Hoe kind leren drinken uit (tuit)beker? (Ze "speelt" met water en spuugt het uit.)

Discussie in 'Voeding' gestart door Janna, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn man heeft onder de douche een paar keer een leuk spelletje met mijn dochter gespeeld: water in je mond doen en dan blazen! Onder de douche fantastisch, maar dat doet ze nu dus ook als ze water of thee te drinken krijgt. ;) Ze laat alles lopen.

Nu dronk ze altijd al slecht uit een beker of tuitbeker. Ik heb van de zomer dik anderhalve maand dagelijkst geprobeerd om haar te leren drinken uit een bekertje. Na verloop van tijd toch maar over gegaan op een tuitbeker. Dat ging iets beter. Langzaam maar zeker kreeg ze kleine beetjes binnen (tot ca. 40 ml). Ik blij, want ik wilde binnenkort ook voor haar melkvoedingen over gaan op een beker i.p.v. de fles.

Maar nu krijg ik er dus echt bijn niks meer in. Hoe leer ik mijn dochter drinken uit een (tuit)beker?

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Dat leert ze vanzelf. Hier ook heel lang gedacht dat hij het niet zou leren. En ineens dronk hij uit de antilek tuitbeker van mepal. Op het kinderdagverblijf kreeg hij zijn drinken uit een tuitbeker zonder antilek. In van die bekers die in het pakket van de babydump zaten. Weet niet of je dat pakket hebt gehad. Melk vertikt hij uit de tuit. En krijgt hij nog steeds uit de fles. De tuitbeker gooit hij weg :)

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ze is pas 10 maanden, komt vanzelf wel hoor! Gewoon blijven aanbieden en dan pakt ze het zelf een keer op. En de lol gaat er vanzelf wel af van het water uit haar mond laten lopen als je er geen aandacht aan geeft. Vooral niet lachen erom (en je man dus ook niet) want dan blijft ze het doen.
    Als ze nauwelijks meer wat drinkt, zou ik de fles gewoon nog blijven geven. Het is veel belangrijker dat ze goed blijft drinken dan dat ze nu al uit een (tuit)beker drinkt. De normale leeftijd dat ze uit een beker drinken is 16mnd (psychomotordevelopment)

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind het zo lastig om in te schatten wanneer ik nou van haar kan verwachten dat ze uit een bekertje kan drinken. Jij zegt 16 mnd, terwijl ik juist had begrepen dat ze tussen 8 en 14 mnd gevoelig zijn om uit een bekertje te gaan drinken. Ik weet even niet meer waar ik dat vandaan heb, maar ik weet nog wel dat ik dat toen als een redelijk betrouwbare bron zag.

Nou ja, ik blijf maar proberen. En lachen doe ik zeker niet. (Ik vind het ook helemaal niet leuk meer!)

5. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer het ook wel eens bij mijn zoontje om hem uit een tuitbeker te laten drinken maar hier ook weinig succes. Maarja hij is ook nog maar bijna 8 maanden.

Deel Deze Pagina