snel weer door! Hier de komende dagen proberen haar 's middag minder lang (tot minder laat in de middag) te laten slapen.