moeilijk in slaap vallen ! help

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door erdtub, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    hoi ik heb echt jullie hulp nodig ...
    mijn dochter is altijd een moeilijke slaper geweest, ze valt maar nooit zelf in slaap,soms ben ik wel een uur met haar bezig.
    Ik doe haar voordat ze gaat slapen eerst in bad ( met nogal wel de zogenaamde slaapwekkende) daarna smeer ik haar in met die slaapwekkende bodylotion , en als laatst geef ik haar een pjamapapje.
    De CB zegt dat ik het goed doe en dat ik haar maar moet laten huilen in bed , heb ik geprobeerd maar ze bleef echt een 1 uur huilen en krijsen en viel juist daarna helemaal niet meer in slaap...dus ik weet het ook niet meer...aub wie kan me helpen die het zelfde probleem heeft .
    Oh ja heb ook nog van vsm KINDIVAl tabletjes gehaald zelfs die hieplen niet...en nu vooralmet de warmte slaapt ze helemaal niet mee... :cry:

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ga je wel troosten tussendoor? Ik zou proberen haar te troosten in bed zonder haar eruit te halen. Ik zou haar niet alleen in bed laten huilen, zo lang. Je hoeft natuurlijk niet meteen er naartoe te gaan maar een uur huilen is lang hoor.

3. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ja ik moest haar troosten om de 10 minuten en niet tegen haar praten , heb ik gedaan, maar hielp echt niet

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hmm moeilijk hoor. Heeft ze een eigen vaste knuffel? Ik zou toch proberen consequent te blijven en haar te blijven troosten in bed. Het zal toch wel een keer beter gaan? Leg je haar wel wakker in bed?

5. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ja ze had wel een knuffel maar die wil ze ook niet...nee ik leg haar niet wakker in bed meer , want zodra ik haar in haar bed doe gilt ze gewoon, dus moet ik haar eerst proberen in slaap te wiegen en dan pas rustig in bed leggen, maar zodra ze in bed ligt keert ze om en staat ze op en begint ze weer te huilen, en ze is ook heel erg actief..dank je wel nog voor je snelle reacties

6. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Helaas zou ik het ook niet weten verder. Maar over dat slapend in bed leggen, wellicht dat dat nu wat beter werkt maar ik denk dat je daar op de lange termijn problemen mee krijgt. Wil niet met de vinger wijzen of zo hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik heb Dax vanaf het begin wakker in bed gelegd en in het begin huilde hij wel eens maar nu jengelt hij overdag sporadisch 5 minuutjes voor het slapen gaan en 's avonds en 's nachts helemaal niet. Voor mij heeft dat echt perfect gewerkt, dat wakker in bed leggen *klopt af*.

7. randi

randi Niet meer actief

als ze zo actief is kan je mischien beter haar eerst tot rust laten komen door bv haar nog gewoon wat in haar park ofzo te laten spelen maar zonder dat je haar zelf aandacht geeft maar wel in't oog houdt dat het moment dat ze begint te gapen of in haar oogjes te wrijven haar dan in haar bedje legt met mischien een zacht muziekje op de achtergrond, mijn nichtje sliep bv niet in zonder dat haar mobiel op stond die een muziekje maakte en op het plafond sterretjes liet schijnen

8. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik lees even mee, Julia heeft dit nu ook sinds een paar dagen :( het is het gillen en brullen als ze in bed ligt, maar zodra ik haar oppak is ze stil. Als ik haar neer leg is het weer hetzelfde verhaal... Ze huilt zichzelf helemaal overstuur en vriend en ik lopen intussen op ons tandvlees, dus elke tip is welkom!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is ze dan wel moe? Stop je haar niet gewoon te vroeg in bed? Slaapt ze overdag misschien veel?

Hier sliepen ze op die leeftijd ook meestal pas tegen de 22 uur hoor. Maar ze gingen altijd op verzoek slapen, dus als we zagen dat ze moe waren, zonder vaste tijd.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klinkt als mamahonger, heel normaal op deze leeftijd. Ze hebben dan heel veel behoefte aan lichamelijk contact. Gewoon lekker vasthouden en op je schoot laten slapen. Pas in beb leggen als ze heel diep slapen (en helemaal slap aanvoelen).

11. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    ja ze word echt heel erg moe, de oogjes worden helemaal klein , ze wrijft eraan,gapen en ook dat ze met haar hoofd tegen me aan beweegt echt allemaal slaapsymptomen...maar slapen doet ze niet..ook al leg ik haar in bed , of wieg ik haar zodra ze in bed is is ze gewoon klaarwakker

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier gilt ze soms even, maar gaat meestal redelijk snel slapen. Soms niet, dan blijf ik altijd even in de buurt rommelen (opruimen, was opvouwen etc.) en troost haar in haar bedje, maar ik haal haar er zelden uit, of ze moet echt van slag zijn.

13. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    is ze misschien te moe om in slaap te vallen? Gister hadden wij een lange dag en onze zoon was dus heeeel erg moe. Dat resulteerde dus ook in krijsen toen hij eindelijk in bed lag en dan ook nog die warmte erbij. Terwijl hij dat anders dus nooit doet. Ik ben me hem op ons bed gaan liggen. Lekker getroost een borst aangeboden, even sabbelen en weg was meneer. Helemaal diep vertrokken. Heb hem op zijn eigen bed gelegd. Hij werd nog even wakker, ben nog even in zijn kamertje gebleven totdat hij echt weer in slaap was en heeft dus gelukkig heel de nacht geslapen. Miscchien moet je even in de kamer blijven totdat ze in slaap valt? en dan steeds iedere avond een stukje verder?

14. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Maar Dirksmama, krijg je niet op latere leeftijd "problemen" met naar bed toe gaan? Als nieuwbakken mama zonder ervaring heb ik het advies van de mevrouw van het cb opgevolgd toen ze hier op eerste gesprek kwam, om mijn zoontje wakker in bed te leggen en dat werkt hier in elk geval perfect. We hebben echt zelden tot nooit problemen met naar bedje toe gaan.

15. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    @ erdtub: Misschien is je kindje juist te moe. In slaap vallen kost hoe gek het ook klink energie. Als je kindje dus te moe is wil het niet lukken, met een negatieve spiraal tot gevolg

@ Suzanne75: Dat was hier ook het advies. In slaap vallen is iets dat ze moeten leren en dat leren ze niet als ze iedere dag in slaap gewiegt worden!

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja dat lijkt mij ook. Vind het frappant, zonder aanvallend te willen overkomen naar Dirksmama toe, dat zij adviseert om de kinderen slapend in bed te leggen. Op de lange termijn krijg je problemen voor mijn gevoel.

17. ImaaN

ImaaN Actief lid

9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    ik zit er eigenlijk ook best mee.
    mijn zoontje wilt ook geen speen wakker in bed leggen helpt niet
    heb het wel gewoon braaf vanaf het begin gedaan maar het lukt gewoon niet
    heb hem 2 x laten huilen heb er nu spijt van dat arme jochie was helemaal overstuur waardoor het slapen juist helemaal niet meer lukte.
    hij slaapt nu vaak als hij voeding krjigt bv of fv en ja ik leg hem gewoon nu slapend in bed s`middags blijft hij dan wel een uurtje slapen in zijn eigen bed.
    s`nachts red hij het ook alleen hij heeft geen 1 keer tot nu toe doorgeslapen.
    wordt om de 3 a 4 uur gewoon huilerig wakker maar is nog in zjin slaap en als ik hem dan even aanleg slaapt hij gewoon verder.
    heb ook van alles geprobeerd alles wat ze bij het cb zeiden enzo.
    ritme aanhouden voor het slapen gaan in bad nurtix in zijn fles maar nee :cry:
    zit nog steedst met hetzelfde probleem dus lees ik even mee :oops:

18. Hoihoi

Onze dochter is bijna 8 maanden, ,dus ongeveer net zo oud als jullie kindje.
    Ook die van ons slaapt niet makkelijk, tenminste niet veel. Overdag bijna niet (al vanaf dat ze geboren is) en 's avonds heb ik inmiddels een ritueel ontwikkeld waardoor ze redelijk snel in slaap valt. Maarja..soms...tandjes, warmte, neusverkouden, tja...dan ...
    Ik heb me er maar bij neergelegd dat ze nou eenmaal geen slapertje is. (we hebben alles geprobeerd ook hoor, tot inbakeren toe).
    Dus als ze weer eens moeilijk in slaap valt, dan haal ik haar er gewoon uit na een kwartiertje. Troost haar en meestal valt ze dan op mijn arm in slaap en kan ik haar zo weer wegleggen. Op het CB zeiden ze ook dat ik haar moest laten huilen, maar ik kan het niet. Ik heb het 1 keer geprobeerd met als resultaat dat we allebei over de rooie waren.
    Ik volg nu mijn gevoel en dat gaat hartstikke goed en voelt voor mij veel fijner. We zitten allebei lekker in ons velletje nu en tja..ze blijven best een tijdje baby. Die zijn wel wat te sturen, maar niet helemaal te regisseren. Maar dat is mijn mening..iedereen moet doen waarvan ie denkt dat het goed is.

19. Ohja..nog even over het slapend in bed leggen..tot nu toe hebben wij hier geen problemen van ondervonden. Ze slaapt vervolgens heel de nacht door, dus tja..en dan ook..moet je je kindje dan eerst weer wakker maken als het tijdens de fles in slaap valt, om haar daarna in bed te leggen? nee, lijkt me niet..dus tja..soms gaat ze slapend haar bed in. Maar zo erg is dat toch niet? En als we hier later problemen mee krijgen, nouja, dat zien we dan wel weer hoor. Je kan toch niet alles voor je kindje invullen. Soms doen ze gewoon precies het tegenovergestelde van wat we zouden willen. In het begin kreeg ik stress ervan als ik haar slapend in bed legde, want dat mocht niet van het CB :confused: maarja..dat slaat toch ook nergens op. We gaan gewoon lekker relaxed nu en ik kijk heel goed naar mijn kindje. Volgens ons is ze een heeel tevreden baby en daar gaat het om.

20. erdtub

erdtub Actief lid

1 jul 2007
    133
    0
    0
    den haag
    even terug op het te moe zijn, ook al is ze niet moe valt ze toch echt niet in slaap, en als ik haar slapend in bed leg,word ze echt meteen wakker..ik weet het niet meer...maar vandaag heb ik haar buggy maar in de keuken gehaald en haar daarin gewiegd,toen sliep ze wel even maar niet lang...en als ik bij haar in de kamer bezig ben dan kijkt ze mij alleen maar aan en wilt ze meteen naast me zijn dus heb dat ook geprobeerd...dus alle tips zijn welkom of moet ik het toch maar zo laten dat ze daareen overeengroeit op een dag?weet het niet meer :(

Deel Deze Pagina