Moeilijk inslapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Charos, Feb 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charos

Charos Lid

Aug 15, 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Tijn is nu 7 weken en sliep sinds 3 weken goed in, had geen buikkrampjes meer en was lekker rustig, kortom ideaal.

Nu is hij sinds eergisteren weer enorm hyperactief, slaapt moeilijk in en heeft af en toe was last van krampjes.

Hoe kan ik hem helpen om wat makkelijker in te slapen, steeds uit zijn bedje halen (wat je toch het liefste doet als hij zo ligt te huilen) help je hem ook niet mee.

2. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Kan het geen sprongetje zijn? Volgens oei ik groei is er een sprongetje rond de 8 weken. Inge had die ook al met 7 weken (zelfs iets eerder).
    Als dat zo is dan is het even doorbijten en daarna weer over.
    En anders denk ik heel consequent hetzelfde ritme aanhouden: voeden, samen spelen, alleen spelen in de box en bij de eerste vermoeidheidssignalen naar bed (Ria Blom, regelmaat brengt rust). Zo leren ze zelf inslapen, maar misschien doe je dit al. Dan weet ik het ook niet.
    En die krampjes zijn erg vervelend, Inge heeft ze nog steeds (ze zeggen dat ze met 3 maanden overgaan of minder worden), daar helpt weinig tegen, ja tegendruk op het buikje (op jouw buik liggen bijv.), buikje masseren met je warme hand, met de klok mee en cinababy schijnt ook te helpen. Bij Inge helpt het allemaal niet echt, alleen dicht tegen je aan houden, maar misschien helpt het bij Tijn beter.

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0

Share This Page