Moeilijk loslatende placenta na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dot, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Eerste kwam hij niet

Wat een getrek En geduw
    Uiteindelijk onder algehele narcose was hij zo los STELDE TROUWENS ECHT NIKS VOOR
    Ik was zo weer op de kraamkamer

Maar nu vast gelegd dat ze NIET meer gaan duwen en trekken
    Daarom verloor ik zoveel bloed

Als hij nou vanzelf niet kont rijden ze me gewoon maar naar OK

Zat hij bij jullie trouwens voor of achter?

Heb namelijk wel eens gehoord dat hij vaker vast blijft zitten als hij voor zit

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    hier zat ie voor. nu achter...

3. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dot, omdat je placenta eerder al zo moeilijk losliet, wachten ze nu geen uur met ingrijpen. Veel verhalen over veel bloedverlies zijn die van onverwachte situaties. Jij krijgt nu tijdens je bevalling alvast een infuuslijn in je arm zodat er direct medicatie in de bloedbaan kan worden gespoten. Hierdoor is de vk/gyn vaak alles net een stapje voor. Als je dan toch onverhoopt naar de OK moet omdat je snel veel bloedverlies hebt, dan hebben ze geen tijdsverlies omdat jij als het ware al geprepareerd bent. Achter de schermen is als het goed is iedereen op de hoogte van jouw voorgeschiedenis en de stappen zullen sneller doorlopen worden.

Het vele bloedverlies komt trouwens omdat een placenta een wond in de baarmoeder achterlaat. Als de placenta geboren is, kan de baarmoeder samenknijpen en kleiner worden waardoor de wond kleiner wordt en er minder bloedverlies is. Als hij gedeeltelijk is losgelaten, is er dus wel een groot wondbed en veel bloedverlies, maar kan de baarmoeder niet goed samenknijpen. Soms is juist een luie baarmoeder de veroorzaker van het niet loskomen van de placenta. Dan houdt het ene probleem het andere in stand en andersom. Medicatie om de baarmoeder samen te laten knijpen kan dan helpen. Maar soms zit de placenta zo hardnekkig vast dat medicatie alleen niet helpt.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had het bij mijn eerste en heb toen ook veel bloed verloren.
    Mijn eerste bevalling ging erg snel en mijn tweede nog sneller, maar bij mijn tweede dochter waren er geen problemen met het loslaten.

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb het maandag uitgebreid met mijn verloskundige over gehad.
    Het moeilijk loslaten kan verschillende oorzaken hebben.
    Maar we hebben afgesproken in het ziekenhuis te bevallen.
    Het is niet zo dat het bij elke bevalling moeilijker ZAL gaan maar het KAN wel weer moeilijk worden. Het stelde me wel gerust.
    Ze heeft me ook uitgelegd waarom ze de placenta liever snel eruit hebben. Inderdaad "bwoe" in verband met bloedingen.
    De bloedvaten kunnen dan niet sluiten.
    Ik zet het maar van me af, ik heb ervtoch geen invloed op en vertrouw er maar op dat ik in het ziekenhuis in vertrouwde handen ben.

6. Fenske

Fenske Actief lid

7 mrt 2014
    365
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Pfff misschien had ik dit niet moeten lezen.. Al zitten er wel een paar goede tips tussen! Ik ook placenta aan de voorkant. Deze liet ook niet los, ook 2.5 liter bloed verloren, op een haar na in shock geraakt.. Bevallen van een prachtdochter! Toen weer zwanger, helaas bevallen van een vlindertje met 15 weken, weer placenta aan de voorkant, weer liet hij niet los, om ruggenprik gevraagd en toen handmatig in ok eruit laten halen.
    Nu weer zwanger, lijkt deze keer aan de achterkant te zitten, uit jullie verhalen blijkt dat dat positief kan zijn !!! Die tip van die prik om hem optewekken klinkt ook goed😊 ik zal deze topic blijven volgen!

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ik krijg om deze reden ditmaal een ks, dik balen maar wel veiliger. Iedere zs en mk is het niet loslaten van de placenta en steeds grotere bloedverlies een dus steeds groter probleem.
    Maar mijn laatste bevalling is problematischer verlopen dan jouw laatste, dus ik denk dat je zo al prima je voorzorgsmaatregel getroffen hebt

8. sweet84

sweet84 Bekend lid

16 apr 2011
    607
    0
    16
    NULL
    NULL
    1e bevalling kwam bij mij ook de placenta niet los.Ik heb 1,5 uur moeten persen totdat mn zoon geboren werd.Na ruim n uur en 2 prikken in mn been was mn placenta er nog niet.Gyn trok toen aan de navelstreng wat ze beter niet had kunnen doen.Ik ben met spoed naar de ok gebracht,daar is mn placenta verwijderd 2,5l bloed verloren en 4 dagen in t ziekenhuis gelegen.Heb ook 2 zakken bloed gekregen en nog was mn hb na n half jaar niet wat het zijn moest.

Ik was dus n beetje bang voor de 2e bevalling.Die ging heel anders!!In 5 minuten persen was mn dochter er al en 5 minuten later kwam de placenta er ook al uit!De medicatie stond al klaar mocht het niet lukken (ik zou het dan via n infuus krijgen dat werkt sneller dan n prik vertelden ze mij....)
    En in totaal maar 400ml bloed verloren.
    Het kan dus ook heeeeel anders lopen!

Deel Deze Pagina