Thuis gaan slapen tijdens de vakantie? (8 mnd sprong)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1548, 6 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

1548 Niet meer actief

Hallo,

Zucht... Mijn zoon zit op dit moment midden in de 8 maanden sprong. Hangerig, slecht slapen, huilen, vroeg wakker.

Maandag gaan we op vakantie naar Farm Camps (kamperen bij de boer) en ik zie er tegenop :(. Ik zie mezelf al de hele dag lopen met de kleine op de arm. Maar dat vind ik nog niet het ergste...

In de avond in slaap vallen gaat gepaard met huilen maar dan zal iedereen op de camping nog wel wakker zijn. Maar hij wordt s’nachts een aantal keer huilend wakker en de ochtenden beginnen voor 06.00 uur..

En ik vind het zo lullig als ik eraan denk dat er mensen wakker gaan worden door mijn zoontje. We slapen in een grote lodge tent, de oudste 2 hebben een speelhuis/ bedstee maar die is in een open ruimte met de woonkamer. Hun zullen er s’nachts wel doorheen slapen maar ik kan niet om 05.00-06.00 uur daar gaan zitten want de middelste wordt zeker weten wakker. Buiten zitten rond die tijd vind ik ook geen optie omdat ik niet wil dat andere mensen wakker worden.

En nu zit ik eraan te denken om dan in de avond maar naar huis te rijden... Het is niet zo ver rijden maar het vakantiegevoel is weg.

Zo, al fijn om het even van me af te schrijven. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Einde klaagbericht.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Balen zeg, stom hè die sprongetjes!!

Ik zou gewoon lekker gaan, laat je niet op stang jagen. En als na een paar dagen blijkt dat het écht niet gaat, kun je altijd nog naar huis rijden (of desnoods hotel om de hoek?).

Heb je voor overdag een draagzak/draagdoek? Dat hielp hier enorm goed...

1548 vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Op vakantie is weer zoo anders dan thuis, ik zou het toch proberen en ter plekke kijken wat werkt.

1548 vindt dit leuk.
  4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Joh, gewoon op de camping blijven. Als je gaat kamperen weet je dat je andere mensen hoort. Dat hoort erbij. Die 8 maanden sprong is pittig, maar wie weet word er juist op de camping wel beter geslapen.
    Allemaal nieuwe indrukken en achtergrondgeluid doen soms wonderen voor het slapen.

1548 vindt dit leuk.
  5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hij slaapt daar vast als een roosje, moet je opletten. Echt hoor, 9 van de 10 keer maak je je druk om niks en gaat alles prima.
    En kamperen is ook wel handig met de verlatingsangstfase; hij kan jullie gewoon horen als hij op bed ligt en dat scheelt vaak enorm.
    Mocht na 2 of 3 nachten blijken dat het echt niet te doen is kun je altijd nog thuis gaan slapen, maar ik zou daar niet op voorhand mee beginnen.

1548 vindt dit leuk.
  6. 1548

1548 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Nee joh! Gewoon blijven...lekker de hele dag buiten...je zult zien komt allemaal goed. Mijn eerste was een draak met slapen en daar liep ik weleens snachts mee over de camping maar toch sliep ze daar beter dan thuis! Vaak zijn ze toch wel moe na zo’n hele dag met de kop in de wind ;)

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ervaring hier is dat buitenlucht moe maakt. Dus de keren dat wij kampeerden was t nauwelijks merkbaar voor de buren dat de kleine mee was.

9. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier net terug van de camping en wat denk je, mevrouw heeft elke ochtend gewoon bijna 1,5uur langer geslapen dan thuis en 45min eerder in bed in de avond. Frisse lucht, indrukken etc deden hier wonderen.

Lekker gaan hoor en als het niet gaat kun je nog zien.

Veel plezier!

Deel Deze Pagina