Sinds 2 dagen weet ik niet zo goed wat mijn mannetje wil. Hij drinkt 1 borst "leeg" en lijkt daarna voldaan, boertje enz.. dan gaat hij weer zoeken, andere borst als toetje.. drinkt even lekker.. daarna laat hij los.. hij lijkt weer voldaan. Hij gaat weer zoeken op mijn arm.. dus ik leg hem weer aan.. hij trekt dan een kop van eeeewww dat moet ik niet en hapt dan ook niet, soms wel maar sabbelt een seconde en laat dan weer los.. Iemand een idee wat het kan zijn? Zuigbehoefte? Trek? clusteren? I don't know..
hier was het zuigbehoefte, ze krijgt nu een speentje, meestal na de bv. was wel ff aantal keer aanbieden voordat ze begreep wat ze met dat ding moest. maar werkt super
Ik zou zeker aanleggen. Je kindje wil gewoon bij je zijn, en de veiligheid van de borst voelen. Op die leeftijd hebben ze dat nog zo nodig. Vanaf een maand of 3 wordt dat al gauw minder. Speen zou ik zeker niet geven, het voegt niets toe. Je zou ook een draagdoek aan kunnen schaffen, dan ben je iets minder *borst* gebonden zeg maar.
Ik geef ook altijd een speentje. Borst raakt hij dan van in paniek, want er komt toch altijd nog wel wat uit..
@Salapio, maar hij wil beide borsten eigenlijk niet meer. Ik heb een draagdoek, dus daar kan hij eventueel in. Ik leg aan, maar als hij niet pakt ga ik niet dwingen ofcourse. Zo kunnen we gerust nog een tijdje zitten, gezichtje tegen mijn borst. Ik hoef nog lekker niks dus kunnen we lekker hangen zo met zijn 2en. Meestal neemt het ook wel af het gemiemel.
he, herkenbaar (goh....), waarbij de mijne dan ook nog driftig wordt als hij geen tepel krijgt, maar wel heel boos op de tepel wordt omdat die het lef heeft melk te geven...erg handig dus. Gelukkig doet 'ie dit alleen overdag... Ik laat 'm maar gewoon doen, en kijk wel waar hij behoefte aan heeft. Soms zit er gewoon een boertje dwars heb ik gemerkt, maar het kan van alles zijn. Wat is clusteren trouwens?
Deed die van mij ook, het was meer tegen de borst aanhangen, soms was het ook sabbelen,maar ik ging er altijd wel in mee. En opeens is dat ook weer voorbij, want dan wordt de wereld opeens groter en is de melkfabriek een stuk minder belangrijk. @beccaatje: clusteren wil zeggen; in korte tijd heel veel om drinken vragen,meestal is dit 's avonds. Vele bv-kindjes hebben dit automatisme om de avond/nacht door te komen. Het eerste begin van een soort van ritme zeg maar. Mijn zoontje begon er mee toen ie een week of 6 was vanaf 6 maanden werd het langzaam minder. Maar die heeft het wel heeeeeeeeeel sterk gehad, was toen tussen 17-20 uur niet aanspreekbaar zeg maar.
@jingles, nou dat geven we daar maar gewoon aan toe. Is nog gezellig ook! @becca.. zit je me nou alweer na te apen? of is het andersom?
Ik vond het ook altijd supergezellig. Toen ik je verhaal las dacht ik van: sh*tties dat doet hij helemaal niet meer, opeens realiseerde ik me dat die periode voorbij is... zoveel dingen qua voeding gaat heel geleidelijk weer voorbij. Geniet ervan!