Hoe ziet jullie zomervakantie eruit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door vruchtje24, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

Het lijkt me leuk om te lezen wat jullie plannen zijn voor de zomervakantie en wie weet doe je van elkaar nog leuke ideeën op:D.

Ik zal zelf beginnen van ons plan zo ongeveer is. Bij hopelijk mooi weer lekker naar het strand of meertje:
    - 1 weekje op vakantie (sprookjescamping)
    - 1 dagje willen we sowieso naar de dierentuin
    - 1 julianatoren (pretpark)
    - linneaushof (grote speeltuin)
    - logeren bij opa en oma
    - speelafspraakje met klasgenootje
    - bij slecht weer bioscoop

Hopelijk komen we zo de vakantie wel door.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gaan twee weken op vakantie. En verder hebben we hier in de buurt een kinderboerderij, abonnement op de plaatselijke speeltuin, een keer naar het zwembad etc.
    Ik zou ook wel willen afspreken met leeftijdsgenootjes maar ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken. :) Onze zoon zit nu een paar maanden op de psz en ik ken de andere moeders eigenlijk niet zo goed. Vorige keer had ik me helemaal opgepept om één van de moeders om haar telefoonnummer te vragen (alsof je gaat daten, pfff. Haha) Maar ik heb haar niet gezien. En dat was nou net een moeder die me aardig leek en een kindje waar zoonlief het ook wel eens over heeft. Dus ik hoop haar nog te zien volgende week.

We willen ook nog een dagje met de trein weg.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

- twee weken op vakantie
    - logeren bij opa en oma (Nemo)
    - logeren bij oma (Smalspoormuseum)
    - logeren bij een vriendje
    - klok en peelmuseum
    - Artis
    - Efteling
    - strand (bij mooi weer)
    - de speelhoek

en verder zijn we gewoon thuis en gaan we gewone dagen hebben. Lekker buitenspelen enzo, stukje fietsen etc

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    We hebben nog geen echte concrete plannen, maar we blijven in principe gewoon thuis (heel misschien dat ik met de kinderen een paar dagen bij familie blijven logeren op de camping).

We zullen dus vooral dagjes uit gaan, bv. naar het strandje bij het meer in de buurt, naar Drievliet of Duinrell of Tivoli, naar Madurodam, naar een grote speeltuin, naar de kinderboerderij, naar het zwembad, enz. Verder gaan ze ook gewoon naar het KDV en de BSO (op een paar keer na misschien) en misschien spreekt de oudste ook nog wel een paar keer af met een vriendinnetje.

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij blijven thuis dit jaar.
    Mijn man heeft 3 weken vakantie en we gaan:
    - dagje dierentuin Emmen (met airmiles)
    - dagje Amsterdam naar vrienden
    - Zwemmen in meertje bij mooi weer
    - Lekker veel fietsen/wandelen/picknicken (wonen op de Veluwe)
    - evt. bij heel slecht weer dagje ballorig

En ook gewoon lekker thuis. Helaas moet je als je thuisblijft wel je huis bijhouden..

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben er dit jaar al 3 buitenlandse vakanties opzitten, dus we gaan nu gewoon een aantal weken op een camping hier niet ver vandaan staan. Camping ligt aan een leuk meertje met strandje met allemaal waterspeeldingen.
    Verder komt er nog een vriendinnetje te logeren, een ander vriendinnetje komt logeren of mijn dochter gaat daar logeren, daar zijn we nog niet uit. Mijn dochter gaat bij overgrootoma logeren.
    We gaan nog een dag naar Duinrell en verder op visite bij vrienden en familie die ver van ons af wonen.
    Mijn zoontje is net voor de vakantie jarig, mijn dochter in de vakantie, dus dat gaan we ook nog vieren.
    Verveel me niet zo snel, vind het heerlijk om ze om me heen te hebben 6 weken lang.

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier nog geen concrete plannen, maar wel ideeën:
    - logeren bij opa & oma
    - openluchtmuseum
    - dagje strand
    - naar het zwembad
    - veel fietsen
    - vriendin dochter hier logeren
    - linnaeushof
    - zolder opruimen

In principe staat er geen vakantie gepland, maar dat kan zo veranderen. Ik ben ook zes weken vrij dus veel dagen gaan gewoon normaal maar dan zonder school/werk.

8. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    We gaan 2 weken camperen in de ardennen
    Daarna nog n weekje vrij
    De andere weken moeten we werken, kids gaan dan 1 dag naar de vakantie bso, 1 dag past oma op , 1 dag zijn ze bij papa en 2 dagen bij mij.
    We willen ze lekker laten spelen, logeren, gaan naar de speeltuin hier in de buurt, zwemmen en n x naar toverland

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    We gaan de laatste 3 weken naar frankrijk. In de weken daarvoor hebben we iig een bruiloft, dagje amsterdam incl nemo, dagje blijdorp en dagje linneushof geplant. Verder afhankelijk van t weer gewoon in en om het huis

10. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier gaan de kinderen een paar dagen logeren bij opa en oma en met hun naar de efteling/ speelgoedmuseum. Zelf gaan we 2,5 week met vakantie en de jongens hebben nog een vakantiespelweek en nog een week kamperen met opa en oma. Hun weken zitten dus aardig vol ...zelf werken we gewoon regelmatig

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Leuk om te lezen:)

12. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Sprookjescamping is trouwens echt leuk vruchtje. Onze kids hebben het er nog steeds over!

13. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Hier gaan ze 2 weken naar de BSO. Dan gaan we 3 weken weg met de boot en dan gaan ze nog een week naar de BSO. De BSO plant dan leuke uitjes en ze hebben het naar hun zin.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuke dingen doen: speeltuin, zwembad, strand, pretpark, dierentuin
    2,5 wk op vakantie
    Slapen bij vriendje

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    De eerste week gaan de oudste twee logeren bij opa en oma. Daarna gaan we 4 weken op vakantie. Misschien gaan ze de laatste week ook nog een paar nachtjes logeren.

Mijn man is trouwens ook 6 weken vrij, dus nodig is het niet, maar wel leuk voor ze.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij zitten 6 weken op de camping. 3 weken met hele gezin en ik vaak met de meiden nog 3 weken alleen, als man weer is gaan werken.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Okay leuk om te horen:D

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Zelf 3 weken vakantie waarvan we er 2 weg gaan. Verder:
    dagje autotron oldtimerbeurs, dagje Juliana toren,
    week turbozwemmen, nachtje logeren bij vriendje en vice versa, misschien nog een nachtje naar de opa's en oma's en verder moeten we ook gewoon werken, dus gaat de oudste met de jongste mee naar de gastouder.

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hier hebben wij de eerste week van de vakantie ook vrij en gaan we een paar dagen naar eurodisney
    Verder vooral in en om huis.. picknicken als het weer het toelaat, rondje fietsen, wandelen in het bos. Lekker thuis spelen
    We gaan ook nog een nachtje logeren bij mijn ouders in Zeeland..
    Daarna moeten wij drie weken werken en gaat ze 2x per week een dag naar de vakantie-opvang van de BSO maar daar gaan ze ook leuke dingen doen. De dagen dat een van ons thuis is zal het wel vooral rondom huis dingen doen zijn. Misschien nog eens een nachtje naar opa en oma..
    de laatst twee weken van de vakantie hebben we ook weer twee weken... en dan weet ik het nog niet..
    in ieder geval mag ze halverwege die vakantie bruidsmeisje zijn op de bruiloft van mijn broer !!

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Eerste 3 weken hebben we zelf vakantie, waarvan we er 2,5 weg gaan.
    Kinderen gaan nog een keer bij opa en oma logeren en verder heb ik nog niets in de planning staan. Hangt een beetje van het weer af ook, lekker buiten spelen, indoor speeltuin, bos, strand, zwembad in de tuin, pretpark...

Heb ook beloofd nog een keer wat met de trein te doen en met een bootje te gaan varen :)

Deel Deze Pagina