Oei! Splinters!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Setteke, 11 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Na een heerlijk dagje op de camping te zijn geweest bij mijn ouders komen we tot de ontdekking dat Tymen meerdere splinters in zijn handjes heeft. Hoe kan ik deze er het beste uit halen bij een dreumes van ruim 1,5 jaar, die daar dus echt niet lief voor gaat zitten? Moet ik er verder nog iets aan doen? Ontsmetten? Alle tips zijn meer dan welkom!

2. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    Als je denkt dat het toch lukt om ze er uit te halen eerst zijn handjes goed wassen zodat ze schoon zijn.

Lukt het echt niet: 2x per dag zijn handjes in de biotex (zal ook wel enige moeite kosten denk ik...), meestal 'pussen' de splinters er vanzelf uit.

Hoop dat je wat aan mn antwoord hebt.

Succes!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn moeder deed het altijd met een pincet. En eventueel een gaatje maken met een naald/speld.
    Als ze blijven zitten, gaat het waarschijnlijk ontsteken en heb je nog een poosje een kind met een pijnlijk handje. Als je nu even doorzet, dan is het pijn morgen weer vergeten..

Je zou eventueel ook zijn handje nog even kunnen voorweken in biotex, dan kun je misschien nog makkelijker bij de splinters

Veel succes, want beide opties zijn niet helemaal kind-vriendelijke

4. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    is het al gelukt ?
    als ik bij lars zulk soort dingen wil doen doe ik dat meestal als hij in bad of in de kinderstoel zit. dan is hij een beetje afgeleid en dan lukt t meestal wel

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Vandaag heeft manlief het geprobeerd met een pincet, maar dat lukte niet. Vanmiddag kwam eentje er vanzelf uit doordat de huid de splinter er vanzelf uitzweerde. Dus dat scheelt. Ik bel morgen toch de huisarts maar even wat ik verder nog kan doen. Jullie in ieder geval bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina