Kosten IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Via mijn zorgverzekeraar ben ik voor de 1e 3 pogingen volledig verzekerd.
    Mochten we daarna eventueel nog verder willen gaan, wat kost het dan ongeveer per poging??
    Heeft iemand met ervaring een indicatie?

groetjes Gemma

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een volledige ICSI-behandeling kost ongeveer €3500-4000. IVF kost ietsjes minder, omdat het laboratoriumwerk wat minder uitgebreid is. De helft van het bedrag zijn ziekenhuiskosten, de andere helft betaal je voor de hormoonmedicatie. Per persoon is de dosis verschillend. Als je een hogere dosis of langer moet spuiten, ben je dus ook meer geld aan hormoonmedicatie kwijt.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Niet helemaal waar. Een IVF en een icsi is in nl even duur. Gekgenoeg.
    Een IVF kostte vorig jaar 1589 maar dit jaar is het duurder geworden, een euro of 1800 kost het nu.
    Hoeveel je uiteindelijk kwijt bent hangt er vanaf hoeveel medicijnen je nodig hebt.

Tip: spaar je medicijnen goed op, vraag extra grote recepten, vraag extra recepten, vraag of je ampullen van 300 IE mag hebben ipv 900 IE's. Dan heb je namelijke grotere kans dat je wat overhoud.

Succes!!

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Wilde net zeggen, ik ben aan al mijn cryo behandelingen qua medicatie al ruim 600 euro kwijt en dat was van de eerste cryo!

Dan heb ik nog 5 cryo's, moet je nagaan als ik per cryo zoveel medicatie moet betalen! Het hangt dus ook nog eens van je cryo's aantal af.

Maar wat Maartje zegt klopt! Maar reken daar ook de cryo's e.d. in mee.

En inderdaad, vraag om grote recepten, maar dat gaat eigenlijk niet meer, als je al uitbehandeld bent... Mits ze het afschrijven op OI (ovulatie inductie).

Deel Deze Pagina