Hoi, Is mijn meisje gestopt met groeien?? 5 weken geleden mat ze 61 en nu 61,5 cm.... Qua gewicht is er wel zo'n 900 gr bij, nu 7590 gr. Qua afmetingen zitten we goed op 4 maand, maar de kinderarts leek wel verwonderd over zo weinig groei in de lengte en deed de meting opnieuw!! Ze zei wel dat we ons geen zorgen hoefden te maken, wat we ook niet doen want dl is een supervrolijk en energiek kindje. We moeten van de ka binnen enkele weken nog ns binnenspringen voor nog een meting.. Nog iemand ervaring hiermee??
Misschien hebben ze niet helemaal goed gemeten? Hebben ze hier ook een keer gehad. 1cm gegroeid in 2 maanden tijd. Dl vind meten niet fijn dus gok dat ze bij mij niet goed konden meten.
Och, dat is toch nooit precies gemeten. Kan evengoed zijn dat je kindje 2 cm gegroeid is. Zo'n archaïsche meetmethodes voor baby's zijn toch totaal niet accuraat? Mijn dochter was 1 keer zelfs 2 cm gekrompen...
Als ik zie hoe er gemeten wordt op het consultatiebureau verbaast het mij niet dat er wel eens een afwijkende groei uit kan komen.
Ze meten vaak inderdaad niet echt heel precies. En kinderen groeien heel 'schoksgewijs', als ze echt weinig gegroeid is, kan het best zijn dat ze komende week bv. opeens heel veel groeit.
Inderdaad of niet goed gemeten (heb wel eens gehoord dat kindjes krompen haha). Of dat er een groeispurt aankomt..
Niet druk om maken hoor. Mijn dochtertje was een keer gekrompen. Haha De dokter zei toen al. Er is een keer verkeerd gemeten.. Gelukkig wel
Hebben wij ook eens gehad, zou ze gekrompen zijn. Is er gewoon de vorige keer blijkbaar belabberd gemeten Als ze qua gewicht wel gegroeid is, zal dat met de lengte ook heus prima in orde zijn
Ow ze kunnen gewoon niet meten. Hebben wij ook gehad en toen vroeg ze ook nog of ik het niet gemerkt had.. Nou ze paste ineens haar kleding niet meer, dus nee, ik heb geen moment gedacht dat ze niet gegroeid zou zijn. Pff
Hier wordt de helft van de tijd niet goed gemeten, ik kijk dus alleen qua lengte nog maar naar zijn broeken. Hij heeft nu maat 80 van broeken aan. Waar ik ze voorheen nog om moest slaan, hoeft dat nu niet meer. Ik heb zelfs een keer meegemaakt op het cb dat hij gekrompen was . Zou me dus niet zo druk maken als ik jouw was, een vrolijk kind is het allerbelangrijkste!!!!
Wel, ik heb redenen om aan te nemen dat de metingen vrij accuraat zijn gebeurd bij mijn meid, want de eerste 3 maanden kwam er geregeld een vroedvrouw langs, én gingen we twee keer naar een kinderarts. Tussen de geboorte en 3 maand is ze van 49,5 cm naar 61cm gegroeid, in vrij logische curve. Dus ik heb toen de 60 en 61cm zien passeren. Die staan ook genoteerd in haar boekje. Nu is het dus, maar liefst 5 weken verder, 61,5 cm (zeker juist cijfer door dubbele meting). Het kan toch niet dat de voorbije metingen systematisch overschat werden?? Ik las op internet over een groeidip rond 4 mnd bij bv-kindjes... Het lijkt me eerder zoiets, toch? Ik verwacht me in ieder geval aan een flinke spurt...
Ik weet niet hoe ze het in Nederland doen, maar in België wordt een baby gemeten door hem in een houten bak te leggen, te 'kijken' of hij bovenaan tegen de 0 ligt, aan zijn beentje te trekken en dan te kijken tot waar het voetje komt. En dat is dan de lengte. Hoe je dat tot op een halve cm nauwkeurig kan doen bij een wriemelkont van een baby, is mij een volkomen raadsel. Los daarvan, ja, natuurlijk verloopt het groeiproces van baby's in sprongen. Dus het kan best zijn dat er volgende keer opeens 3 cm bij is.